Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu"— Transkript prezentace:

1 Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu http://www.praha.eu

2 Představení portálu I Portál praha.eu představuje jeden z nejdůležitějších nástrojů MHMP při realizaci cílů spojených s vybudováním moderní veřejné správy, která vychází z koncepce eGovernmentu. Portál tvoří robustní informačně-technologickou infrastrukturu, která zajišťuje provoz internetových, intranetových a extranetových aplikací hl. m. Prahy. Je tedy určena nejen široké veřejnosti (internetová část), ale také zaměstnancům MHMP (intranetová část) i dalším subjektům, ke kterým patří městské části a městské organizace (extranetová část). 2

3 Představení portálu II Virtuální brána do webových prezentací městských částí, organizací a spolků. Cílem portálu je vytvořit prostředí, které občanům Prahy:  nabídne kvalitně tříděné a snadno dostupné informace a on-line služby,  zjednoduší jejich komunikaci s úřadem a politickými představiteli města. Co lze na portálu nalézt:  elektronické služby a aplikace (dopravní kamery, InterSpis …)  praktické informace (poplatky, krizové řízení, informace z MHMP…)  Atraktivní obsah (aktuální informace z kulturního a společenského dění v metropoli). 3

4 Portál v roce 2007 (homepage)

5 Portál v roce 2007 Portál praha.eu byl při svém spuštění pouhou designově upravenou verzí tehdejších webových stránek MHMP. Od samého počátku se posouval směrem k modernímu všestrannému portálu, který je schopen nabízet praktické informace a služby obyvatelům i návštěvníkům Prahy. Cílem portálu v tomto období bylo vytvořit:  dostatečně flexibilní IT prostředí pro zavádění nových on-line služeb,  alternativu k oficiálním "úřednickým" webovým stránkám, které budou občany informovat o dění v metropoli. Mezi hlavní problémy patřila nízká návštěvnost stránek, která byla způsobena relativně malým obsahem a neexistencí moderních on-line služeb.

6 Portál v roce 2008–2009 (homepage)

7 Portál v roce 2008 - 2009 Silná podpora vedení města při budování moderní elektronické prezentace, která se vyznačovala:  zaváděním nových on-line služeb s vysokou přidanou hodnotou pro občany (dopravní kamery; Vím, jak řídím; Sdílený web; ),  snahou o maximální integraci portálu a dalších celoměstských projektů (Pražské kontaktní centrum, Virtuální Praha, mapový portál apod.),  vytvářením atraktivního obsahu z dění v metropoli. Mezi hlavní cíle pro toto období patřilo:  posílit pozici portálu jako hlavní vstupní brány do webových prezentací městských částí a organizací,  dosáhnout větší míry spolupráce portálu, městských částí a městských organizací (sdílení novinek, společná propagace zajímavých služeb, kalendář kulturních akcí apod.),

8 Portál v roce 2008 - 2009  zavést komunitní služby pro občany a zapojit je do dění v Praze (on-line rozhovory a průzkumy, ankety, diskusní fóra apod.),  dosáhnout větší transparentnosti veřejné správy a zefektivnit činnost úřadů města. Zhodnocení tohoto období:  15 místo v celosvětovém srovnání Digital Governance in Municipalities Worldwide za rok 2007 a 2 místo za rok 2009,  3 místo v soutěži Zlatý erb za rok 2009,  dosažení významného nárůstu počtu uživatelů. MetrikaRok 2007Rok 2008Rok 2009 Počet návštěv74 3382 005 7014 941 069 Počet zobrazených stránek125 8089 017 66817 277 914 Počet stránek za návštěvu1,694,53,50

9 Portál v roce 2010 + (homepage)

10 Portál v roce 2010 + Mezi hlavní cíle portálu v tomto období patří:  nabídnout občanům, turistům, podnikatelům a organizacím kvalitně tříděné a snadno dostupné informace a služby,  zjednodušit komunikaci výše uvedených cílových skupin s úřadem,  vytvořit podmínky pro účinný dialog politické reprezentace s občany a rozvoj moderní občanské společnosti participující na správě města,  napomáhat ke zvýšení kvality, efektivnosti a transparentnosti veřejné správy, činnosti úřadů a organizací města,  zkvalitnit vnitřní strukturu a komunikaci MHMP, městských částí a organizací,  vytvořit podmínky pro řízení vztahů s uživateli a pro rozvoj služeb prostřednictvím dalších komunikačních platforem (PKC, mobilní technologie, kontaktní místa veřejné správy apod.).

11 Děkuji za pozornost …


Stáhnout ppt "Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu"

Podobné prezentace


Reklamy Google