Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hrajte bez zábran Jak odjistit záchranou brzdu vašemu RPG.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hrajte bez zábran Jak odjistit záchranou brzdu vašemu RPG."— Transkript prezentace:

1 Hrajte bez zábran Jak odjistit záchranou brzdu vašemu RPG.

2 Dávné herní cíle HOCZ ▪ Výuka imaginárních předmětů – Založeno zčásti na reálných faktech a principech – Povinná, ale ne stěžejní ▪ Role Playing – Vstupní brána k jiným hrám, odlehčená verze – „výchova hráčů“ – Dobrovolný ale prosazovaný ▪ Sociální a volnočasová aktivita – Srazy, navazování kontaktů, atd. – „Lepší, než chodit do hospody“

3 Aktuální složení hráčů HOCZ

4 Co nás má RPG školka naučit ▪ Piš květnatě, zajímavě, neodbývej příspěvky dvěma slovy ▪ Neservíruj ostatním informace, které nepotřebují, opiš je. Dej průchod představivosti. ▪ Slovo vypravěče je zákon, nekaž hru dohadováním. ▪ Dodržuj pravidla světa a hry, nepřesahuj zbytečně mimo něj (křišťálová stěna, metagaming) ▪ RPG tým máme od toho, aby korigoval dění v herním světě. Spravuje popisy osob i prostředí, udržuje si povědomí o světě, koordinuje vypravěče, radí a schvaluje důležité dění.

5 Co jsme si z RPG školky odnesli ▪ Delší příspěvky jsou lepší. Když nevíš co napsat, popiš, jak to vypadá. ▪ Nesmíš psát, co není vidět! ▪ Vypravěč je tvůrce příběhu i rozhodčí. Ty nejsi vypravěč! ▪ Jakmile budeš komukoli diktovat, co se stalo, bude zle! Vše, co se stane, musí mít příčinu a důvod. ▪ RPG tým schvaluje popisky, CPčka, kvesty. Asi i udržuje wiki. Všechno musí projít přes ně.

6 Výsledek pětileté výuky RPG ▪ Rozvláčná, verbalistická a reaktivní hra ▪ Nedostatek dění pro všechny ▪ „Čekání na vypravěče“ ▪ Orientace na vlastní postavu, její pozadí, přátele. ▪ Po sedmi letech za „odměnu“ občanství nebo profesorství

7 RPG a Improvizační divadlo ▪ Spolupracujete s ostatními na společné scénce vytvářené spatra ▪ Nikdo neovládá ostatní ani nerozkazuje, jen reaguje na své kolegy ▪ Důraz na: – Zábavnost – umělecké provedení – přirozený průběh Wayne Brady: Making S%!t up Graham Walmsley: Play Unsafe

8 Sleduj okolí, buď v obraze ▪ Popis okolí, úvod od vypravěče ▪ Chování ostatních hráčů, jejich popisky ▪ Prostorová představivost ▪ Obecnější přehled – Aktuální dění (noviny, drby) – Reálie světa – Zvážit křišťálovou stěnu ▪ Domluva s ostatními hráči

9 Přizpůsob se ▪ Ber ohled na ostatní hráče, jejich stáří, zkušenosti, zázemí – Jsme dětská hra a ne dating simulátor (kašlat na Rowenu, používej rozum!) – „Dospělácké hraní“ (násilí, vyzývavé hry, společenská tabu) nepatří na veřejnost! – Chovej se tak, aby to ostatní kolem tebe také bavilo ▪ Respektuj styl hráčů kolem tebe – V hospodské vřavě, sportovním zápalu nebo bitvě je zbytečné psát romány – Naopak v soukromějších či „nudnějších“ situacích je to velmi vítané ▪ Neboj se pošťouchnout svoji postavu správným směrem – Křišťálová stěna má být šablona, ne bič – Postava, která kvůli své povaze nemůže hrát, je zbytečná.

10 Neboj se přeptat Domlouvání hry předem je u nás běžnou praxí, ale hráči potom lpí na domluvených plánech a hra se stává křehkou a nucenou. Pár slov před začátkem přitom bohatě stačí.

11 Pomoz hře ostatních Dřív nebo později narazíš na podobně laděného hráče, se kterým zvládnete rozpoutat pořádné herní rodeo. A to i bez vypravěče! ▪ Improvizace je jako štafeta ▪ Vytvoř příležitost sobě i okolí ▪ Hraj s ostatními a pro ostatní ▪ Přizpůsob se podmínkám i spoluhráčům ▪ Vždycky se někdo dívá ▪ Někdo ti to vrátí

12 Pomoz hře ostatních Neměli bychom nutit ostatní hráče hrát podle nás, od toho tu je vypravěč. Ale je to takto opravdu správně?

13 Pomoz hře ostatních A co takto? Není to větší zábava? Kdo ve výsledku „vyhrál“ ?

14 Stavěj na nápadech ostatních ▪ Základním kamenem Impra je NABÍDKA – Tichá dohoda: „Nabízím ti něco, na co můžeš reagovat.“ – Způsob, jak zapojit ostatní hráče a podnítit je k dalšímu rozvoji příběhu. ▪ Správný hráč nabídku OPLATÍ – „Ano, a…“ – „Souhlasím, a…“ – „Máš pravdu, a…“ ▪ Důležitá je i prvotní nabídka - příchod

15 Stavěj na nápadech ostatních Ve skutečnosti nemusí být nabídky doslova vypsané, ale vždycky by měly být dost nápadné, aby se jich někdo mohl chytit.

16 Nekaz hru ostatním ▪ Zahazování nabídek – „blokování“ – „Nene, minuls!“ – „Vůbec nic mi to nedělá“ – Naprostá ignorace ▪ Váhavá, znuděná, nezaujatá hra – „hašení“ ▪ Strhávání pozornosti, epizodní scénky – „válcování“ – „Náhodný“ příchod na scénu – Vnucování se do dění, nedávání možnosti reagovat – Více činností v jednom příspěvku ▪ Překračování osobních tabu ▪ Na tyto věci NENÍ OMLUVA.

17 Neboj se selhání ▪ Čím více plánuješ, tím omezenější máš rozhled – Naplánovaná hra se kdykoli může vinou jediného hráče rozbořit – Příliš pracné plánování je nuda. RPG není zaměstnání! ▪ Pohotové a přirozené reakce budou Tvé spoluhráče více bavit ▪ Prohrávej s grácií a úsměvem. Nauč se to! ▪ Občasné chyby se dají prominout, pokud z nich dokážeš vybruslit – Drobné RPG chybky, občasné překlepy, atd. nemá cenu řešit, jen to víc narušuje hru – Nesrovnalosti, klišé a hloupé nápady mohou být někdy i užitečné ▪ „Show must go on.“

18 Neboj se změn a výzev ▪ Tvá postava není nesmrtelná ani jedinečná. Nesnaž se o to. ▪ Neupínej se za každou cenu šablony. Status quo je nuda. ▪ Zkus překonat sám sebe (nové styly hraní, nové postavy) ▪ Pokud se cítíš hodně odvážně, překonej se i v reálu. ▪ Zkoušej šílené věci, nápady jiných lidí.

19 Závěrem ▪ Pravidla jsou důležitá pro soužití, měla by usměrňovat a ne omezovat ▪ Nikdo se ti o zábavu nepostará, dokud ji nezačneš sám nabízet ostatním. ▪ Vypravěč tě nespasí, fantazii můžeš zapojit i bez něj. ▪ Hrát jen pro sebe je sobectví, snaž se myslet hlavně na ostatní ▪ Všichni to nebudou umět (nebo se chtít učit), takže je nejdůležitější tolerance. ▪ Časem se to zlepší :o)


Stáhnout ppt "Hrajte bez zábran Jak odjistit záchranou brzdu vašemu RPG."

Podobné prezentace


Reklamy Google