Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dramatika a pohyb v Mš Praxe Zkušenosti Dramatické a pohybové činnosti v Mš.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dramatika a pohyb v Mš Praxe Zkušenosti Dramatické a pohybové činnosti v Mš."— Transkript prezentace:

1 Dramatika a pohyb v Mš Praxe Zkušenosti Dramatické a pohybové činnosti v Mš

2 Dramatika pomáhá rozvíjet fantazii, projev, odvahu, otevřenost, sebedůvěru a je také skvělým pomocníkem při stmelování kolektivu. Pohyb je pro dítě přirozenou aktivitou, tudíž cokoli založeného na pohybu dětem jen prospívá a zároveň dokáže zaujmout a pobavit. V Mš by pohybové činnosti nikdy neměly chybět.

3 Praxe - Mš Vrčeň, zima Třída včeličky + medvídci - počet dětí do 20, o poledním klidu do 8 V průběhu praxe jsem se zaměřila hlavně na: Aktivity s předškoláky, kteří nespí po obědě → možnost pracovat s dětmi individuálněji → výhoda školky, kde je na třídě k dispozici více učitelek → možnost pracovat s náročnějšími úkoly → výhoda ve smíšené třídě

4 Zrcadlo Každé dítě si najde jednoho kamaráda. Chytí se za obě ruce tak aby stáli obličejem k sobě. Pustí se a každý udělá dva kroky dozadu. Jedno dítě se pomocí zaříkadla proměňuje v zrcadlo. Druhé dítě zůstává člověkem a do zrcadla se dívá. Zrcadlo má za úkol přesně opakovat jeho pohyb.

5

6 Loutky Jde o dosti náročnou hru, která se dá hrát s dětmi v omezeném počtu, hlavně kvůli bezpečnosti a radosti ze hry. Děti utvoří dvojice, jedno z dětí je začarováno v loutku, druhé dítě zůstává člověkem a je majitelem loutky a pohybem ruky, ketrou má nataženou před sebou ji "ovládá". Majitel loutky musí bát na svou loutku moc opatrný a nedělat nic, co by jí mohlo být nepříjemné. Loutka má za úkol nespustit z očí ruku, jež ji spojuje neviditelným provázkem, a dodržovat stále stejnou vzdálenost, ať už jde ruka kamkoli.

7

8 Proměny Tuhle hru má kouzelník ze všech nejraději. Proměny v různá zvířátka pomocí zaříkadla (kouzelník je z počátku vždy učitelka) to je opravdová zábava! Děti se volně pohybují po prostoru, na zvolání slova „štronzo“ „zkamení“, a kouzelník je změní zaříkadlem na něco jiného. Je na fantazii dětí, jak ztvární zvířata nebo rostliny, ve které je kouzelník promění.

9

10 Pohádka Učitelka vypráví pohádku, tím tvoří prostor pro obrazy které vytvářejí děti. Obrazy odděluje slovem „štronzo“. Děti chodí po místnosti, nebo sedí a ztvárňují začátek pohádky. Děti se samy rozhodnou jakou postavu teď ztvární.

11

12 Děkuji za pozornost Řehořovská Michaela Mš p. 3

13


Stáhnout ppt "Dramatika a pohyb v Mš Praxe Zkušenosti Dramatické a pohybové činnosti v Mš."

Podobné prezentace


Reklamy Google