Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Distanční vzdělávání s e-learningovou podporou a bez ní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Distanční vzdělávání s e-learningovou podporou a bez ní."— Transkript prezentace:

1

2 Distanční vzdělávání s e-learningovou podporou a bez ní

3 Počty studentů v distančním vzdělávání ročně svět: 80 000 000 Evropa: 3 200 000 Francie: 700 000

4 OPEN UNIVERSITY (OU) Největší britská univerzita – 210.000 studentů. 30.000 zaměstnanců 13 regionálních center V UK 70 procent studentů pracuje 50 000 studentů sponzoruje jejich zaměstnavatel 100 000 studentů se připojuje prostřednictvím Internetu z domu. OU vynakládá ročně 1 milión liber na půjčování PC studentům 11 000 studentů – higher degrees

5 Fakta o OU 160 jednoduchých devítiměsíčních kurzů, 30 dvouletých diplomových kurzů, více než 20 postgraduálních kurzů. Certificates, diplomas, BA, BSc, MA and MSc degrees. Neexistuje věkový limit nebo potřeba předchozí kvalifikace. Každý kurz má různé úrovně – od CŽV až po postgraduál. Kurzy můžete libovolně kombinovat a získat akademickou kvalifikaci.

6 Fakta o OU Výběr z více než 600 kurzů. Využití vlastních textů, učebnic, CD-ROMů, TV a audio programů, e-learningu. Státní podpora – občané UK platí cca polovinu ceny kurzů, než cizinci. Od května 2004 možnost studovat i z ČR. V Praze – regionální středisko OU. Studium ekonomických předmětů. V češtině – certifikát, v angličtině MBA. http://www.open.ac.uk/

7 Příklady využití e-L. v CŽV v USA 1/2 Vládní instituce  US Army, US Air Force, US Marines, US Navy, US Postal Services, NASA, Ministerstvo obrany US, Ministerstvo soudnictví US Vzdělávání  University of Massachusetts, Yale University, Washington State University, University of Texas, Penn State University Telekomunikace  AT&T, GTE, MCI, Sprint, Comcast …

8 Příklady využití e-L. v CŽV v USA 2/2 Finančnictví  Bankers Trust, MFS, Merrill Linch, Firt Union, Fidelity Investments… Výroba  Boeing, Duracell, Honda, Nissan, Raytheon, Paccar Technologie  Compaq, Fujitsu, HP, Lotus, Microsoft, Motorola, Xerox

9 Celoživotní vzdělávání zdarma pro studenty z celého světa Massachusetts Institute of Technology - Mit OpenCourseWare to advance knowledge and educate students in science, technology, and other areas of scholarship that will best serve the nation and the world in the 21st century Projekt zahájen 2002-v HTML,editor DreamWeaver, 2003 v Microsoft Content Management System (CMS). Do r. 2008 budou takto zveřejněny všechny kurzy MIT.

10 Mit OpenCourseWare – Massachusetts Institute of Technology Publikace kurzů MIT na webu. OCW nevyžaduje žádnou registraci. Neposkytuje certifikáty ani degree. Nenahrazuje vstup na MIT fakulty. 700 kurzů, 33 akademických disciplín. Není běžným distančním vzděláváním, ale zveřejněním materiálů MIT na webu – CŽV.

11 MIT OpenCourseWare  Výsledek - obrovský úspěch a popularita projektu - tisíce internetových studentů, vznikají online diskusní fóra a znalosti se šíří dále:  http://ocw.mit.edu/index.html http://www.wired.com/wired/archive/11.09/mit.html http://ocw.mit.edu/OcwWeb/Global/AboutOCW/medic overage.htm

12 Distanční vzdělávání ve Francii - počátky Reorganizace velkých profesních asociací a vymezení profesního vzdělávání, které je v konečné fázi uznáno za a “národní povinnost” a definováno zákonem. 1949 - vytvoření Národní meziprofesní asociace pro racionální vzdělávání dělníků, ze které se stává v roce 1966 AFPA - Asociace pro profesní vzdělávání dospělých (Association pour la Formation Professionnelle des Adultes ).

13 Distanční vzdělávání ve Francii – 70. A 80. léta Od 70. let se distanční vzdělávání institucionalizuje Zakládání univerzit distančního nebo otevřeného vzdělávání Od 80. let využívání nové ICT- NTIC Minitel

14 NUMERICKÉ KAMPUSY Elektronický kampus - otevřená platforma distančních vzdělávacích služeb (kombinace informačních, telefonických sítí a televize). Národní nabídka otevřeného a distančního vzdělávání FOAD - v mezinárodně srovnatelné kvalitě. Modulární způsob uspořádání studia a propojování školního, profesního a celoživotního vzdělávání. Důraz na vztah mezi učícím se a vyučujícím, na lidské zdroje.

15 FOAD – Otevřené a distanční vzdělání Individualizované vzdělávání (místo, čas, rytmus, obsah…). Přístup k lokálním nebo distančním zdrojům a kompetencím. Založeno na potřebách učících se. Propojení a kombinace obsahů vzdělávání s různými typy služeb (tutoriál, forum, cvičení,simulace…). Bez permanentní kontroly vzdělavatele. Kombinace prezenčního a distančního vzdělávání. Odehrává se zcela nebo částečně distančně.

16 CNED - Národní centrum distančního vzdělávání - 1939 - 900 zapsaných osob = náhrada povinné školní docházky 1949 - 8 000 zapsaných 1959 - 38 000 zapsaných 1969 - 135 000 zapsaných 1979 - 200 000 zapsaných 1989 - 285 000 zapsaných 1994 - Přemístění multimediálního parku Futuroscop v Poitiers. 1999 - 400 000 zapsaných osob

17 Zákonná podpora profesního CŽV ve Francii V zákoně je permanentní profesní vzdělávání definováno jako „národní povinnost“. Celoživotní profesní vzdělávání = vzdělávání osob aktivních na trhu práce. Zápis ve veřejném zařízení distančního vzdělávání - status studenta nebo žáka (sociální dávky, zvláštní daňový režim, sociální ochrana).

18 Fr. vzdělávací portály – zdroje informací o CŽV www.cned.fr www.cnam.fr www.educplanet.com http://telesup.univ-mrs.fr/php3/portail0.php http://thot.cursus.edu/ www.onlineformapro.com

19 Závěr „Skutečná síla e-learningu není v poskytování informací kdykoliv, odkudkoliv a komukoliv, ale v jeho možnostech poskytovat správné informace správným lidem ve správném čase a na správném místě.“ (B. W. Ruttenbur)

20 VIK42A02 E-learning Děkuji za pozornost Jana Habustová


Stáhnout ppt "Distanční vzdělávání s e-learningovou podporou a bez ní."

Podobné prezentace


Reklamy Google