Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,"— Transkript prezentace:

1 Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl, tomas.dosedel@gmail.com

2

3 Středoškolská odborná činnost 35. ročník 18 oborů školní kolo (březen) okresní kolo (duben) krajské kolo (do 15. května) celostátní přehlídka polovina června, Brno

4 Obory SOČ 1. Matematika a statistika 2. Fyzika 3. Chemie 4. Biologie 5. Geologie a geografie 6. Zdravotnictví

5 Obory SOČ 7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství 8. Ochrana a tvorba životního prostředí 9. Strojírenství, hutnictví, doprava a průmyslový design 10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace 11. Stavebnictví, architektura a design interiérů 12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie

6 Obory SOČ 13. Ekonomika a řízení 14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času 15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby 16. Historie 17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory 18. Informatika

7 Obory SOČ Podrobný přehled s anotacemi najdete na www.soc.cz nebo v Brožuře SOČ (dostupná ve vaší škole) www.soc.cz

8 Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

9 1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá?

10 1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe?

11 1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe? Jaký druh školy studuji?

12 Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

13 2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?

14 2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma?

15 2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma? Existuje nějaký výrobek, který bych si chtěl/a zkusit vyrobit?

16 Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

17 3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet)

18 3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů!

19 3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: – 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno – 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat

20 3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: – 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno – 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat Na základě studia literatury se píše teoretická část práce

21 Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

22 4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce

23 4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce

24 4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému

25 4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Návrh technického řešení nebo výrobku

26 4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Návrh technického řešení nebo výrobku Učební pomůcka

27 Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

28 5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce

29 5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled

30 5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla

31 5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře

32 Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

33 Čistě teoretická práce

34 Úvod: formulace problému

35 Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření

36 Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků

37 Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: informace o případných výzkumech, data

38 Praktický výrobek

39 Úvod: teoretické představení problému

40 Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího

41 Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků

42 Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: výkresová dokumentace, zdrojové kódy, fotky

43 Didaktická pomůcka

44 Úvod: formulace problému

45 Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení)

46 Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení) Závěr: shrnutí dosažených výsledků

47 Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení) Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: výsledná učební pomůcka

48 Dotazy? tomas.dosedel@gmail.com


Stáhnout ppt "Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,"

Podobné prezentace


Reklamy Google