Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Stránka předmětu: Konzultace pod dohodě mailem

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Stránka předmětu: Konzultace pod dohodě mailem"— Transkript prezentace:

1 Stránka předmětu: Konzultace pod dohodě mailem

2 KURZ - ORGANIZACE TERMÍNY úterky 1. listopadu 15. listopadu 29. Listopadu 13. prosince 8:30 – 12:00, U10/ – 19, U41/201

3  DM1 - Dějiny filmu: Úvod do studia filmu a audiovizuální kultury  DM2 - Dějiny filmu: Dějiny kinematografie do roku 1945 (včetně české)  DM3 - Dějiny filmu: Dějiny kinematografie od roku 1945 (včetně české)  DM4 - Dějiny filmu: Dokumentární a experimentální film

4 ZÁKLADNÍ LITERATURA  Film art: an introduction. David Bordwell, Kristin Thompson. 9th ed. Boston: McGraw- Hill,  vyjde česky jako Umění filmu na konci roku 2011, NAMU.  hp hp

5 UMĚNÍ FILMU  Jak je film vytvořen?  Jak celý film funguje?  Jak můžeme film kriticky analyzovat?  Jak se filmové umění proměňuje v dějinách?

6 TÉMATA JEDNOTLIVÝCH LEKCÍ organizace kurzu úvod do studia filmu a AV kultury post historie filmu, filmová zkušenost filmová forma filmový styl filmové typy: žánry, dokumentární, experimentální film filmové analýzy pojmy teorie a dějin filmu a AV kultury

7 PODMÍNKY UDĚLENÍ ZÁPOČTU 1) četba tří zadaných textů (nebodováno, zjišťováno na začátku dne výuky testem, ke stažení na ) 2) prezentace (zkouškové období, 4 skupiny, max. 20 bodů, hodnoceno kolektivně) 3) písemný test (v den prezentace, kolektivní hodnocení, 3 bonusové body) Uspěl/a – 14 a více bodů

8 UKONČENÍ SEMESTRU: TEST  proběhne ve zkouškovém období  jeden termín, oznámen včas  testována bude látka semestru, předpokládá se znalost analyzovaných filmů

9 UKONČENÍ SEMESTRU: TEXTY Na : Walter Benjamin - Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti esej z roku 1936 (česky v rámci knihy Dílo a jeho zdroj, 1979)

10 K Benjaminovi: reprodukovatelnost obrazů  základní problém vztahu technologií a historie zobrazování: reprodukovatelnost  doba fotografie, filmu: konvence se proměňují  tato éra je definována jako období nové kapacity v reprodukci obrazů + rozvoj masových médií  fotografické, filmové a televizní obrazy jsou všechny reprodukovatelné a jako takové radikálně proměnily roli obrazů ve společnosti

11 UKONČENÍ SEMESTRU:PREZENTACE  téma dle vaší volby  důležité: práce s literaturou, vlastní postoj, invence, vítané jsou prezentace v podobě videa, fotografií, atp.  navržené okruhy témat: 1) žánr, autor, analýza, film a doba 2) představení knihy o filmu 3) smrt filmu?, film mimo kino, témata z oblasti médií, nových médií, vizuální kultury, současného výtvarného umění, atd.

12 LITERATURA Časopisy:  Iluminace Iluminace  Cinepur, rubrika „pohled“ Cinepurpohled  Film a doba Film a doba  Filmový přehled Filmový přehled  aj.

13 FILMOVÁ TEORIE  Umění filmu: David Bordwell, Kristin Thompson  The Art of Watching Films: Boggs, Petrie  Dějiny filmových teorií: Francesco Casetti  Nová filmová historie: ed. Petr Szczepanik  Tvořivé zrady: současné polské myšlení o filmu a audiovizuální kultuře: Petr Szczepanik, Petr Mareš (editoři)

14 DĚJINY FILMU  Dějiny filmu: David Bordwell, Kristin Thompson  The Oxford History of World Cinema  History of Narrative Film: David A. Cook

15 CO JE TO FILM A JAK JEJ STUDOVAT?  Film - neřešitelná rovnice mezi uměním a průmyslem  Na film jsou uplatňovány jak požadavky průmyslu, tak umění. Tyto mohou být v rozporu, ale nemusí. Je to spíše tak, že nejsou souměřitelné  V moderní společnosti není žádný umělecký druh vyvázán z ekonomických zájmů

16 FILM A JEHO HISTORIE  Není žádná „superhistorie“, ale mnoho historií  Film je zároveň:  uměleckou formou  ekonomickým produktem  kulturním produktem  technologií

17 ČÍM JE DNES FILM?  Dříve: jedno místo (kino), kolektiv, jeden čas, nepřístupnost filmu jako hmotného předmětu  Nyní: absolutní všudypřítomnost, individuální sledování, okamžitý přístup, film může být vlastněn a různě upravován.

18 UKÁZKY V HODINĚ: 1) Zidane, un portrait du 21e siècle 1) Zidane, un portrait du 21e siècle - Douglas GordonDouglas Gordon 2) Každému jeho vlastní kino2) Každému jeho vlastní kino -  Trier:  Egoyan:  Wenders: Heslo csfd, vložil uživatel artran 3) Lumiére, André S. Labarthe, 1996


Stáhnout ppt "Stránka předmětu: Konzultace pod dohodě mailem"

Podobné prezentace


Reklamy Google