Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozvoj potenciálu. Různé kariéry  Mozart a Beethoven  Jobs a Gates  Gándhí a Patton Úspěch u žádného z nich nebyl dílem štěstí či náhody. Žádný z nich.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozvoj potenciálu. Různé kariéry  Mozart a Beethoven  Jobs a Gates  Gándhí a Patton Úspěch u žádného z nich nebyl dílem štěstí či náhody. Žádný z nich."— Transkript prezentace:

1 Rozvoj potenciálu

2 Různé kariéry  Mozart a Beethoven  Jobs a Gates  Gándhí a Patton Úspěch u žádného z nich nebyl dílem štěstí či náhody. Žádný z nich si nestěžoval na nedostatek příležitostí.

3 John Glenn Americký astronaut (*1921), bojový letec, manažer a politik. Je třetím Američanem, který letěl do vesmíru a prvním, který se dostal na oběžnou dráhu Země. Je také nejstarším člověkem, který byl ve vesmíru, v roce 1998 mu bylo 77 let (atronautem byl od roku 1959). V letech 1975–1999 byl senátorem za Ohio. 1962 1998

4 Ježčí koncepce Dle J.Collinse Zaujetí, přístup: Co vás baví? Předpoklady: Jaké jsou vaše silné stránky? Zdroje: Co uděláte pro svůj rozvoj? (10.000 hodin)

5 Zacílení (vůle) Zaujetí (flow, engagement) Myšlení v příležitostech Důvěryhodnost (commitment) Postoje Potenciál a postoje

6 ...a také

7 Strom života Vize Vize vyrůstá z hodnot, nikoli z potřeb Úkoly Cíle Silná přesvědčení Principy a hodnoty Výsledek

8 Pět kategorií cílů Být DělatMít Mít vztah Znát, umět

9 20-30 let •Věk kvalifikace 30-40 •Věk výkonu a úspěchu 40-50 •Věk souvislostí 50-60 •Věk sociálního kapitálu 60-70 •Věk předávání zkušeností V prostředí sportu jsou jednotlivé schody posunuty o 10 let dolů. Age management a vývojové úkoly

10 Tři zdroje aktivního učení (rozvoje) ÚdivZkušenost Kritický odstup

11 Pro co máte nadšení Chasidský příběh o pokladu Jedné noci měl rabín Izák sen, ve kterém byl už poněkolikáté vyzván, aby odešel do daleké Prahy a vykopal tam poklad pod mostem. Jenže když dorazil k onomu mostu, zjistil, že je ve dne v noci hlídán vojskem. Protože tam chodil každý den, přišel k němu velitel, aby zjistil, co tam rabín pohledává. Ten se mu nakonec svěřil o svém snu. Velitel vyprskl smíchy: „Rabín a věří na sny! Kdybych já bral své sny vážně, tak teď bloudím kdesi po Polsku. Zrovna včera mi nějaký hlas už poněkolikáté radil odjet do Krakova a hledat tam poklad v rohu kuchyně nějakého Izáka. To by bylo bláznovství, vždyť v Krakově snad polovina mužských se jmenuje Izák“. Rabín se chvíli nemohl vzpamatovat. Pak pospíchal domů. Začal kopat v rohu své kuchyně a našel tam velký poklad.

12 Myšlení o sobě a pocity já Kategorie jáských pocitůPříklady Pocit kompetence Jsem dobře informován a vše, co potřebuji ke zvládnutí problému, umím. Dokážu zvládnout i neočekávané události Pocit sebeurčení Plánuji svůj život bez nějaké nutkavé kontroly. Dovedu napřít úsilí, být nezávislý a vytvářet si podmínky, které potřebuji. Pocit vnitřní jednoty já Dokážu být sám sebou, nemám vnitřní rozpory a moje přání jsou v souladu, bez „buď-anebo“ či „od všeho všechno“.

13 V čem můžete být nejlepší V čem mohu být nejlepší  Rychlejší osobní rozvoj přes silné stránky (K.M.Sheldon a kol., 2002)  Kladná korelace mezi využitím silných stránek a dosažení cíle (A.Linley a kol., 2010)  Využití silných stránek zvyšuje angažovanost, zaujetí, které souvisí s úspěšností organizace (J.K.Harter a kol., 2002; A.M.Wood a kol.)

14 Seberealizace Dávat ze sebe to nejlepší Mít zprávu, že je to užitečné

15 Jaké jsou vaše zdroje Zdroje (čím se mohu podpořit) Vytvoření podmínek Nezdolnost Časová dotace

16 Nezdolnost Osobní kontrola zevních událostí Nejsem obětí. Jsem připraven vstoupit do dění a ovlivnit jej. Nepřerůstá mi něco přes hlavu a nedržím se něčeho zuby nehty. Vždy se mohu rozhodnout. Srozumitelnost a přijetí Těžkosti nejsou nespravedlnosti světa, ale patří do mého života. Rozumím tomu, co se děje a nacházím své místo v dobrém světě a s druhými. Události jako příležitosti a výzvy Události proměňuji na úkoly, které jsou zvládnutelné. Pomocí překážek mohu růst. Nakonec jsem to já, který vytváří události. Vytvářím si zadání. Myšlení o světě a druhých Myšlení o sobě Myšlení o budoucnosti Kognitivní triáda Jaké jsou vaše zdroje

17 Kognitivní triáda Myšlení o sobě •oběť-autor, externalismus- internalismus Myšlení o budoucnosti • důvěra - strach Myšlení o světě a druhých • snadný – obtížný, náročný

18 Jak tedy mohu rozvíjet svůj potenciál  Rozpracovat si svou ježčí koncepci  Určit si směr rozvoje potenciálu  Každý den “údiv” – to, co si objevím pro sebe  Každý den pochybnost  Každý den psychické otužování – co udělám, jak vykročím ze zóny komfortu do diskomfortu  Vytvořit si síť vztahů s inspirativními lidmi  Dělat si rekapitulaci

19 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Rozvoj potenciálu. Různé kariéry  Mozart a Beethoven  Jobs a Gates  Gándhí a Patton Úspěch u žádného z nich nebyl dílem štěstí či náhody. Žádný z nich."

Podobné prezentace


Reklamy Google