Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

S YSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL S TŘEDNÍ O DBORNÁ Š KOLA, F RÝDEK –M ÍSTEK, PŘÍSPĚVKOVÁ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "S YSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL S TŘEDNÍ O DBORNÁ Š KOLA, F RÝDEK –M ÍSTEK, PŘÍSPĚVKOVÁ."— Transkript prezentace:

1 S YSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL S TŘEDNÍ O DBORNÁ Š KOLA, F RÝDEK –M ÍSTEK, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

2

3  polarizace  elektromagnetická indukce živý organismus obsahuje dipóly, ionty a elektricky vodivé dráhy interakce zasahují všechny úrovně od atomů až po celý organismus u velmi nízkých intenzit nemusí být zevně patrný biologický efekt.

4  geomagnetické pole Země: indukce tesla  jeho změny: indukce tesla  magnetické pole svalů: indukce tesla  magnetické pole mozku: indukce tesla  na základní pole je organizmus přizpůsoben  organizmus je vnímavý vůči porušení geomagnetického pole Země nebo vůči bouřím na Slunci  využití geomagnetického pole – např. při tahu ptáků

5  Zasáhne-li do základního pole umělé magnetické pole značné intenzity, je registrována biologická odpověď.  Člověku mohou škodit magnetická pole nad 0,2 mikrotesla tj. např. ve vzdálenostech menších než: - u kompresoru chladničky 1,2 m - u klasické obrazovky 1,1 m - u grilu 1,4 m - u elektrického radiátoru 0,3 m

6 Stálé magnetické pole:  silné: - způsobuje poruchy sedimentace - způsobuje poruchy srdce - snižuje kožní odpor  slabé: - snižuje dráždivost nervů

7 Střídavé magnetické pole:  nízkofrekvenční: - zvyšuje dráždivost nervů  pulzní jedné polarity: - působí na buněčné membrány - mění řetězce proteinů - způsobuje změny nukleových kyselin - způsobuje změny aktivity enzymů

8  světlo je elektromagnetické vlnění tvořené elektrickým i magnetickým polem  pole jsou proměnná  záleží na vlnové délce, tedy na frekvenci vlnění a s ní související energií fotonů

9 SVĚTLO JE ZÁKLADNÍ ZDROJ ENERGIE 6 CO H 2 O ==> C 6 H 12 O 6 + 6O 2 FOTOSYNTÉZA

10  zvýšení energie, síly a vytrvalosti  zvýšená odolnost vůči stresu  zvýšený transport kyslíku  snížení krevního tlaku  zpomalení tepenné a dechové frekvence

11  proniká jen povrchově  na kůži se projeví zčervenáním  tvorba vitamínu D  nelze vyloučit rakovinotvorný účinek

12  všechna tři pásma mají účinky tepelné IR-A pásmo krátkovlnné nm ( je obsaženo ve slunečním světle, prochází sklem a je málo absorbováno vodou) IR-B pásmo střední nm ( vyzařují je žárovky a výbojky, prochází sklem, ale je silně pohlcováno vodou ) IR-C pásmo vzdálené nad 3000 nm ( zdrojem záření jsou topná tělesa, je pohlcováno jak sklem tak vodou)  většina je pohlcována pokožkou  zvyšuje citlivost kůže k účinku UV záření  dlouhodobá expozice očí u některých profesí (foukači skla, slévači, hutnící) vedla v minulosti často ke vzniku zákalu oční čočky

13 Některé vybrané informace

14 Měření infračerveného záření během hovoru mobilním telefonem IR-A (Pásmo krátkovlnné, nm) hovor poslech MT v klidu této oblasti říká „optické okno“ kůže IR-A s vlnovou délkou mezi 600 a 1400 nm totiž dosáhne až k vrstvě subkutis – škára Měření ve vzdálenosti 30 mm od mobilního telefonu

15 Měření infračerveného záření během hovoru mobilním telefonem IR-A (Pásmo krátkovlnné, nm) hovor poslech MT v klidu Měření ve vzdálenosti 50 mm od mobilního telefonu Měření magnetického pole během hovoru mobilním telefonem (-0,330 – 0,500 mT)

16 tedy 1/2 světové populace ! (v roce 2000 přitom pouze 12 procent populace) Nejvíce mobilů přibývá v nejrychleji rozvíjejících se zemích například jen v Brazílii, Rusku, Indii a Číně miliarda lidí

17 podle statistiky Eurostatu 115 telefonů / na 100 obyvatel

18 64 % domácností u nás nemá pevnou linku, jen mobily (v Německu 11 %, v Nizozemí 9 % a ve Švédsku pouhá 3 %) Hra: „Mobily neškodí, a kdo tvrdí, že ano, je blázen"

19  Nomophobia - anglicky „ no mobile phobia „  Až ½ uživatelů mobilních telefonů ( 58 procent mužů a 43 žen)  Ztráta sítě, vybití baterie či zapomenutí mobilu = s t r e s  Hlavní důvod stálého spojení ? =) Údajně potřeba neustálého kontaktu

20 Odborníci radí mimo jiné: svůj mobil jednoduše v y p n o u t !

21  Každý druhý - nevypíná nikdy  Každý desátý - pracovní důvody  Každý devátý - nervozita při vypnutí

22  Mnohem víc než - na záchodovém prkénku - na klice u dveří - na podrážkách bot  Z mobilu sálá teplo a je většinou v kapse  Způsobuje to - zánětlivé pupínky na kůži - zápal plic - meningitidu

23 Ozařování citlivých orgánů (srdce, pohlavní žlázy) To může způsobit • poruchy srdečního rytmu • poruchy funkce pohlavních žláz I když netelefonujeme – mobil vysílá !!! Špatný signál =) maximální výkon …… c e s t o v á n í Pak záření - zčásti pohlcuje naše tkáň - zčásti zatěžuje okolí

24  Srovnatelné s většinou ostatních zemí ale  Některé země mají normy desetkrát tvrdší (třeba Polsko, Rusko, Čína, Švýcarsko, Itálie)  Lichtenštejnsko do konce roku 2012 ještě desetkrát (pak stonásobně nižší hodnoty, než dnes u nás!)

25  Děti jsou dosud ve vývoji - tenčí lebeční kost - jiná vodivost tkání  Krvetvorba i v plochých kostech lebky  Záření mobilů - tento proces narušuje - mění krevní obraz "spékání" červených krvinek - (ucpání krevních kapilár v mladém věku mrtvice)  poruchy učení, nesoustředěnost, únava poruchy spánku, poruchy chování, hyperaktivita poruchy imunitního systému -následně ekzémy, alergie atd.

26  omezit - počet hovorů - jejich délku  využívat handsfree  upřednostňovat SMS

27 od 12 let někteří vědci doporučují od 16 let (platí i pro domácí bezdrátový telefon !!!)

28 Ve věku 25 až 30 let - zvýšený výskyt nádorů mozku a sluchového nervu V pozdějším věku - Alzheimerova nemoc - deprese - další degenerativní poruchy K rakovinnému bujení dojde po 10 až 15 letech

29 R tzv. Freiburská výzva (přes lékařů) Požaduje: zákaz mobilů - v dopravních prostředcích - ve školách - v nemocnicích atd.

30 Výsledky z průzkumu mezi žáky střední odborné školy Frýdek-Místek

31  181 dotazovaných žáků školy  forma elektronického dotazníku  celkem 24 otázek  zpracovány ty podstatné

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41 S TŘEDNÍ O DBORNÁ Š KOLA, F RÝDEK –M ÍSTEK, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE


Stáhnout ppt "S YSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL S TŘEDNÍ O DBORNÁ Š KOLA, F RÝDEK –M ÍSTEK, PŘÍSPĚVKOVÁ."

Podobné prezentace


Reklamy Google