Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Bezpečnost dětí na internetu „děti prostě milují počítačové hry“
Soukromá obchodní akademie SOAPA, s.r.o. Opletalova 4, Jablonec nad Nisou Seminární práce na téma: Bezpečnost dětí na internetu „děti prostě milují počítačové hry“ Vypracovala: Petra Mahdalová Rok: 2010
2
Obsah prezentace: Teoretická část (stručně) Praktická část Závěr
Použitá literatura a elektr. zdroje
3
Teoretická část: INTERNET:
Podle Musila (2007): je nejrychleji se rozvíjející elektronické zařízení, které se stává jedním z nejvýznamnějších nástrojů mezilidské komunikace. počátky Internetu se datují kolem roku 1969 komereční využití u nás nastává v polovině roku 1995 Od jakého věku smí být dítě u počítače? Zda ve dvou, ve třech nebo třinácti letech, záleží zejména na rodičích a potřebě dítěte (zájmu a zvědavosti). Podle Mgr. Hýroššové (2009) nezáleží ani tak na tom, kolik je dítěti let, ale co na počítači dělá, čemu se věnuje.
4
Teoretická část: Pozitivní přínos – mnohostranné využití Internetu:
Online výtisky elektor. novin a časopisů Tipy na učení, fóra, kde si děti a mládež vymění zkušenosti, nápady a rady, týkající se školy a učení ové přátelství po celém světě Stránky z oblasti různých vědeckých disciplín Online výukové programy Informace o různých zálibách dětí (zvířata, malování, příroda, stolní hry…) Online hry pro děti
5
Teoretická část: Závislost dětí na internetu: Závislost jako každá jiná je v vlastně nemoc. Obdobně jako např. závislost na drogách, alkoholu aj. Závislost na internetu má dopady převážně na psychiku a zdraví jedince. V závěru vede až ke kriminalitě.
6
Praktická část: Cíl seminární práce:
zjistit informovanost rodičů o zabezpečení Internetu v Libereckém kraji. Z obecného cíle vychází dílčí cíle: zmapovat úvodní informace o respondentech (pohlaví, věk, bydliště, dosažené vzdělání). zjistit zda mají rodiče doma počítač, k čemu ho nejčastěji využívají, mají stanovena pravidla pro užití počítače, kontrolují internetové stránky navštívené dítětem… získat poznatky o možných rizicích na Internetu Výzkumný soubor: tvořilo 35 respondentů
7
Závěr: Výsledky z dotazníku – děti. Používání pc Icg, Skype, Facebook
8
Použitá literatura: HOFBAUER, B Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, ISBN JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost 1. Praha: Portál, 2003, 207s. ISBN McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, ISBN MUSIL, J. Komunikace v informační společnosti. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského Praha, ISBN VYMYZAL, J. Masová komunikace a její prostředky ve výchově a vzdělávání dospělých. Praha: SPN, ISBN
9
Elektr. Zdroje: Stránky Jednoty Bratrské a Občanského sdružení Archa 777 v Jirkově. Děti a nebezpečí internet. [online]. [cit ]. Dostupné na WWW: PETERKA, J. Jak se vyvíjí český Internet? Počátky Internetu.[online]. [cit ]. Dostupné na WWW: MÜLLER, I. Pohled lékaře na moderní kancelář. Ortopedická klinika FN v Brně. [online]. [cit ]. Dostupné na WWW: HÝROŠŠOVÁ, J. Časopis mladé rodiny – máma a já. Děti a internet. [online]. [cit ]. Dostupné na WWW: HÁJEK, M. Euro zprávy: věda, technika. Děti na internetu ohrožuje hlavně porno a anonymní kontakty. [online]. [cit ]. Dostupné na WWW: Ordinace.cz – odborník vždy po ruce. Závislost na on-line hrách ohrožuje zejména děti. [online]. [cit ]. [cit ]. Dostupné na WWW: Moderní literární server. [cit ]. Dostupné na WWW: VÁGNER, M. Rychnovský zpravodaj. Naše děti versus úžasný i nebezpečný svět Internetu. [online]. [cit ]. Dostupné na WWW: NĚMCOVÁ, M. Internetové stránky Parlamentu České republiky a Poslanecká sněmovny – Listina základních práv a svobod. [online]. [cit ]. Dostupné na WWW:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.