Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1."— Transkript prezentace:

1 Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1

2 Otevření trhu se ZP znamená nové obchodní vztahy a nové příležitosti  Zákazník má právo volby  nakupuje ZP sám s plnou vlastní odpovědností za bezpečnost dodávek  nadále využije služeb obchodního partnera  distribuční část současných plynárenských společností bude i nadále regulována ERU  podmínky současných smluvních vztahů neztrácejí platnost s termínem otevírání trhu  obchodní část současných plynárenských společností se stává subjektem trhu, kde platí pravidla konkurence 2

3 Od monopolu k zákaznickému způsobu obsluhy 3  vznik nových obchodníků s energií  cena ZP versus bonita obchodního partnera  velikosti Zákazníka by měla odpovídat i velikost obchodního partnera  svého obchodního partnera bude Zákazník “vidět” častěji  větší snaha naslouchat požadavkům a potřebám Zákazníka  Zákazníci jsou ti, kdo určují nabídku produktů

4 Specifika plynárenství 4  existují jedny “roury“  malá konkurence zdrojů ZP  nutnost uskladnit ZP pro jeho potřebu v zimních měsících  systém “ také or pay“ ve smlouvách o dodávce ZP

5 Nároky liberalizace na Zákazníka 5  znát přesně svou spotřebu  včas s dostatečným předstihem zahájit jednání o dodávce ZP s obchodním partnerem nebo i s přepravcem a distributorem  znát dobře své potřeby pro dávku ZP

6 Cena za liberalizaci trhu se ZP 6  možnost “tunelování” společností (podvedení Zákazníků)  nárůst administrativy  nebezpečí nereálných očekávání Zákazníků  rozvážnější kroky jsou správnější  převzetí zodpovědnosti na bezpečnost dodávek zákazníkem

7 Zisk zákazníka z liberalizace trhu se ZP  právo volby dodavatele ZP  zlepšení obchodních podmínek dodávky ZP  bonitní Zákazník docílí i finančního efektu v nákladech  vznik nových produktů (contracting, modely spolufinancování technologií…)  větší znalost plynárenské problematiky  netradiční možnosti nákupu ZP (aukce ZP, různé lhůty smluvních dodávek od hodinových až po víceleté) 7

8 Děkuji za Vaši pozornost 8


Stáhnout ppt "Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google