Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1."— Transkript prezentace:

1 Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem
Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1

2 Otevření trhu se ZP znamená nové obchodní vztahy a nové příležitosti
Zákazník má právo volby nakupuje ZP sám s plnou vlastní odpovědností za bezpečnost dodávek nadále využije služeb obchodního partnera distribuční část současných plynárenských společností bude i nadále regulována ERU obchodní část současných plynárenských společností se stává subjektem trhu, kde platí pravidla konkurence podmínky současných smluvních vztahů neztrácejí platnost s termínem otevírání trhu 2

3 Od monopolu k zákaznickému způsobu obsluhy
vznik nových obchodníků s energií cena ZP versus bonita obchodního partnera velikosti Zákazníka by měla odpovídat i velikost obchodního partnera svého obchodního partnera bude Zákazník “vidět” častěji větší snaha naslouchat požadavkům a potřebám Zákazníka Zákazníci jsou ti, kdo určují nabídku produktů 3

4 Specifika plynárenství
existují jedny “roury“ malá konkurence zdrojů ZP nutnost uskladnit ZP pro jeho potřebu v zimních měsících systém “ také or pay“ ve smlouvách o dodávce ZP 4

5 Nároky liberalizace na Zákazníka
znát přesně svou spotřebu znát dobře své potřeby pro dávku ZP včas s dostatečným předstihem zahájit jednání o dodávce ZP s obchodním partnerem nebo i s přepravcem a distributorem 5

6 Cena za liberalizaci trhu se ZP
možnost “tunelování” společností (podvedení Zákazníků) nárůst administrativy nebezpečí nereálných očekávání Zákazníků rozvážnější kroky jsou správnější převzetí zodpovědnosti na bezpečnost dodávek zákazníkem 6

7 Zisk zákazníka z liberalizace trhu se ZP
právo volby dodavatele ZP zlepšení obchodních podmínek dodávky ZP bonitní Zákazník docílí i finančního efektu v nákladech vznik nových produktů (contracting, modely spolufinancování technologií…) větší znalost plynárenské problematiky netradiční možnosti nákupu ZP (aukce ZP, různé lhůty smluvních dodávek od hodinových až po víceleté) 7

8 Děkuji za Vaši pozornost
8


Stáhnout ppt "Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google