Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KONTINUÁLNÍ OBCHODOVÁNÍ Bohumil Mazač generální ředitel ČEZ Prodej, s.r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KONTINUÁLNÍ OBCHODOVÁNÍ Bohumil Mazač generální ředitel ČEZ Prodej, s.r.o."— Transkript prezentace:

1 KONTINUÁLNÍ OBCHODOVÁNÍ Bohumil Mazač generální ředitel ČEZ Prodej, s.r.o.

2 1 Regulovaný trh Hroma dná kampa ň (např. DUHA, aukce) Kontinuál ní obchodo vání ČESKÝ A STŘEDOEVROPSKÝ TRH SE MĚNÍ A PŘECHÁZÍ OD KAMPAŇOVÉHO KE KONTINUÁLNÍMU OBCHODOVÁNÍ Způsob kontraktace pro rok 2008 přinese na trh ČR vyšší míru likvidity trhu v každé době, tj. schopnost rychleji optimalizovat svou pozici a vyšší míru transparentnosti  regulace trhu - veškeré ceny stanovovány výměrem MPO ČR, MF ČR, posléze ERÚ  trh nebyl unbundlovaný - vyhlašovány ceny jak pro distribuci, tak i pro „silovou elektřinu“  Duhová kampaň - jedna roční kampaň na ucelenou produktovou řadu  prodej speciálních produktů  neprodej v době mimo období kampaně  prodej bílé elektřiny - možnost tvarování diagramu, ale omezující spotový trh v ČR  kontinuální obchodování  trvalá likvidita  funkční spotový trh  transparentní obchodní místa - EBP, OTC brokeři, v případě potřeby veřejné aukce Základní charakteristiky cenotvorného mechanismu v daném období

3 2 POSTUP OTEVÍRÁNÍ TRHU S ELEKTŘINOU V ČR V ČÍSLECH zdroj: ERÚ, roční zpráva o provozu ES ČR Počet odběrných míst (odběratelů) Výhody liberalizace – nižší náklady, lepší služby  možnost volby dodavatele vede ke vzniku dodavatelů  s nižšími náklady obsluhy,  s širší nabídkou produktů šitých na míru,  se vstřícnějším prodejním přístupem  a s rychlejší a komfortnější zákaznickou obsluhou Rizika liberalizace – nekalá konkurence  nesolidní obchodníci nabízí elektřinu nekrytou dodávkami  falešní zprostředkovatelé nabízejí slevy bez dohody s dodavateli  agenti nabízí zákazníkům dodávku ve sdružení s jinými, smlouvy však nedojednají

4 3 ČEZ NEPOČÍTÁ DO BUDOUCNA S REALIZACÍ VELKOOBCHODNÍCH AUKCÍ, HODLÁ PRODAT ELEKTŘINU NA ROK 2008 PROSTŘEDNICTVÍM EBP ZÁLOŽNÍ VARIANTA  bude uplatněna pouze v případě zpoždění nebo nízké likvidity EBP  série aukcí na výše uvedené produkty v období červenec až listopad 2007 leden únorbřezendubenkvětenčervenčervenecsrpenzáříříjenlistopadprosinec Screeny, brokeři PRODEJ NA ROK ZÁKLADNÍ VARIANTA  hlavní prodejní místo EBP  obchodované produkty - Rok, Kvartál,Měsíc - Pásmo, Špička  ČEZ nepředpokládá přímé roční dodávky na zahraniční trhy a hodlá prodat vlastní elektřinu na trhu ČR prostřednictvím EBP Aukce 1Aukce 2Aukce X Energetická Burza Praha

5 4 ČEZ DODÁ ELEKTŘINU VLASTNÍM ZÁKAZNÍKŮM PROSTŘEDNICTVÍM SVÉ DCEŘINÉ SPOLEČNOSTI ČEZ PRODEJ ZA CENY DOSAŽENÉ NA EBP ČEZ Prodej výroba ČEZ 100 % Ostatní  ČEZ, a. s., dodává svým zákazníkům elektřinu prostřednictvím dceřiné společností ČEZ Prodej, s.r.o.  ČEZ Prodej nemůže aktivně obchodovat na trhu s ČEZ, a. s., neboť takové obchody v rámci skupiny ČEZ by mohly být cenotvorné pro trh a taková situace by nevedla k transparentní a nezávislé cenotvorbě.  Proto elektřina dodaná vlastním zákazníkům bude zobchodována ve vazbě na EBP nepřímo, tj. nevstoupí do burzovních objemů, ale předací cena bude plně určena výslednou cenou burzy.

6 5 PRAŽSKÁ ENERGETICKÁ BURZA SE PŘÍMO NEDOTÝKÁ ZÁKAZNÍKŮ, STANE SE ROZHRANÍM MEZI VÝROBOU A OBCHODEM S ELEKTŘINOU  ceny ČEZ Prodej pro koncové zákazníky budou reagovat na aktuální vývoj cen na burze  pro zákazníky na hladině NN využívající ceníky se ve své podstatě nic měnit nebude  shodné produkty  ceník platný na období jednoho roku  pouze konečná cena bude odvozena od vývoje ceny na burze  výrazné změny budou v segmentu velkoobchodních zákazníků  ocenění diagramu zákazníka bude na základě aktuální ceny na burze  nabídka bude časově omezená - předpokládaná doba nabídky je 14 dní  ČEZ Prodej nemůže být pro zákazníky garantem nejlepšího nákupu v čase  s ohledem na časové omezení nabídek bude potřeba, aby se rozhodovací/schvalovací proces na straně zákazníka výrazně zrychlil


Stáhnout ppt "KONTINUÁLNÍ OBCHODOVÁNÍ Bohumil Mazač generální ředitel ČEZ Prodej, s.r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google