Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hromadná kampaň (např.DUHA, aukce) Kontinuální obchodování

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hromadná kampaň (např.DUHA, aukce) Kontinuální obchodování"— Transkript prezentace:

0 KONTINUÁLNÍ OBCHODOVÁNÍ
PRG-ZPD P1C KONTINUÁLNÍ OBCHODOVÁNÍ Bohumil Mazač generální ředitel ČEZ Prodej, s.r.o.

1 Hromadná kampaň (např.DUHA, aukce) Kontinuální obchodování
PRG-ZPD P1C ČESKÝ A STŘEDOEVROPSKÝ TRH SE MĚNÍ A PŘECHÁZÍ OD KAMPAŇOVÉHO KE KONTINUÁLNÍMU OBCHODOVÁNÍ Regulovaný trh Hromadná kampaň (např.DUHA, aukce) Kontinuální obchodování 2002 2008 Základní charakteristiky cenotvorného mechanismu v daném období regulace trhu - veškeré ceny stanovovány výměrem MPO ČR, MF ČR, posléze ERÚ trh nebyl unbundlovaný - vyhlašovány ceny jak pro distribuci, tak i pro „silovou elektřinu“ Duhová kampaň - jedna roční kampaň na ucelenou produktovou řadu prodej speciálních produktů neprodej v době mimo období kampaně prodej bílé elektřiny - možnost tvarování diagramu, ale omezující spotový trh v ČR kontinuální obchodování trvalá likvidita funkční spotový trh transparentní obchodní místa - EBP, OTC brokeři, v případě potřeby veřejné aukce Způsob kontraktace pro rok 2008 přinese na trh ČR vyšší míru likvidity trhu v každé době, tj. schopnost rychleji optimalizovat svou pozici a vyšší míru transparentnosti.

2 POSTUP OTEVÍRÁNÍ TRHU S ELEKTŘINOU V ČR V ČÍSLECH
PRG-ZPD P1C POSTUP OTEVÍRÁNÍ TRHU S ELEKTŘINOU V ČR V ČÍSLECH Výhody liberalizace – nižší náklady, lepší služby možnost volby dodavatele vede ke vzniku dodavatelů s nižšími náklady obsluhy, s širší nabídkou produktů šitých na míru, se vstřícnějším prodejním přístupem a s rychlejší a komfortnější zákaznickou obsluhou Rizika liberalizace – nekalá konkurence nesolidní obchodníci nabízí elektřinu nekrytou dodávkami falešní zprostředkovatelé nabízejí slevy bez dohody s dodavateli agenti nabízí zákazníkům dodávku ve sdružení s jinými, smlouvy však nedojednají zdroj: ERÚ, roční zpráva o provozu ES ČR Počet odběrných míst (odběratelů)

3 Energetická Burza Praha
PRG-ZPD P1C ČEZ NEPOČÍTÁ DO BUDOUCNA S REALIZACÍ VELKOOBCHODNÍCH AUKCÍ, HODLÁ PRODAT ELEKTŘINU NA ROK 2008 PROSTŘEDNICTVÍM EBP PRODEJ NA ROK ZÁKLADNÍ VARIANTA hlavní prodejní místo EBP obchodované produkty - Rok, Kvartál,Měsíc - Pásmo, Špička ČEZ nepředpokládá přímé roční dodávky na zahraniční trhy a hodlá prodat vlastní elektřinu na trhu ČR prostřednictvím EBP Energetická Burza Praha Screeny, brokeři Aukce 1 Aukce 2 Aukce X leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec ZÁLOŽNÍ VARIANTA bude uplatněna pouze v případě zpoždění nebo nízké likvidity EBP série aukcí na výše uvedené produkty v období červenec až listopad 2007

4 PRG-ZPD P1C ČEZ DODÁ ELEKTŘINU VLASTNÍM ZÁKAZNÍKŮM PROSTŘEDNICTVÍM SVÉ DCEŘINÉ SPOLEČNOSTI ČEZ PRODEJ ZA CENY DOSAŽENÉ NA EBP 100 % ČEZ, a. s., dodává svým zákazníkům elektřinu prostřednictvím dceřiné společností ČEZ Prodej, s.r.o. ČEZ Prodej nemůže aktivně obchodovat na trhu s ČEZ, a. s., neboť takové obchody v rámci skupiny ČEZ by mohly být cenotvorné pro trh a taková situace by nevedla k transparentní a nezávislé cenotvorbě. Proto elektřina dodaná vlastním zákazníkům bude zobchodována ve vazbě na EBP nepřímo, tj. nevstoupí do burzovních objemů, ale předací cena bude plně určena výslednou cenou burzy. Ostatní ČEZ Prodej výroba ČEZ

5 PRG-ZPD P1C PRAŽSKÁ ENERGETICKÁ BURZA SE PŘÍMO NEDOTÝKÁ ZÁKAZNÍKŮ, STANE SE ROZHRANÍM MEZI VÝROBOU A OBCHODEM S ELEKTŘINOU ceny ČEZ Prodej pro koncové zákazníky budou reagovat na aktuální vývoj cen na burze pro zákazníky na hladině NN využívající ceníky se ve své podstatě nic měnit nebude shodné produkty ceník platný na období jednoho roku pouze konečná cena bude odvozena od vývoje ceny na burze výrazné změny budou v segmentu velkoobchodních zákazníků ocenění diagramu zákazníka bude na základě aktuální ceny na burze nabídka bude časově omezená - předpokládaná doba nabídky je 14 dní ČEZ Prodej nemůže být pro zákazníky garantem nejlepšího nákupu v čase s ohledem na časové omezení nabídek bude potřeba, aby se rozhodovací/schvalovací proces na straně zákazníka výrazně zrychlil


Stáhnout ppt "Hromadná kampaň (např.DUHA, aukce) Kontinuální obchodování"

Podobné prezentace


Reklamy Google