Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Co vzít na cestu a co raději nechat doma Doslovně i obrazně myšleno Plachtařský závod je skvělý podnik. Nemusím přemýšlet kam poletím. Ráno se probudím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Co vzít na cestu a co raději nechat doma Doslovně i obrazně myšleno Plachtařský závod je skvělý podnik. Nemusím přemýšlet kam poletím. Ráno se probudím."— Transkript prezentace:

1 Co vzít na cestu a co raději nechat doma Doslovně i obrazně myšleno Plachtařský závod je skvělý podnik. Nemusím přemýšlet kam poletím. Ráno se probudím a někdo to vymyslí za mně.

2 Přihláška na závody  Informace získám na adresách www.gliding.cz http://www.lkka.cz/sport/pk_aecr.htm • Přihlášení bude platné po platné registraci po zaplacení startovného

3 Bez čeho se neobejdu  Kluzák se sadou platných dokladů  Transportní vlek s platnými doklady  Auto s tažným zařízením s platnými doklady  Padák s platnými doklady  Platné osobní doklady (OP, Pilotní průkaz, Průkaz radiofonisty, Průkaz AeČR, zápisník letů)  Záznamové zařízení (http://www.fai.org/gnss- recording-devices/igc-approved-flight-recorders)

4 Na co je dobré nezapomenout  Aktualizace databáze  Příprava kluzáku (polepy křídel)  Zařízení pro přenos dat, prodlužováky, nabíječky atp.  Osobní výbava (brýle, osobní věci všeho druhu)  Užitečné domácí zvířátko, tj. pomocníka opatřeného řidičským průkazem, navigačními a opravárenskými dovednostmi, popř. bednou s vercajkem, o trpělivosti a dobré náladě ani nemluvě (nebo bytost s jinými přednostmi nutnými pro pohodu v týmu)

5 Co nás čeká první den?  Registrace soutěžícího  Vážení  První briefing, rozlosování startovního pořadí pro první soutěžní let  Ubytování  Volný večer, setkání s přáteli, popř. pozorování hektické aktivity pořadatelského týmu

6

7 Je tady první soutěžní den  Stavění letadel, stavění na grid  Briefing  Příprava na let, navigační příprava  Soutěžní disciplína  Odevzdání IGC souboru  Údržba letadla a odpočinek  V horším případě „hasičské cvičení“  Fakultativně: cesta z pole a bezesná noc naplněná sebezbytem

8

9 Soutěžní disciplíny  Rychlostní let po deklarované trati  Rychlostní úloha přes určené prostory AAT (Assigned area task)

10 AAT

11 Start a odlet na trať  Aerovlek do vypínacího sektoru (600 – 700 m QFE)  Oznámení času startu (20 min po startu posledního v dané třídě, je opakovaně hlášeno do rádia)  Start je možno opakovat, počítá se čas skutečně strávený na trati po „ostrém“ protnutí pásky

12

13 Nějaká překvapení?  Ve vypínacím prostoru je jediný stoupák a jsou tam všichni  Rychlosti v kroužení jsou vyšší než jsme zvyklí  Spolupracující skupiny za letu  „Odstartuj první a bezpečně přistaň“

14 Přílet na cílové letiště  Cílový kruh má průměr 2-3 km se středem situovaným ke vztažnému bodu cílového letiště a výška jeho dosažení není limitována  Závodník hlásí dosažní 5. km ke vztažnému bodu letiště do rádia  Po dosažení cílového kruhu závodník bez prodlení disciplinovaně přistane

15

16 Přistání do terénu  Po přistání do terénu závodník bez prodlení nahlásí pořadatelům souřadnice místa přistání  Transport z pole si závodník zajišťuje sám  Při přistání na blízké letiště je možno zpravidla dohodnout s pořadateli převlek

17

18 Kalkulace ceny za závody  Startovné  Aerovleky  Ubytování  Stravování  Případné vedlejší náklady (cesty z pole, drobné opravy)  Dovolená (dostatek volného času)

19 Osobní bezpečnost a zdraví  Dodržování pitného režimu (schopnost těla vstřebat tekutiny je podporována cukrem, jednorázově nelze hydratovat)  Alkohol v pitném režimu nenahradí vodu  Ochrana před sluncem  Uvědomění si únavy a jejího vlivu na celkovou kondici a pozornost

20 I soutěžní let je přelet  Nepodceňovat pravidla pro výběr nouzových ploch  Nezapomínat na obecná pravidla  Zachovat si rozvahu a důvěřovat vlastnímu úsudku

21 Otočný bodVzdálenostKursPozorovací sektor 001 HOSIN2,0km K následujícímu OB, Ohraničení 6,0km 177 FURTHER DRACHENH 121,5km284° Cylindr R=500m 064 KAPLICE133,9km117° Cylindr R=500m 065 KASPERK83,0km305° Cylindr R=500m 001 HOSIN67,1km101° Cylindr R=2,0km Celkem:405,5km


Stáhnout ppt "Co vzít na cestu a co raději nechat doma Doslovně i obrazně myšleno Plachtařský závod je skvělý podnik. Nemusím přemýšlet kam poletím. Ráno se probudím."

Podobné prezentace


Reklamy Google