Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S. VY_52_INOVACE_DEK_52 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 01. 08.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S. VY_52_INOVACE_DEK_52 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 01. 08."— Transkript prezentace:

1 VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S

2 VY_52_INOVACE_DEK_52 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: Bauhaus, funkcionalismus, Walter Gropius, Hannes Meyer, Mies van der Rohe Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Bauhaus, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu B A U H A U S

3 - německá státní umělecká škola - vznikla v r ve Výmaru sloučením Akademie a uměleckoprůmyslové školy - z hlediska tvůrčích postupů měl Bauhaus volné vztahy ke kubismu a zvláště pak ke geometrické abstrakci - v teorii i praxi prosazovali členové Bauhausu funkcionalismus

4 - výchozím programem školy bylo opětovné spojení výtvarného umění se životem a s jeho praktickými požadavky - cílem bylo dosáhnout maximální funkčnosti - za vůdčí obor se považovala architektura

5 - umělecko-průmyslový obor zaměřoval pozornost na reklamu, keramiku, zpracování kovu, textilií, nábytku atd. - výuka směřovala k vytvoření nového životního slohu moderní doby na základě kolektivního úsilí umělců nejrůznějšího názorového zaměření

6 - Bauhaus vychovával umělecko- průmyslové návrháře, kteří se zaměřovali na tvorbu uměleckých, ale levných, všem dostupných předmětů denní potřeby - předměty se vyráběly sériově - princip navrátit výtvarné umění k řemeslu ovlivňoval metodické postupy při výuce

7 - žáci pracovali v dílnách, kde se seznamovali se zpracováním dřeva, keramiky, textilu a skla - v hodinách výtvarně teoretických nejprve kreslili podle skutečnosti, učili se technickému kreslení a tvorbě prostorových modelů a poté absolvovali výuku o tvorbě - učiteli na škole byli přední moderní umělci té doby s mezinárodní reputací

8 - prvním ředitelem byl architekt Walter Gropius - Bauhaus se později několikrát stěhoval do různých měst Německa - průběžně bylo třeba modernizovat učebny, stavět nové budovy a celé areály škol - ve funkcích ředitelů se dále vystřídali Hannes Meyer a Mies van der Rohe

9 - po nástupu nacistů jej umělci sami zrušili, neboť byli podezíráni z podvratné činnosti - emigrovali do ciziny, architekti většinou do USA - kromě uvedených působili v Bauhausu další výtvarníci jako Vasilij Kandinskij, Paul Klee

10 Test: 1. Vysvětlete pojem Bauhaus v umění. 2. Kde se rozvíjel? 2. Uveďte hlavní představitele.

11 Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN


Stáhnout ppt "VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S. VY_52_INOVACE_DEK_52 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 01. 08."

Podobné prezentace


Reklamy Google