Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ"— Transkript prezentace:

1 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

2 Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole
Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_TV_172 Tematická oblast: Tělesná výchova a výchova ke zdraví Předmět: Tělesná výchova Datum tvorby: prosinec 2013 Anotace: Materiál slouží k teoretickému výkladu a ukázce na téma: Fair play Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Součástí je video.

3

4 Hra (hrát) fair play je základním předpokladem sportovního zápolení
obsahuje dodržování pravidel, sportovní chování, pomoc druhému závodníkovi atd.

5 Sportovní chování Fair play
je, když sportovec úmyslně ohrozí své umístění/bodování v závodě, aby pomohl jinému závodníkovi, kterého postihla nečekaná komplikace také uznání porážky a celkové klidné a profesionální vystupování

6 Test - desatero fair play
1. - bojuji čestně a kamarádsky podle pravidel to není nejlepší způsob, jak být úspěšný nevím, někdy se to dost dobře nedá ano, bez pravidel nelze soutěžit 2. - v cíli nebo po zápase podám soupeři ruku, i když prohraji nemám chuť podat mu ruku, ale udělám to ano, vždy se přemůžu někdy ano, někdy ne 3. - pokud vyhrávám, nechovám se nadřazeně ano, výsledky mluví za mě rád se pochlubím, stálo mě to spoustu úsilí mám radost, proč si to neužít

7 4. - vážím si svého soupeře, i když není tak dobrý, zaslouží ocenění
když je poslední, netleskám nevím, jak kdy ano, bez poražených by nebylo ani vítězů 5. - v soutěži by měly být stejné podmínky pro všechny závodníky nevím asi ano proč by nejlepší neměl mít výhodu ano, samozřejmě 6. - respektuji pokyny rozhodčích i organizátorů občas se ozvu, ale často neuspěji často protestuji, rozhodčí bývají zaujetí ano, bez připomínek 7. - chci vyhrát, nikoliv však za každou cenu ano, počítá se přece jen vítězství ano, ale ne za každou cenu

8 8. - diváci jsou součástí soutěže, povzbuzují všechny soutěžící
ano, potlesk si zaslouží každý nevím, záleží na situaci ne, to je přece jejich věc, komu tleskají 9. - hraji čestně nejen na hřišti, ale chovám se tak ve škole i doma někdy, ale občas to poruším být čestný se většinou nevyplácí ano mělo by to být samozřejmostí každého z nás 10. - svým chováním chci být příkladem svým mladším kamarádům ano, mladší potřebují správné vzory nevím, mladší mě nezajímají ať se každý chová, jak chce

9 Bodování

10 Vyhodnocení 40 – 35 bodů Ve většině situací se chováš správně. Čestné chování je pro tebe důležitou součástí nejen ve sportu, ale i doma a ve škole. Pro své spolužáky a kamarády můžeš být dobrým příkladem. Sportovec-reprezentant se stává osobou veřejnou která má možnost vystupovat v médiích a vyjádřit svůj názor. Je to velká šance, stát se osobností, která bude vzorem pro své nástupce. 35 – 25 bodů Často se zachováš správně, ale občas na to zapomeneš. Umění prohrát je jednou z vlastností, které lze naučit. Slušný poražený zaslouží větší respekt, než špatný vítěz. Je třeba si brát příklad od lidí, kteří v životě něco dokázali, většinou je zdobí skromnost. Sport má svá pravidla a může být dobrým učitelem nejen na hřišti, ale i mimo ně.

11 Vyhodnocení 25 – 15 bodů Musíš se ještě hodně naučit. Vyhrát může jen jeden, bez poražených není ani vítězů. Zřejmě se příliš často nesetkáváš s lidmi, kteří by pro tebe mohli být vzorem, jak se chovat. Rodiče, učitel, trenér by měl být respektován. Vede tvou výchovu sportovní i osobnostní. Čestná výhra, stejně, jako čisté svědomí, ti může být tou nejlepší odměnou. 15 a méně bodů Pokud jsi svoje odpovědi myslel doopravdy, není pro spoluhráče ani pro soupeře jednoduché, být s tebou na jednom hřišti. Útěk před trestem, či zodpovědností nepřináší úlevu ani potěšení. Fair play vyžaduje odvahu a charakter. Přečti si pozorně deset zásad „fair play“ a zkus se nad tím zamyslet.

12 Zásady chování Fair Play
V soutěži bojuji čestně a podle pravidel. Uznám, že soupeř je lepší, v cíli nebo po zápase mu podám ruku, vzdám mu tím čest. Vítězství není důvodem k nadřazenosti. I poražený zaslouží uznání, není terčem posměchu, ani skrytého. Soutěž má rovné podmínky pro všechny hráče či závodníky. V soutěži respektuji pokyny a nařízení rozhodčích a pořadatelů, řídím se jimi. Chci vyhrát, ale nikoli však za každou cenu Diváci jsou součástí sportovní akce, potleskem vzdají čest vítězi i poraženému. Férové sportovní chování je mi vlastní i v každodenních životních situacích. Svým chováním jdu příkladem mladším sportovcům.

13 Video

14 Zdroje NEUVEDEN. Fair play [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. ÉCOLE AKIVA SCHOOL [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Braemar Elementary [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. ulozto.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ"

Podobné prezentace


Reklamy Google