Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivityIII/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivityIII/2."— Transkript prezentace:

1

2 Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Malba Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_4_20 Autor:Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření:22.10.2012 Vyučovací předmět:Výtvarná výchova Ročník:6. – 9. Vzdělávací oblast:Umění a kultura Vzdělávací obor:Výtvarná výchova Tematický okruh: Rozvíjení smyslové citlivosti, Uplatňování subjektivity, Ověřování komunikačních účinků Téma: Prvky vizuálně obrazného vyjádření, Typy vizuálně obrazných vyjádření, Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření Druh učebního materiálu:Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 15 min prezentace, samostatná práce žáků 75 min Anotace / Metodický list: Prezentace má sloužit jako motivační úvod k výuce výtvarné výchovy. Poskytuje žákům základní informace o malbě. Součástí prezentace jsou pokyny k samostatné tvůrčí činnosti žáků.

3 Výtvarná výchova Malba Zvětšené detaily

4 Malba Malba je technika nanášení barev v souvislé vrstvě na podklad, zpravidla pomocí štětce. Ve výtvarném umění jde o nejdůležitější techniku malíře. Podle charakteru malby, použitých materiálů či podkladu se malba dělí na několik základních malířských technik.

5 Používané materiály Olejové barvy → olejomalba Temperové barvy (dříve vaječná tempera) Akrylové barvy Vodové barvy → akvarel, kvaš Plátno, dřevo, sololit, papír

6 Bohumil Kubišta: Hypnotisér, 1912. (olejomalba na plátně) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bohumil_kubista_Hypnotiser.jpg

7 Carlos Botelho: Blok starých domů, 1958. (tempera na plátně) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Carlos_Botelho,_Velho_Casario,_1958,_t%C3%AAmpera_sobre_tela,_46_x_55_cm.jpg

8 Jitka Anlaufová:Pavučina, 2006. (akryl na plátně) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pavucina2006.JPG

9 Rudolf Rabatin: Stromy II., 2006. (akvarel) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stromy2.jpg

10 Úkol pro tebe: Vytvoř obraz malovaný temperami na téma „Zvětšené detaily“. Budeš potřebovat fotografie zvířat ( z kalendáře nebo časopisu), šablonku se čtvercovým výřezem o straně 5cm, čtverec z bílého kartonu o straně 40 cm, temperové barvy, paletu, kelímek na vodu, štětce, tužku, papírovou pásku a dobrou náladu.

11 Papír A4 5cm ŠABLONA

12 Přilož šablonu s otvorem na fotografii a pohybuj s ní po obrázku, dokud nenajdeš zajímavý detail. Připevni šablonu na fotografii papírovou páskou, aby se neposunovala. Vybraný detail zvětši na čtvercový karton o straně 40 cm.

13 Předkresli si tužkou důležité body. Pracuj temperovými barvy, používej různé techniky práce se štětcem (tupování, krátké i dlouhé tahy), používej štětce různých velikostí.

14 Úkol pro celou třídu: Vystavte obrazy na chodbě školy. Ptejte se spolužáků, zda z detailu poznají, jaké zvíře jste malovali.

15 vlastní foto

16

17

18 Použité zdroje: Malba. 2012.  online . Wikipedie  citováno 22.10.2012 .Dostupné z WWW:  http://cs.wikipedia.org/wiki/Malba .


Stáhnout ppt "Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivityIII/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google