Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_15_Vědomostní soutěž TÉMA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_15_Vědomostní soutěž TÉMA."— Transkript prezentace:

1

2 NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_15_Vědomostní soutěž TÉMA SADY: Vybraná témata teorie tělesné výchovy ROČNÍK: Sk, Kn, 1.A DATUM VZNIKU: leden 2014 AUTOR: Mgr. Jiří Willner

3  Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 1. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 2. a 5. ročník osmiletých gymnázií.  Časová náročnost vědomostní hry je minut.  Interaktivní studijní materiál je zaměřen na téma teorie lyžování  Vědomostní soutěž si klade za cíl procvičovat dříve probranou látku.  Kliknutím na políčko hlavního panelu se zobrazí otázka daného téma, následným kliknutím bude zobrazena odpověď na otázku.  V každém pravém dolním rohu soutěžní otázky je umístěno políčko, které vás kliknutím vrátí zpět na hlavní panel.  Každé políčko hlavního panelu, které bude použito, změní barvu, což bude vyjadřovat, že otázka je již vyčerpána.  Procvičování je realizováno formou data-projektoru.

4 Mazaní lyží Výzbroj a výstroj Nebezpečí hor Sjíždění a zatáčení

5 Jaké faktory ovlivňují proces přípravy lyží?  Např. druh a kvalita sněhu, tj. rozlišujeme sníh nový, starý, mokrý, suchý či zmrzlý. Zpět

6 Vyjmenuj pomůcky určené pro přípravu lyží?  Žehlička s termostatem, různé utěrky, korek, dále škrabky pro odstraňování vosků, odstraňovač vosků, jemný smirkový papír, různé druhy kartáčů, vosky. Zpět

7 Jak dělíme vosky?  Na skluzové, tj. různé druhy parafínů, dále odrazové, tj. vosky tuhé a tekuté. Zpět

8 Jaký je postup při čištění skluznice?  Nejprve vosk setřeme stěrkou, dále naneseme čistič vosků ve spreji a setřeme utěrkou, dotykovou vrstvu skluznice se sněhem můžeme provzdušnit bronzovým kartáčem. Zpět

9 Jaký je postup při mazání sjezdových lyží?  Nejprve lyži vykartáčujeme bronzovým kartáčem 10x ve směru jízdy, dále očistíme utěrkou, naneseme dostatečné množství skluzového vosku, zažehlíme po celé délce skluznice v souvislé vrstvě, po vychladnutí odstraníme přebytečný vosk z plochy skluznice škrabkou, skluznici očistíme tvrdým a poté měkčím nylonovým kartáčem a dočistíme utěrkou. Zpět

10 Jaký je rozdíl mezi přípravou lyží na bruslení a klasickou techniku?  Pro bruslení mažeme celou délku skluznice skluzovým voskem, pro klasickou techniku je třeba vymezit mazací komoru, kam naneseme odrazový vosk. Zpět

11 Co uděláme, když nám při běhu na lyžích lyže podkluzuje?  Ze skluznice lyže odstraníme zbytky sněhu, zbylou vrstvu vosku rozkorkujeme korkem, aby se nám další vrstva lépe nanášela na tuto vrstvu, naneseme další vrstvu vosku a zakorkujeme. Zpět

12 Z čeho se skládá lyže?  Lyže se skládá ze špičky, předního ohbí, střední části, patky a skluznice. Zpět

13 Jaké znáš mechanické vlastnosti lyží?  Pevnost, pružnost, tlumení kmitů, tuhost ve zkrutu.. Zpět

14 Jaké rozlišujeme vybavení u běžeckého lyžování dle způsobu jízdy?  Vybavení pro klasickou techniku běhu, bruslení, dále univerzální a turistické vybavení. Zpět

15 Jak dlouhé jsou hůlky pro klasický způsob běhu?  Po ramena lyžaře. Zpět

16 Jaký význam má větší boční vykrojení lyže?  Umožňuje lyžaři jezdit oblouky o menším poloměru. Zpět

17 Jak určíme správnou délku hůlek pro sjezdové lyžování?  Pro určení správné délky hole musíme uchopit hůl za držátko a ve svislé poloze na zem svírat v loketním kloubu uhel 90°. Zpět

18 Charakterizuj freestylový snowboard?  Snowboard je kratší, aby bylo jeho ovládání snadnější při skocích a akrobatických prvcích, širší jelikož je stabilnější a měkčí rovněž pro snadnější ovládání při tricích. Zpět

19 Nebezpečí na horách se zvyšuje?  Nebezpečí na horách se zvyšuje nezkušeností návštěvníka hor a nerespektováním stanovených zásad. Zpět

20 Rizikové faktory můžeme rozdělit na?  Subjektivní nebezpečí  Objektivní nebezpečí Zpět

21 Do objektivního nebezpečí řadíme?  Terén  Počasí  Sníh Zpět

22 Do subjektivního nebezpečí řadíme?  Podcenění objektivních nebezpečí  Podceňování vlastních sil  Nedostatečná fyzická příprava a technická vyspělost  Neznalost hor a zásad orientace  Nedostatečné nebo nevhodné vybavení  Organizační a pedagogické nedostatky  Nedodržování zásad o chování na horách Zpět

23 Difusní světlo řadíme do?  Objektivního nebezpečí - počasí Zpět

24 Jaké jsou zásady ohledně zastavení na sjezdovkách?  Nikdy nezastavujeme na špatně viditelných místech. Zpět

25 Jaké jsou zásady při volbě stopy na běžeckých tratích?  Při dvou či více paralelních stop jedeme vždy v pravé stopě. Zpět

26 Proč provádíme při sjezdu oblouky?  Při sjíždění a zatáčení na lyžích provádíme oblouky, abychom mohli regulovat rychlost. a směr své jízdy. Zpět

27 Jak dělíme oblouky?  Podle délky a podle změny směru jízdy. Zpět

28 Do jakého dělení řadíme krátké, střední a dlouhé oblouky?  Dělení oblouků podle délky. Zpět

29 Jaký je rozdíl mezi otevřeným a zavřeným obloukem?  Zavřený oblouk vyjíždíme až téměř k vrstevnici, slouží k regulaci rychlosti jízdy a používá se na velmi prudkých sklonech svahu.  Otevřený oblouk jedeme téměř po spádnici a používáme ho převážně na mírnějších sklonech svahu. Zpět

30 Jaké známe fáze při realizaci oblouků?  Po fázi zahájení oblouku následuje fáze vedení oblouku, dále fáze ukončení oblouku a fáze přechodná, která slouží pro přechod mezi jednotlivými oblouky. Zpět

31 Jmenuj alespoň jeden rozdíl mezi řezanými a smýkanými oblouky?  V řezaných obloucích je v průběhu napojování oblouků pohyb dolních končetin rozdílný.  V obloucích smykových je v průběhu napojování oblouků pohyb dolních končetin společný. Zpět

32 Jmenuj alespoň jeden rozdíl mezi kročnými a carvingovými oblouky?  U kročného oblouku je stopa lyží v šíři pánve.  U carvingového oblouku je širší stopa lyží než je šíře pánve. Zpět

33  GNAD, T. a kol. Základy teorie lyžování a snowboardingu. Praha: Karolinum, ISBN  NOSEK, M. a kol. Instruktor lyžování. Ústí nad Labem: ISBN


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_15_Vědomostní soutěž TÉMA."

Podobné prezentace


Reklamy Google