Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.10 Svět kolem nás Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.10 Svět kolem nás Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo."— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen k seznámení s živou a neživou přírodou a lidskými výtvory. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animaci.

2 Svět kolem nás Živá a neživá příroda Lidské výtvory

3 Náš svět – to je - vzduch, který dýcháme - voda, kterou pijeme - půda, ze které vyrůstají rostliny - teplo a světlo, které nám dává Slunce - lidé, zvířata, rostliny, zvířata, houby - předměty, které člověk vyrobil

4 Svět kolem nás můžeme pozorovat všemi smysly. Zrakem, hmatem, sluchem, čichem i chutí.

5 SVĚT KOLEM NÁS PŘÍRODALIDSKÉ VÝTVORY – VÝROBKY Neživá přírodaŽivá přírodaVše, co člověk vyrobil Auto, počítač, papír, tužka, kniha Neživé přírodninyŽivé přírodniny Voda, vzduch, půda, teplo, světlo ze Země, nerosty a horniny Živočichové včetně člověka, rostliny, houby

6 Živé přírodniny? Neživé přírodniny? HŘIB VZDUCH ZLATO MIMINKO TULIPÁN MAMINKA UHLÍ SVĚTLO ŽÍŽALA VODA TEPLO PŮDA KOČKA FIALKA

7 Doplň Živočichové, rostliny a houby jsou součástí Živé přírody a nazýváme je ž……….. p……………….. Teplo, světlo, vzduch, voda, nerosty a horniny jsou součásti Neživé přírody a nazýváme je n………………p……………….. POSKYTUJÍ NÁM ZÁKLADNÍ PODMÍNKY PRO ŽIVOT NA ZEMI.

8 Řešení Živočichové, rostliny a houby jsou součástí Živé přírody a nazýváme je živé přírodniny. Teplo, světlo, vzduch, voda, nerosty a horniny jsou součásti Neživé přírody a nazýváme je neživé přírodniny. POSKYTUJÍ NÁM ZÁKLADNÍ PODMÍNKY PRO ŽIVOT NA ZEMI.

9 Lidé k svému životu potřebují mnoho věci, které si musí vyrobit. Říkáme jim lidské výtvory (výrobky).

10 Aby mohl vzniknout výrobek, potřebujeme určitou surovinu. Tu získáme z živé a neživé přírody.

11 Doplňte názvy výrobků podle názvu materiálu, z kterého jsou vyrobeny. Tajenka – látka uměle vytvořená člověkem. 1. Papír 2. dřevo 3. vlna 4. sklo 5. kůže

12 Tajenka – látka uměle vytvořená člověkem. ŘEŠENÍ - PLAST 1. papír 2. dřevo 3. vlna 4. sklo 5. kůže

13 Některé suroviny nezískáváme z přírodnin, ale jsou uměle vytvořeny člověkem. Je to např. plast. Z něho se potom vyrábějí různé výrobky. PET lahve, zubní kartáčky, plastový nábytek, pravítko, hračky, atd.

14 Jaké výrobky najdeme v tomto obchodě? PEKAŘSTVÍ CHLEBA VÁNOČKA ROHLÍK HOUSKA KOLÁČE PRECLÍKY VEKA TOUSTOVÝ CHLÉB BÁBOVKA SUŠENKY LOUPÁČEK

15 Náměty na činnosti: Hledejte ve svém okolí lidské výtvory (výrobky) a přemýšlejte o způsobu jejich vzniku. Z jakých surovin byly vyrobeny a jaké přírodniny nám k tomu příroda poskytla. Nakreslete různé výrobky a rozdělte je do skupin podle surovin, ze kterých byly vyrobeny. Zahrajte si na obchod. Rozdělte výrobky do správných obchodů. Prodávejte a nakupujte. Pěknou zábavu!

16 Použité zdroje a materiály: ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět prvouka pro 3. ročník. Brno: Nová škola, 2008, ISBN ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3, Pracovní sešit pro 3.ročník základní školy. Brno: Nová škola, 2003, ISBN X. Obrázky z galerie Klipart Vlastní archiv autora


Stáhnout ppt "Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.10 Svět kolem nás Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo."

Podobné prezentace


Reklamy Google