Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_20_Jezdíme na elektřinu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_20_Jezdíme na elektřinu."— Transkript prezentace:

1 Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_20_Jezdíme na elektřinu

2 Anotace: prezentace může sloužit k rozšíření učiva o elektřině Autor: Mgr. Marcela Matyščáková Jazyk: čeština Očekávaný výstup: zamyšlení nad problémem pohonných hmot Speciální vzdělávací potřeby: dataprojektor, interaktivní tabule Klíčová slova: elektromobilita,dobíjecí stanice,akumulátory Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 15 let

3 Elektromobilita-přemísťování se pomocí dopravních prostředků na elektrický pohon dnes funguje u hromadné dopravy (vlaky,tramvaje,trolejbusy,autíčka na pouti, vozítka na golfu, v testování je i elektrobus pro 85 osob) provoz má být lacinější (cena baterií klesá a cena ropy roste) provoz je ekologický cena baterií klesá díky zdokonalování notebooků,mobilů, digitálních fotoaparátů, atd., zvyšuje se kapacita, snižuje hmotnost, prodlužuje životnost a sériová výroba přináší nižší ceny

4 Historie na elektřinu se jezdilo už kolem roku 1900 (bylo víc elekromobilů než benzinových aut) před 120 lety Pražané jezdili elektrickými tramvajemi elektromobily konstruoval vynálezce František Křižík, který objevil i obloukovou lampu po 1.světové válce se vývoj zastavil a do popředí se dostal spalovací motor důvod zpomalení: malá kapacita baterií, krátka dojezdová vzdálenost, nízká cena ropy

5 Historie v obrázcích František Křižík ( ) - český technik, průmyslník a vynálezce Vynálezy: oblouková lampa světelná fontána zdokonalil elektrické tramvaje Xenonová oblouková lampa

6 První elektrická tramvaj na světě -Berlín

7 Trať Karlín-Libeň

8 Součastnost svět se dusí pod zplodinami ze spalovacích motorů (hlavním problémem je CO 2 - jeden ze skleníkových plynů, oxidy dusíku, prach - tedy přímé emise, které poškozují naše zdraví) elekromobily (elektromobilita) se dostávají do popředí zájmů jako ekologičtější dopravní prostředky rozvoj technologie akumulátorů Pro masový rozvoj elektromobilů je důležitá nízká cena baterií a dostupnost dobíjení

9 Zdroj elektřiny pro dobíjení mimo špičku - elektřina se vyrábí v jaderných elektrárnách a emise se blíží nule ve špičce - elektřina se vyrábí i z fosilních paliv Mix výroby elektřiny garantuje čistší provoz než u klasickým aut. Dukovany

10 Provoz jízda je tichá a plynulá auto se neklepe a dobře se ovládá (odpadá řazení) dojezd městského vozu Peugeot iOn je 150 km, pokud topíme či používáme klimatizaci km zrychlení za 3,7 s (z 0 km na 400 km) na 1 nabití ujedou i 400 km elektromobily

11 Dobíjení ČEZ plánuje do roku 2013 zřídit kolem 200 dobíjecích míst v celé ČR, další budou zřizovány podle poptávky rychlé dobíjení minut - rychlodobíjecí stanice - vyšší proudy i napětí - hlavní tahy a dálnice normální dobíjení - 6hodin -běžná zásuvka nebo normální dobíjecí stanice - stejné napětí a proudy jako v síti rychlodobíjecí stanice

12 Dopravní elektroprostředky Elektroskútr - náklady 4kč/100km, nemusí mít registrační značku, neplatíme povinné ručení, ovládá se točením rukojetí plynu a řidítky, dobíjení 4-6hod. v běžné zásuvce, dojezd 120km, rychlost 45-55km/h Elektrokolo -dojezd kolem 60km rychlost 25km/h Elektromobil(auto) - dojezd kolem 150km, rychlost 130km/h Nákladní vůz - dojezd kolem 160/250km, rychlost 90km/h Elektrobus – dojezd 130km, rychlost 80km/h

13 Tesla Roadster (393km, 200km/h) Peugeot iOn Gocycle G2R

14 nákladní vůz Smith Elektric Vehicles elektroskútr Akumoto 600 elekrobus SOR EBN 10,5

15 Zdroje: Šťáva: magazín plný energie od skupiny ČEZ. 2011(podzim). Libeň_Vysočany Libeň_Vysočany html 29.html =CMNTDF&pc=CMNTDF&src=IE-SearchBox =CMNTDF&pc=CMNTDF&src=IE-SearchBox


Stáhnout ppt "Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_20_Jezdíme na elektřinu."

Podobné prezentace


Reklamy Google