Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SEMINÁŘ PRO POKROČILÉ Přednáší: Veronika Vachoutová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SEMINÁŘ PRO POKROČILÉ Přednáší: Veronika Vachoutová."— Transkript prezentace:

1 SEMINÁŘ PRO POKROČILÉ Přednáší: Veronika Vachoutová

2 OBSAH KŮŽE Psychologie Životospráva Marketing

3 KŮŽE

4 KŮŽE - fyziologie Největší orgán plocha 1,5-2 m2 hmotnost 15 kg Skládá se ze 3 vrstev Epidermis (pokožka – 0,03 – 2 mm) 0,5 kg Dermis (korium, škára) 3,5 kg Hypodermis (podkožní vazivo) 11 kg

5 KŮŽE – fyziologie EPIDERMIS Stratum corneum Cihly a malta >>korneocyty a lipidová matrix % proteinů, 5-15 % lipidů, organické sloučeniny, voda CERAMIDY lipidy nacházející se v cytoplasmě a buněčné membráně fungují jako bariéra a regulují hydrataci Stratum granulosum Keratohyalnová granula Stratum spinosum Vrstvy keratinocytů Stratum basale Buňky oválného tvaru

6 KŮŽE – fyziologie EPIDERMIS Základní 3 typy buněk: Keratocyty Melanocyty Langerhansovy buňky

7 KŮŽE – koncové senzory Typické pro citlivou pleť Přirozená bariéra pleti je křehčí a slabší Trpí nedostatkem vody Nižší práh bolesti Pocity brnění a nepohodlí Proměnlivé reakce na vnější podněty

8 KŮŽE – fyziologie DERMIS Připojena k epidermis bazální membránou V dermis množství nervových zakončení Obsahuje vlasové folikuly, potní a mazové žlázy, krevní cévy Tvořena převážně kolagenem

9 KŮŽE – kolagen Jedná se o jednu z nejdůležitějších bílkovin lidského těla Je zodpovědný za pružnost a jeho degradace vede k tvorbě vrásek V těle máme několik typů kolagenu Dosud bylo identifikováno 28 typů kolagenu

10 KŮŽE – nejběžnější typy kolagenu I: představuje 90 % celého množství kolagenu v těle, vstupuje do kompozice s hlavními vazivovými tkáněmi, šlachami a kostmi III: je produkován rychle a ve velkém množství před syntézou kolagenu typu I IV: tvoří bazální membrány VI: společně s kolagenem typu I je obsažen v intersticiálních tkáních VII: formuje podpůrné fibrily v dermo-epidermálním uzlu VIII: je produkován některými endoteliálními buňkami XII: působí společně s kolagenem typu I, decorinem a glycosaminoglykany v papilární dermis XIII: transmembránní kolagen, který působí společně s integrinem, fibronectinem a dalšími komponenty v bazální membráně XVI: je přítomen především v papilární dermis XVII: je přítomen na úrovni bazální membrány

11 KŮŽE – rozdělení kolagenů Fibrilární kolageny (typ I, III): jsou spojeny do fibril, prostřednictvím nich a dalších komponentů extrabuněčného matrixu vytváří biologické kontinuum, které je základem pro buněčný život Bazální membrána nebo podpůrné kolageny (typ IV, VIII, XVIII): formují třídimenzionální síť, která optimálně spojuje dermis a epidermis skrze dermal-epidermální uzly

12 KŮŽE – dermal-epidermální uzly Uzly, známé také jako bazální membrána, umožňují metabolické výměny ve dvou vrstvách „Hákuje“ epidermis k dermis díky podpůrným kolagenům (IV, VII a XVII) Vlákna kolagenu typu I a typu III, které podporují dermis, jsou spárované s podpůrnými vlákny formovanými kolagenem typu VII, který je zapojen do sítě s kolagenem typu IV v “lamina densa”. “Lamina densa” ustanovuje stabilní spojení s epidermis díky kolagenu typu XVII. Závěr: všechny tyto typy kolagenu jsou zodpovědné za formování dermal- epidermálního uzlu.

13 KŮŽE – podpůrný kolagen S plynutím času se podpůrný systém ztrácí a bazální membrána se zvlňuje

14 KŮŽE – proces glykace Buněčná aktivita pleti se s věkem snižuje Podpůrné systémy pleti jsou stále méně organizované Vlákna kolagenu a elastinu degenerují a nalepují se na molekuly cukru To způsobí tvrdnutí těchto vláken Při ztrátě pružnosti dochází k tvorbě hlubších vrásek

15 KŮŽE – fyziologie HYPODERMIS Chrání svalstvo, kosti a vnitřní orgány LIPOCYTY Vyrábí lipidy (tuky) FIBROPLAST Produkuje extracelulární matrix a vlákna (kolagen, elastin…) Může se přeměnit na další pojivové buňky Účastní se hojení rány

16 KŮŽE – největší zabijáci pleti VOLNÉ RADIKÁLY Vysoce reaktivní molekuly s chybějícím elektronem Jsou nestabilní, a to způsobuje, že molekula s chybějícím elektronem se snaží doplnit tento elektron od zdravých molekul ve své blízkosti Vnitřní buněčné prostředí je v normální kondici chráněno antioxidační enzymatickou substancí, jež je přirozeně produkována buňkami Jestliže je rovnováha mezi volnými radikály a antioxidanty narušena, buňky se dostávají do stavu oxidačního stresu

17 KŮŽE - funkce Ochranná Sekreční Metabolická Regulativní Senzorická Imunologická Depotní Psychosociální

18 KŮŽE - funkce Ochranná Fyzikální – ochrana před teplem a chladem Chemická – kyselý kožní plášť Biologická – lehce kyselé pH 5,5 Chemický peeling – změna přirozeného pH pleti

19 KŮŽE - funkce Sekreční Kůže produkuje: keratin, melanin, pot, maz KERATIN: nejpevnější struktura lidského organismu – mechanická ochrana MELANIN napojen na keratinocyty – předáván do keratinocytů, kde způsobuje opálení pigment syntetizovaný melanocyty stimulovanými UV složkou záření – fotoprotekce chrání před působením UV záření – při zvýšeném záření dochází k poruchám kožního pigmentu produkují ho MELANOCYTY (=pigmentové buňky) POT: hypotonický sekret, neobsahuje bílkoviny, tuky, enzymy – termoregulace MAZ – sekret olejovité konzistence – ochranný tukový film

20 KŮŽE - funkce Metabolická Podílí se na metabolismu celého organismu Metabolismus sacharidů, tuků, bílkovin Syntéza vitaminu D vlivem UV záření Regulativní Termoregulace – změny prokrvení, pocení, odpařování vody Propustnost je závislá na stratum corneum

21 KŮŽE - funkce Senzorická Receptory – reagují na teplo, chlad, dotyk, tlak, bolest Imunologická Největší imunologický orgán

22 KŮŽE - funkce Depotní Důležitý rezervoár vody Voda vázaná zejména na kolagenní vlákna Při narušení stratum corneum stoupají ztráty vody Velká zásoba krve, glukózy, podkožního tuku Psychosociální Kůže se účastní nonverbální komunikace Celkový vzhled jedince souvisí se stavem kůže

23 PSYCHOLOGIE

24 VAŠI KLIENTI… důležitý vztah a přístup ke klientovi od uvítání po rozloučení důsledné vedení karty klienta OSOBNOST klienta - rozhodující

25 JAK OSOBNOSTI ROZPOZNAT A PRACOVAT S NIMI V SALONU? Jednotlivé skupiny mají podobné charakteristiky Základní dělení na základě charakteru: OTEVŘENÝ X UZAVŘENÝ Dělení na základě postojů: IMPULZIVNÍ X PŘEMÝŠLIVÝ

26 CHARAKTER OTEVŘENÝ Klienti jsou: společenští, přátelští, sympatičtí, usmívající se Vztahy: rychle navazují, nebojí se ptát, jsou otevření UZAVŘENÝ Klienti jsou: chladní, rezervovaní, neptají se, zdvořilí, ale formální Vztahy: nesdílejí názory s kosmetologem, v ostatních lidech vidí jen překážku

27 POSTOJ IMPULZIVNÍ Klienti jsou: aktivní a neustále v pohybu, hodně mluví, dávají podněty k diskuzi Jsou důrazní, mění témata, rychle se rozhodují PŘEMÝŠLIVÝ Klienti jsou: opatrní, spíše poslouchají, neflexibilní Mluví pomalu s rozmyslem, pokládají spíše technické a hloubavé otázky

28 OSOBNOSTNÍ TYPY D E A T DETERMINANT - rozhodný TRANQUIL - klidný EXPRESSIVE - expresivní ACCURATE - puntičkářský IMPULSIVNÍ POSTOJ OTEVŘENÝ CHARAKTER PŘEMÝŠLIVÝ POSTOJ UZAVŘENÝ CHARAKTER

29 EXPRESIVNÍ TYP Silně inklinuje k pocitům a sympatiím Chce vše nové, vtipné názvy, slogany, záleží mu na tom, kdo ho ošetřuje Zpozorní, pokud jsou novinky, vyžaduje pozornost kosmetičky Chce nejnovější trendy Nakupuje na základě pocitů v daném okamžiku KLIDNÝ TYP Tradice a bezpečnost Chce jednoduchost, spolehlivost, péči Přátelí se se svojí kosmetičkou Nemá rád časté změny Nakupuje na doporučení známé osoby, pod tlakem propadá nerozhodnosti

30 ROZHODNÝ TYP Zaměřen na dosahování výsledků a osobních cílů Chce rychlé řešení, odpovídající poměr cena/kvalita Jde mu o podstatu věci, jasnost, přímost Otevřeně ukáže spokojenost či nespokojenost Nakupuje rychle, nevěnuje pozornost detailům PUNTIČKÁŘSKÝ TYP Logické uvažování, klade důraz na vysvětlení Požaduje teoretické vysvětlení, zaměřuje se na detaily Často se dotazuje Opatrná komunikace je na místě Nakupuje pomalu, potřebuje posoudit situaci, po tlakem se uzavře a nabídku nepřijme

31 PRVNÍ KONTAKT Pečlivá příprava (hudba, kabina, karta klienta) Přivítání jeho jménem! Když klient čeká… Expresivní zákazník jestliže musí čekat, chopí se příležitosti a bere to příležitost pro navázání kontaktu. Neradi čekají sami, neboť mají pocit vyloučení a necítí se jako „privilegovaný“ zákazník. Klidný zákazník čekání vidí jako moment zdvořilosti a laskavosti a je nakloněn spolupráci. Rozhodný typ vidí čekání jako plýtvání časem a nemá rád zdvořilosti. Nestojí o navazování přátelských vztahů. Puntičkářský typ vidí čekání jako projev nedostatečné organizace a profesionality, což tvoří hlavní kritéria pro výběr salónu.

32 ŽIVOTOSPRÁVA

33 SPÁNEK 1/3 života prospíme Nejdůležitější pro regeneraci celého těla Ranní ptáče anebo sova? Spánkový režim je dán geneticky!

34 STRAVA A TEKUTINY Vyvážený jídelníček Tekutiny obecně 0,03 l tekutin na 10 kg váhy Při sportu či větší fyzické zátěži více Vše je individuální! Poslouchejte své tělo!

35 POHYB Chůze, běh, kolo, tenis, plavání, jóga, fitness = COKOLIV, kde máte zvýšený výdej energie a cítíte se skvěle, za to vám tělo poděkuje! Cvičení přes vůli vám naopak vůbec neprospívá!

36 RELAX Umění odpočívat Radujte se ze života!

37 MARKETING

38 KOMUNIKACE S KLIENTEM Přivítání klientů Láska na první pohled Vyplnění karty klienta Komplexní informace o klientovi Analýza pleti Výchozí bod Cena kosmetického ošetření Klienti investují do sebe! Rozloučení Domluvte si další návštěvu hned!

39 KOMUNIKAČNÍ KANÁLY FACEBOOK 1.Budete v obraze - aktuální dění mezi lidmi (přáteli, zákazníky, konkurencí) 2.Rozšíříte o sobě povědomí - zvyšujete důvěryhodnost a profesionalitu salonu - informujte o aktuálním dění (akce, eventy, nabídka salonu) 3.Buďte dostupní pro stále i nové klienty - lidé si díky sociální síti hledají kontakty na salony 4. Nevyužijete-li to vy, konkurence určitě ANO

40 KOMUNIKAČNÍ KANÁLY Webové stránky Tištěné materiály – katalogy, letáčky, brožury

41 WEBOVÉ STRÁNKY – TAKHLE ANO

42 WEBOVÉ STRÁNKY – TAKHLE NE

43 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "SEMINÁŘ PRO POKROČILÉ Přednáší: Veronika Vachoutová."

Podobné prezentace


Reklamy Google