Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_03_PRAVOPIS.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_03_PRAVOPIS."— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_03_PRAVOPIS PODSTATNÝCH JMEN Sada: ČESKÝ JAZYK 9. ročník Téma: PRAVOPIS PODSTATNÝCH JMEN Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Ročník9. Druh materiáluPrezentace na inter. tabuli PomůckyInter. tabule Cíl materiálu /InovaceOpakování pravopisu koncovek podst. jmen, procvičení problematických jevů v jednotlivých rodech – 1.p holubi/4.p holuby, do Břeclavi/do Opavy Metodické pokynySprávné řešení přiletí na kliknutí, popř. následuje na snímku za úkolem. Prezentace obsahuje animace.

3

4

5 UTVOŘ TYTO TVARY POD. JMEN 1.pád množ. čísla 4.pád množ. čísla 7.pád množ. čísla holub učitel hřib motýl les řetěz

6 ŘEŠENÍ 1.pád množ. čísla 4.pád množ. čísla 7.pád množ. čísla holubholubiholuby učitelučiteléučiteleučiteli hřibhřiby motýlmotýlimotýly leslesy řetězřetězy

7  na březích, v pytli, v cíli, kompasi, kosi kompasy  hlavolamy, mezi holubi, s Italy, nad vrcholy mezi holuby  provazy, větrolamy, s Rusy, s Francouzy s Francouzi  s penězy, drahokamy, nad útesy, jako psi s penězi  mezi cvičiteli, s přáteli, se Španěli, mezi vítězi se Španěly

8  Silnici lemují jeřáb_ a topol__.  Ve skulinách se ukrývají mol__ a šváb__.  Na step__ch může cestovatel spatřit lv__ a pštros__.  V zoo chovají jedovaté plaz__. Mají tam i páv__.  V cíl__ byl první Adam.  Objednal si sirup proti kašl__.  Šetři peněz__!

9  Silnici lemují jeřáby a topoly.  Ve skulinách se ukrývají moli a švábi.  Na stepích může cestovatel spatřit lvy a pštrosy.  V zoo chovají jedovaté plazy. Mají tam i pávy.  V cíli byl první Adam.  Objednal si sirup proti kašli.  Šetři penězi!

10

11 UTVOŘ TYTO TVARY POD. JMEN 2.pád č. jednot. step loď chuť nemoc mrkev rez

12 ŘEŠENÍ 2.pád č. jednot. stepstepi loďlodi, lodě chuťchuti, chutě nemocnemoci mrkevmrkve rezrzi i ten rez, bez rezu

13  v Příbrami, v mrkvi, do Opavi, v konvi, z Bratislavy do Opavy  z Ostravy, před volbami, na návsi, za chvíly za chvíli  4 husy, do Břeclavy, pod břízami, do vsi, otepi do Břeclavi  Ze skály, za skalamy, na posteli, na větvi za skalami  na Slapy, vrby, mezi vrbami, do Chrudimy do Chrudimi

14  Lupič ukradl z kasy dva tisíce.  Z Mladé Boleslavy není daleko do Čáslavi.  V láhvy zbylo ještě trochu vína.  Sedlák Jan Cimbura pocházel z Putimi.  Kup v papírnictví balicí papír a žlutou mašly.  Jak daleko je z Kuřimi do Chrudimy.  Na stole byly tácy s chlebíčky a jednohubkami.  Na hrázy rostou vrby.  Sportovci z Jihlavi odjeli na zápas do Břeclavy.

15  Lupič ukradl z kasy dva tisíce.  Z Mladé Boleslav i není daleko do Čáslavi.  V láhv i zbylo ještě trochu vína.  Sedlák Jan Cimbura pocházel z Putimi.  Kup v papírnictví balicí papír a žlutou mašl i.  Jak daleko je z Kuřimi do Chrudim i.  Na stole byly tácy s chlebíčky a jednohubkami.  Na hráz i rostou vrby.  Sportovci z Jihlav y odjeli na zápas do Břeclav i.

16

17 DOPLŇ TABULKU VZORMNOŽNÉ Č. 1.PÁD MNOŽNÉ Č. 2.PÁD VZOR dítě ucho hřiště vejce

18 ŘEŠENÍ VZORMNOŽNÉ Č. 1.PÁD MNOŽNÉ Č. 2.PÁD VZOR dítěkuředětidětír.ženský !KOSTI uchoměstouši ucha uší uch r.ženský města hřištěmořehřištěhřišť i hřiští moře vejcemořevejcevajecmoře

19  Koupím krabici s toaletními mýdl__.  Na pol__ rostlo obil__.  Nejvíc mi chutnají buchty s povidl__.  Lodě pluly po Lab__.  Motýl__ mávali křídl__.  Roháč je brouk s mohutnými kusadl__.

20  Koupím krabici s toaletními mýdly.  Na poli rostlo obilí.  Nejvíc mi chutnají buchty s povidly.  Lodě pluly po Labi.  Motýli mávali křídly.  Roháč je brouk s mohutnými kusadly.

21  Želvy patří mezi plazy.  Dívky seděly pod rozkvetlými bezy.  Chytal ryby na červi.  V rohlíku se objevili mouční červi.  Po neděly se na poli objevily otepy slámy.  Ve větvích seděly pěnkavy.  U řeky roste býlý.  V jetely se pásli malí zajíčci.  V cirkuse mělo úspěch vystoupení se šimpanzi.  Král se vrátil i se svými posli.

22  Želvy patří mezi plazy.  Dívky seděly pod rozkvetlými bezy.  Chytal ryby na červ y.  V rohlíku se objevili mouční červi.  Po neděl i se na poli objevily otep i slámy.  Ve větvích seděly pěnkavy.  U řeky roste býl í.  V jetel i se pásli malí zajíčci.  V cirkuse mělo úspěch vystoupení se šimpanzi.  Král se vrátil i se svými posl y.

23  STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 8.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické naklad atelství, 1998, ISBN  STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické naklad atelství, 1997, ISBN  STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 9.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické naklad atelství, 1998, ISBN  Ilustrace: -


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_03_PRAVOPIS."

Podobné prezentace


Reklamy Google