Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a."— Transkript prezentace:

1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a podnikání Vzdělávací oblast: Obchodní korespondence – Obchodní písemnosti při uzavírání kupní smlouvy Název učebního materiálu: Základní pojmy – ZŽ Jméno autora: Ing. Šárka Schuplerová Datum vytvoření: Reg.č. projektu: CZ.1.07/1.5.00/

2 Klíčová slova:Obchodní dopisy, dopisní obálky, poštovní směrovací čísla, dodací pošta, místní údaje, adresy. Anotace: Vzdělávací materiál obsahuje základní pojmy obchodních dopisů a dopisních obálek. Psaní adres na obálky a předtisky obchodních dopisů. Materiál je připraven formou prezentace – zápis do sešitu. Metodické pokyny: Snímky prezentace najíždějí po kliknutí myši a žáci si přes projekci provedou zápis do sešitu.

3 OBCHODNÍ DOPISY * delší sdělení – formát A4 * kratší sdělení – formát 2/3 A4 DOPISNÍ OBÁLKY * formát C * C6 (pro mechanizované zpracování listovních zásilek a pro ručně psané adresy) * C5/C6 (pro obálkovací stroje) * C5 (obsáhlejší korespondence, formát A4 přeložený po delší straně) * C4 (pro nepřeložené formáty A4) * formát DL – většinou okénkové (A4 se překládá na třetiny)

4 PSČ a název dodávací pošty * píše se na poslední řádek adresy – mezi PSČ a názvem dodávací pošty dvě mezery * PSČ píšeme od levé svislice * slovo „pošta“ ani zkratka „p“ se nepíše, název okresu se neuvádí

5 Místní údaje * ulice, náměstí se v adrese zkratkou nepíší – uvádí se orientační číslo; popisné číslo * fyzickým osobám můžeme adresovat poštovní zásilku „poste restante“ * pro vojenský útvar musíme uvést označení útvaru * název obce, která nemá vlastní dodávací poštu – píšeme na předposlední řádek adresy

6 PAMATUJ: * adresa začíná vždy velkým písmenem * používá se jednoduché řádkování * v adrese se žádný údaj nezvýrazňuje * název dodávací pošty se píše velkými písmeny * přepravní údaje: s velkým počátečním písmenem, nezvýrazňujeme, bez interpunkčního znaménka, umístění – u obálky pod odesílatelem – u dopisu nad adresním polem od levé svislice Doporučeně Do vlastních rukou (jen u doporučených zásilek a cenných balíků) Dodejka Priorité Par Avion

7 Příklady psaní adres Febix Trading Schuhhaus akciová společnost Na Okruhu PRAHA 1 GEROS, a. s. p. Ing. E. Novák Luční TACHOV DIOSSA, s. r. o. p. obchodní náměstek Pražská HRADEC KRÁLOVÉ

8 Příklady psaní adres Správa a údržba silnic Jihlava spol. s r. o. p. Ing. Karel Velíšek ředitel zásobování Kosovská JIHLAVA Josef Jošt – kuchyně K Vodárně ŽELEZNÁ RUDA Vážená paníObchodní akademie Mgr. Marie Kouckápí Mgr. Marie Koucká Obchodní akademie T. G. Masaryka 101 T. G. Masaryka CHOCEŇ CHOCEŇ

9 * Fleischmannová, E., Jonáš, I., Kuldová, O.: Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, s. ISBN * Fleischmannová, E., Kuldová, O., Šedý, R.: Obchodní korespondence pro střední školy. Praha: Fortuna, s. ISBN * Kuldová, O., Fleischmannová, E.: Metodická příručka k technice administrativy a obchodní korespondenci. Praha: Fortuna, s. ISBN * Slavíčková, M., Valešová, I.: Obchodní dopisy nejen u státní zkoušky. Praha, NÚOV – STÚ s. + CD ROM * Štiková, S.: Obchodní korespondence I. a II., Plzeň 2001 * Kolektiv autorů. Výklad k ČSN Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. * Kolektiv autorů. Pojmy z oblasti PEK. Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. * Gafronová, J., Bečka J.V.: Stylizace obchodních dopisů, SPN, ISBN * Rozhledy - časopis pro písemnou a elektronickou komunikaci


Stáhnout ppt "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a."

Podobné prezentace


Reklamy Google