Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny."— Transkript prezentace:

1 INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny

2 Metodika 2 CATI je telefonický výzkum, jehož hlavními výhodami jsou rychlost sběru dat, nižší náklady na sběr dat a jednoduchá kontrola dotazování. Další výhody: spolehlivé a kompletní vkládání dat, automatická integrace odpovědí či značek z předchozích otázek, automatické filtrování, vyvarování se efektu způsobeného umístěním položek díky standardizované rotaci a náhodnosti položek, data jsou okamžitě k dispozici. Délka dotazníku: 20 minut Počet respondentů: n = 500 Rekrutační kritéria: a) ekonomické odvětví b) obrat v posledním roce Smyslem výzkumu je pravidelně monitorovat sentiment firem a na základě detailní segmentace odhadnout jejich očekávání do budoucna. Pro srovnání vývoje sentimentu firem je stanoven Index očekávání, který má tři hlavní složky: Očekávání vývoje poptávky Očekávání vývoje investic Plány rozšiřovat/omezovat podnikání V rámci šetření sledujeme také nejčastější bariéry podnikání a názory firem na aktuální ekonomická témata. Každá vlna je doplněna o samostatnou analýzu jednoho z indikativních odvětví. Index očekávání firem – Q1/2016 Telefonické dotazování (CATI) Charakteristika a hlavní cíle výzkumu

3 LEGISLATIVNÍ ZMĚNY

4 Co komplikuje podnikání Index očekávání firem – Q1/ Otázka: Uveďte, prosím, do jaké míry vám následující problémy komplikují podnikání. Za největší překážky podnikání považují firmy v první řadě nadbytečnou administrativní zátěž – tu zvolilo téměř 80 % dotázaných. Na druhém místě označilo nejvíce respondentů časté legislativní změny (75 %) a hned za tím vysoké daně (71 %). Cenovou politiku konkurenčních firem, druhotnou platební neschopnost nebo nedostatek zaměstnanců uváděly dotazované firmy s určitým odstupem za prvními třemi zmiňovanými důvody. V těchto případech už tak převažoval nesouhlas s uvedenými problémy.

5 Sazba DPH Index očekávání firem – Q1/ Otázka: Změna základní sazby DPH – 21 %: Představují pro vás změny v sazbách DPH výraznou administrativní zátěž? SOUHLASILO 35 % firem Za výraznou administrativní zátěž by považovalo nejvíce firem změnu základní sazby DPH, ta je mezi firmami také nejvíce rozšířená (pouze 12 % tuto sazbu nevyužívá). U 21 % sazby DPH by to vnímala negativně více než třetina firem (35 %). Změna první snížené sazby by představovala komplikaci pro více než pětinu firem (22 %), u druhé snížené sazby šlo naopak ani ne o pětinu dotázaných (17 %). Otázka: Změna 1. snížené sazby DPH – 15 %: Představují pro vás změny v sazbách DPH výraznou administrativní zátěž? SOUHLASILO 22 % firem Otázka: Změna 2. snížené sazby DPH – 10 %: Představují pro vás změny v sazbách DPH výraznou administrativní zátěž? SOUHLASILO 17 % firem

6 Sazba DPH Index očekávání firem – Q1/ Otázka: Na jakou hodnotu by musela být snížena základní 21 % sazba DPH, aby se vám vynahradila administrativní zátěž se změnou spojená? Pokud by si mohly firmy zvolit, na jakou hodnotu by měla být snížena základní sazba DPH, volilo by nejvíce firem (třetina z nich) sazbu 15 %. Druhou nejčastěji zmiňovanou hodnotou byla 10% sazba DPH, kterou by uvítalo 16 % dotázaných firem. V 10 % případů by firmy volily 19% sazbu DPH, spokojily by se tak se snížením pouze o dvě procenta.

7 STRUKTURA VZORKU

8 Struktura vzorku I Index očekávání firem – Q1/2016 Oblast podnikání Zemědělství, lesnictví a rybářství4 % Zpracovatelský průmysl12 % Výroba a rozvod elektřiny, plynu, tepla a klimatizovaného3 % Zásobování vodou; činnosti související s odpadními vodami,1 % Stavebnictví12 % Velkoobchod a maloobchod; opravy a údržba motorových25 % Doprava a skladování3 % Ubytování, stravování a pohostinství6 % Informační a komunikační činnosti4 % Peněžnictví a pojišťovnictví1 % Činnosti v oblasti nemovitostí5 % Profesní, vědecké a technické činnosti4 % Administrativní a podpůrné činnosti7 % Veřejná správa a obrana; povinné sociální zabezpečení4 % Vzdělávání3 % Zdravotní a sociální péče3 % Kulturní, zábavní a rekreační činnosti2 % Jiné/nezařazeno4 % 8

9 Struktura vzorku II Index očekávání firem – Q1/2016 9

10 Struktura vzorku III Index očekávání firem – Q1/

11 Děkujeme za pozornost Pavla Hávová mluvčí ČSOB


Stáhnout ppt "INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny."

Podobné prezentace


Reklamy Google