Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."— Transkript prezentace:

1 EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT8 – Z -Regionální geografie Autor: Jana Plachá Datum vytvoření: 6. 3. 2014 Garant (kontrola): Mgr. Helena Steiningerová Ročník: vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Téma: Náboženství v Asii Metodika/anotace: Materiál slouží k výkladu tématu náboženství Asie. V prezentaci jsou popsána jednotlivá náboženství, která se vyskytují v Asii. Obecně je popsán princip náboženství a rozšíření v Asii. Dále se v prezentaci vyskytují zvláštnosti, typické pro některé náboženství v Asii – např. pouť do Mekky, problém Židů. Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

2

3 Obr. 1

4  monoteistické náboženství založené na učení proroka Muhammada  1 - 1,8 miliardy  2. největší náboženství světa  vznik: 7.století na západním pobřeží Arabského poloostrova  pět pilířů islámu: vyznání, víry, modlitba, půst, náboženské daně, pouť do Mekky

5 Obr. 2

6 Obr. 3 Obr. 4

7  Vznikl v Indii – přibližně v 3. stol. př. n. l. - jedná se tedy o nejstarší, dosud existující náboženství  Indie, Nepál, Mauricius, významné menšiny v Bangladéši (9,35%), na Srí Lance (9,3%), na Fidži (47%), Indonésii  900 000 000 věřících  3. největší náboženství Obr. 5

8  polyteistické náboženství s více než tisíci bohy  buď považují jedno z božstev za nejvyšší  nebo mají tzv. božskou trojici Višnu (udržuje svět), Šiva (ničí svět, aby ho mohl přetvořit), Bráhma (stvořitel světa, má čtyři ruce a čtyři obličeje, proto může všechno vidět a všude zasahovat)  nebo si myslí, že jsou si všichni rovni, ale uctívají jen jedno božstvo, to které je jejich nejoblíbenější.  poslední variantu vyznává většina hinduistů Obr. 6 Bráhma Obr. 7 Šiva Obr. 8 Višnu

9  nábožensko-filosofický systém  5. stol. př.n.l. – Gautama Buddha  230 - 500 miliónů věřících  ateistické náboženství, bůh není definován  Buddhismus se nejprve usadil v Indii, kde byl ovšem v 9. století vytěsněn hinduismem.  následně se šířil do Nepálu, Tibetu, Číny a Koreje.  ve 12. století se buddhismus dostal do Japonska, kde později ve 20. století vznikla moderní forma buddhismu – zen-buddhismus. Obr. 9 Gautama Buddha Obr. 10 Buddhistický klášter

10  Nejstarší monoteistické náboženství  Judaismus vznikl ve třetím tisíciletí před naším letopočtem na území dnešní Palestiny  Víra v jediného Boha (Jahve)  Judaismu je rozšířen především v Izraeli  Velké množství Židů žilo také v bývalém Sovětském Svazu, odkud se během 90. let 20. století vystěhovali do Izraele. Obr. 11

11 Obr. 12Obr. 13

12  vznikl v Číně 4.-3. století před naším letopočtem, společně s konfucianismem patří do skupiny čínských národních (lidových) náboženství  polyteistické náboženství  smyslem života je naučit se následovat cestu kosmických sil, přírodu Obr. 14 Obr. 15

13  původní náboženství Japonska  neobsahuje jasný výčet pravidel a dogmat  100 mil. vyznavačů  žádná pevná církevní organizace  rituální mytí  kulturní efekty: tradiční japonská architektura a japonské zahrady, zápasy sumó, manga Obr. 16Obr. 17

14  Obr. 1 http://war3zone.eu/viewtopic.php?f=179&t=27290http://war3zone.eu/viewtopic.php?f=179&t=27290  Obr. 2 http://zpravy.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=zahranicni%2Fpout-do- mekky.htmhttp://zpravy.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=zahranicni%2Fpout-do- mekky.htm  Obr. 3 http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/156066-na- poutniky-v-mekce-dohledne-sto-tisic-policistu.htmlhttp://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/156066-na- poutniky-v-mekce-dohledne-sto-tisic-policistu.html  Obr. 4 http://www.lidovky.cz/foto.aspx?foto1=MSL4e9102_GAZ25_SAUDI_1010_11.JP G http://www.lidovky.cz/foto.aspx?foto1=MSL4e9102_GAZ25_SAUDI_1010_11.JP G  Obr. 5 http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/17124815http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/17124815  Obr. 6 http://hindugodgodess.blogspot.cz/2010/11/hindu-god-brahma-vishnu- maheshwara.htmlhttp://hindugodgodess.blogspot.cz/2010/11/hindu-god-brahma-vishnu- maheshwara.html  Obr. 7 http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ivahttp://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0iva  Obr. 8 http://joginka.cz/bohove_visnu.phphttp://joginka.cz/bohove_visnu.php  Obr. 9 http://cs.wikipedia.org/wiki/Buddhismushttp://cs.wikipedia.org/wiki/Buddhismus  Obr. 10 http://www.rodon.cz/fotogalerie/Chramy-ostatnich- nabozenstvi/Buddhisticky-klaster-Taktsang-Dzong-Bhutan-526http://www.rodon.cz/fotogalerie/Chramy-ostatnich- nabozenstvi/Buddhisticky-klaster-Taktsang-Dzong-Bhutan-526  Obr. 11 http://www.hks.re/wiki/judaismushttp://www.hks.re/wiki/judaismus  Obr. 12, 13 http://absolventi.gymcheb.cz/2007/mihrubo/xhtml-obrazky.htmlhttp://absolventi.gymcheb.cz/2007/mihrubo/xhtml-obrazky.html  Obr. 14 http://zanchinbudo.com/?page_id=26http://zanchinbudo.com/?page_id=26  Obr. 15 https://cs.wikipedia.org/wiki/Taoismushttps://cs.wikipedia.org/wiki/Taoismus  Obr. 16 http://soraa.blog.cz/1009/buddhismus-a-sintoismushttp://soraa.blog.cz/1009/buddhismus-a-sintoismus  Obr. 17 http://ff-dreams.blog.cz/0904/bleskajda-c-1http://ff-dreams.blog.cz/0904/bleskajda-c-1

15  http://gis.zcu.cz/studium/dbg2/Materialy/h tml/ch10s03.html http://gis.zcu.cz/studium/dbg2/Materialy/h tml/ch10s03.html


Stáhnout ppt "EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google