Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení."— Transkript prezentace:

1 Filip Leden

2 Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení parního stroje provedl r. 1784 J. Watt tzv. „šoupátky“. Po tomto objevu se začal parní stroj používat k pohonu strojů, lokomotiv i parníků.

3  Výhody byli jasné, člověk mohl parní stroj použít na Lokomotivu a první Automobil  Nevýhody byli: Příliš velká hmotnost a velice nízká účinnost (zhruba 10%)  V parním stroji i v turbíně se získává horká pára mimo pracovní válec motoru (např. v parním kotli). Vynálezci hledali cestu, jak spalovat palivo přímo v pracovním válci s pístem, což by podstatně zmenšilo hmotnost tepelných motorů.

4 Vynálezci, kteří sestrojili Spalovací Motory byli Belgičan Lenoir- 1 obr. (r. 1858), Němec K. Benz- 2 obr., G. Daimler- 3 obr. a dnes nejpoužívanější čtyřtaktní spalovací motor navrhl r. 1867 Němec N. A. Otto- 4 obr.

5  První česká automobilka: Präsident  V roce 2003 bylo na světě 590 000 000 registrovaných automobilů.  Na konci roku 2009 bylo na světě registrováno 980 milionů aut a na konci roku 2010 bylo na planetě Zemi registrováno 1 015 milionů automobilů.

6


Stáhnout ppt "Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení."

Podobné prezentace


Reklamy Google