Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

POSTMODERNÍ DESIGN II. Mendel klub 2014. Kaple Leaf  2004  Prefektura Jamaši, Japonsko  Klein Dytham.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "POSTMODERNÍ DESIGN II. Mendel klub 2014. Kaple Leaf  2004  Prefektura Jamaši, Japonsko  Klein Dytham."— Transkript prezentace:

1 POSTMODERNÍ DESIGN II. Mendel klub 2014

2

3 Kaple Leaf  2004  Prefektura Jamaši, Japonsko  Klein Dytham

4 Kaple Leaf  Pro konání svatebních obřadů – automat na rychlosvatby  Jakmile skončí obřad, mechanický ocelový panel se po ložiscích vysune vzhůru – napodobení způsobu zvedání nevěstina závoje

5 Kaple Leaf  Klein Dytham Architecture  Mark Dytham a Astrid Klein  Práce kombinují náměty z japonské i západní populární kultury, vizuální metafory

6 Klein Dytham Architecture 

7 Hotel Fox Kodaň 2005

8 hotel Fox Kodaň

9

10

11  61 pokojů, 21 designérů  německá marketingová firma Event Lab zjistila, že v rámci reklamní akce uvedení nového vozu Volkswagen chybí prostory pro ubytování novinářů  firma se rozhodla zainvestovat do opravy 3hvězdičkového hotelu

12 hotel Fox Kodaň

13

14

15  př. grafický design – Kim Hiorthoy  ilustrace – Neasden Control Center GB  graffiti – Speto  anglická art skupina Container

16 hotel Fox Kodaň

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28 Lékarna De Lairesse Amsterdam  2002  Concrete Architectual Associates  klient chtěl, aby designéři „zrušili“ holandský zvyk vystavovat přírodní a umělá léčiva odděleně  názor: dobré zdraví je kombinace obou druhů léčiv

29 Lékarna De Lairesse Amsterdam  hlavní prodejní prostor kruh – symbol harmonie  kmen stromu – symbol života – skrývá nosný sloup  podlaha – vzorky gingo listů vytištěných na archy papíru pokrytý syntetickou pryskyřicí

30 Lékarna De Lairesse Amsterdam

31 Sketch Londýn 2003

32 Sketch Londýn  síť restauračních zařízení  2 restaurace  jedna z restaurací zároveň umělecká galerie  2 bary  cukrárna

33 Sketch Londýn  různí designéři  kombinace vysokého a nízkého umění/designu  ozdobné štuky, mozaikové podlahy, gregoriánský měšťanský styl x avantgardní doplňky

34 Sketch Londýn

35

36

37

38

39

40

41

42 Kabiny 1. třídy Virgin Atlantic  Boeing  Pearson Lloyd  koncept kabin jako nenucená elegance, představa lehátek u hotelového bazénu

43

44

45 Shoebaloo Amsterdam  obchod s obuví  Meyer en Van Schooten  koncept kosmické lodi  mění barvu

46 Shoebaloo Amsterdam

47  2002  Maharam, USA  Hella Jongerius kombinuje motivy ze starých vzorů s prvky ze samotného výrobního procesu  Př. Tečky z děrných štítků, jímž se kontrolují tkalcovské stavy

48 Textilie Repeat  Délka 3 m – zajišťuje, že každý kus nábytku potažený touto látkou vypadá originálně  Designérka spolupracovala se slavnou holandskou firmou Droog  Spolupracovala např. se značkou Vitra, IKEA nebo Maharam

49 Textilie Repeat

50 Hella Jongerius  Ranné dílo  Bath Mat  Folded Washtub  Straní se veřejnému zájmu, proto není tak slavná ani populární jako mnozí „stardesigneři“

51 Hella Jongerius Bath MatFolded Washtub

52 Interaktivní tapeta  2002  Rachel Kelly  Dekorativní interiérový výrobek, dovoluje vytvořit si vlastní vzor  Vzorové nálepky se lepí na podkladový papír  Výrazné květinové vzory – dříve se považovaly za vrchol kýče

53 Interaktivní tapeta  Nálepky jsou přemístitelné, dají se nalepit i na nábytek  Materiál: vinyl, fólie, látka

54 Rachel Kelly

55  2006  Studio Job  Keramická sada z kameniny, tzv. biscuit ceramics  Reliéfní vzory s lebkami, pudly, spermiemi, etc.

56 Kameninová keramika  Témata jako smrt, dekadence nebo rozklad  Pojítko bílá barva  Vzory např. kostry, sanitky, rakety, lastury, Bílý dům, …

57 Studio Job

58  2004  Wieki Somers  Přírodní tvary, které jsou zveličeny, deformovány  Váza nepojímá květinu klasickým způsobem, ale doplňuje ji, až zastiňuje

59 Váza Blossoms  Abstraktní kulovitá pučící větev  Autorka patří do tzv. druhé generace moderních holandských designérů  Navazují na konceptuální upjatý styl Droog generace z 90. let

60 Váza Blossoms

61 Wieki Somers  High Tea Pot – konvice z jemného kostního porcelánu ve tvaru prasečí lebky, obal na konvici je z krysí kůže

62 Digi hodiny  2002  Maxim Velčovský  Navazuje na řemeslnou tradici, vtip, nový kontext  Hodiny jsou z továrny, která vyráběla rokokové hodiny s modrým kobaltovým nátěrem - ornamenty

63 Digi hodiny

64 Maxim Velčovský  Hrnek Coke XL 2001  Sklenice Fast

65 Maxim Velčovský  paganda.com/shop/c ontents/cs/d545_MAX IM_VELCOVSKY.html paganda.com/shop/c ontents/cs/d545_MAX IM_VELCOVSKY.html

66 Vázy Airborne Snoty  2001  Marcel Wanders  Extrémní inspirace – tvar hlenu při kýchání  Airborne Snoty zn. Hlen letící vzduchem  Série 5 váz nazvaná podle různých nemocí

67 Vázy Airborne Snoty  Ozaena – hnisavý zánět nosní sliznice  Pollinosis – senná rýma  Coryza – rýma  Chřipka  Zánět dutin

68 Airborne Snoty

69 Váza Do Break  2001  Frank Tjepkema  Droog  Předpoklad, že každá váza se jednou rozbije  Jednoduchý objekt doutníkového tvaru potažený gumou

70 Váza Do Break  Váza se prodává s instrukcemi o rozbití vázy  Po nárazu se zlomky zastaví o gumový obal  Výrobek zůstává vodotěsný i po rozbití  Princip náhody

71 Do Break

72 Princip náhody  Do Hit – Uhoď – Marijn van der Polle  Krychle s kladivem, zákazník si vytluče místo k sezení  Do Frame – Zarámuj – Marties Guixé  Lepící páska, kterou si klient oblepí plakát

73 Do Hit

74 Do Frame

75

76 Princip náhody  Do Swing – Rozhoupej se  Stopní světlo, na kterém se lze houpat

77 Do Swing

78 Do Create  om/en/project/do- create# om/en/project/do- create#

79 Eko výrobky  2003  Tom Dixon  Ekologický aspekt, nový materiál  Typ plastu tvořený organickými vlákny  85 procent bambusové vlákno – vedlejší produkt průmyslu zpracovávající bambus

80 Eko výrobky  Vlákna se smíchají s polymerem rozpustným ve vodě – vznikne tuhý odolný plastový materiál  Postupem času rozložitelné – umýváním se lesklý povrch ošoupává

81 Eko výrobky  Životnost okolo pěti let, což je předpokládaná doba životnosti většiny klasických kusů jídelní soupravy

82 Tom Dixon

83 Hrnek Domoor  2002  Richard Hutten  Původně navržen pro německou stanici RTL+ jako reklamní dárek divákům jednoho z dětských pořadů  Keramiku zaměnil za plast

84 Domoor

85 Hrnek Domoor  Slovní hříčka  Domoor – něco ztřeštěného  Dom – přitroublý  Oor – držadlo, ucho  Snadno uchopitelný, oblíbený u dětí a postižených

86 Richard Hutten  Především nábytkový designér  Chair table – židle stůl  Jeden ze zakládajících členů Droog  Populární na Dálném Východě a v Japonsku, Korei díky své jednoduchosti

87 Mísa Painting a Fresco with Giotto  2006  Fernando Brizio  Inspirace – stopy od propisky v kapsách u košile  Neglazovaná mísa se 75 fixami  Fixy zanechávají barevné skvrny

88 Fernando Brizio

89  Bavlněná sukně Clothes Make-up – fixy na oblečení  Journey – série neglazovaných bílých keramických váz, před vypálením se dají do vozu, jízda je zdeformuje

90 Fernando Brizio

91  Slánka s pepřenkou pro holandského výrobce keramiky Cor Unum – jednoduchý obdélníkovitý tvar

92 Buildings of Disaster  2001  Constantin Boym  NY designér vytvořil řadu upomínkových předmětů  „suvenýry konce století“  Stavby s neblaze proslulou historií

93 Buildings of Disaster  Reaktor 4 v Černobylu  Knihovní sklad texaské školy – L.H. Oswald zastřelil J.F. Kennedyho  WTC a Pentagon reakce na  Reakce na představu suvenýru – designéři se mu vyhýbají – něco nefunkční, kýčovité

94 Buildings of Disaster  Součást populární kultury, lidé mají tendence je shromažďovat

95 Constantin Boym  Zástupce tzv. „kritického designu“  Designera nesvazují funkční hlediska, vytváří objekty reagující na emocionální potřeby

96 Warbowl  2002  Dominic Wilcox, Mosley Meets Wilcox  Stovky roztavených vojáčků  Experimenty s materiály na Royal College of Art  Testoval původně na grilu

97 Warbowl  Po rozehřátí dal do kovové mísy  Míse nedává žádný koncept – ať už protiválečné nebo hra s materiálem  Mísa se vyrábí z nijnů, waterloo vojáků a rytířů

98 Dominic Wilcox

99 Robert Dawson

100

101 Keramika After Willow  2004  Robert Dawson  Hold vzoru tradičního anglického porcelánu  Modré vzory na bílém podkladě, orientální motivy s ptáčky, lávkami, pagodami na ostrovech

102 Keramika After Willow  Původně v 18. století jako kopie čínského porcelánu  Příběh – milenci se nesmějí stýkat, jejich duše se po smrti setkávají jako ptáčci  V druhé polovině 20. století vyšel Wegwood z módy

103 Keramika After Willow  Považoval se za kýčovitý a staromódní  Robert Dawson byl osloven kreativní ředitelkou firmy Georginou Godley – dříve módní návrhářka, aby značku oživil  Staré motivy zvětšil, ořezal a nově uspořádal

104 Keramika After Willow  Veliký úspěch  Vydali druhou řadu s názvem After Landscapes – replikuje krajinářské motivy inspirované italskou renesancí

105

106 Virtuální klávesnice VKB  2004 Priestman Goode  Laserová technologie promítá obrys klávesnice na rovný povrch  Př. tzv. virtuálního rozhraní – do PC se vkládají data, která nevyžadují kontakt mezi uživatelem a zařízením

107 Virtuální klávesnice VKB  Klávesnice je vhodná v prostředích náchylných na hygienu  Není vysoké riziko poškozeni

108 Telefon Hulger  2005  Nicolas Roope  Reakce na rychle měnící se design výrobků, neustálé inovace  Veliké robusní sluchátko, které se připevní k mobilu nebo PC

109 Telefon Hulger  Retro styl, ironický, nostalgický, nepraktický k nošení  Kopíruje telefonování ze starých přístrojů, podle něj intimnější, na vyšší úrovni  Nejdříve skupoval staré telefony po starožitnictvích a předělával je

110 Telefon Hulger

111  Poté vytvořil vlastní retro prototyp  Bakelitový model z 50.let nebo Trim model z 80. let  Inspirace pro tento styl byl designérův děda, celý život si vystačil s jedním koženým křeslem, dýmkou a Opelem z 50. let

112 Sušenky na prsty  2004  Paolo Ulman  Finger biscuit z mouky, másla, cukru a vajec, ochucená brandy  Nasazuje se na konečky prstů a namáčí se do sklenice s čokoládou

113 Finger biscuit

114  Projekt unverzity v Bolzanu v roce 2004 – vymyslete netradiční design a chuť  Další příspěvky – sušenka Spoon od Šin a Tomoko Azumi  Modular Cookie Landscape Systém Wiener Aisslinger

115 sušenka Spoon od Šin a Tomoko Azumi

116

117 Radiátor Heat Wave  2003  Joris Laarman  Droog  Prototyp radiátoru z betonu vyztuženého skelnými vlákny  Původně absolvenstská práce na uni v Eidhovenu

118 Radiátor Heat Wave  Barokní design  Reakce na modernistický minimalismus  Znovuobjevení ornamentu  Horolezecká stěna Břečťan – Ivy  Série Limited – pojetí krásy a rozpadu

119  2003  Dunne and Raby  Tonny Dunne a Fiona Raby – TD průmyslový design, FR architektura  Reagují na emocionální aspekty  Kritický design – designeři neřeší pouze funkčnost

120 Atomový hřib Priscila k obejmutí  Cílem vyvolat diskuzi, prozkoumávat nová území designu  Polštář ke zmírnění úzkosti ve tvaru atomové bomby  Vymodelováno podle 37kilotunové bomby otestované v Nevadě

121 Dunne and Raby

122 Dřevěná bedna ve tvaru Nahé Maji  Design for Fragille Personalities in Anxious Times  Dřevěná bedna ve tvaru Nahé Maji – Goyův obraz – lidé kteří se bojí únosu, vlezou dovnitř bedny, zaujmou Majinu pozici a pocítí kontrolu, hrdost a pohodlí místo paranoie

123 Nahá Maja

124 Bezpečnostní zařízení Sweet Dreams  2003  Mathias Megyeri  Německý designer – studoval v Londýně – zasažen Londýnským ornamentalismem – záclonky, zahrádky  Kontrast se zabezpečovacími zařízeními

125 Bezpečnostní zařízení Sweet Dreams  Jak vtipné tak funkční  Sweet Dreams Security – sada plotů s tučnáky, oslíky, králící – zobáky a uši trčí vzhůru, připomínají nože  Pásmo ornamentů z litého skla se dříve umísťovalo na vrcholky zdí – zastrašovalo zloděje – náhražka za klasické skleněné střepy – nyní v Anglii zakázány

126 Bezpečnostní zařízení Sweet Dreams  Bizardní kryt na CCTV kamery – mají uši a fousy  ADT alarm ve tvaru sedmikrásky  Ostnatý drát Mr. Smith and Mrs. Buttly

127 Mathias Megyeri

128

129 Svatý USB disk  2005  Louis Eslava Eloy  Reakce na nezajímavé tvary v aerodynamickém stylu nebo krabicovité podobě  Soška Panny Marie  Verze se svatozáří

130 Svatý USB disk  „Panno Marie ochraňuj má data“  Práce součástí absolventského projektu na Lo Royal College of Art  Zamýšlí se nad funkcí náboženských symbolů ve spojení s technologií

131 Louis Eslava Eloy

132 Připínáček TAK  2004  Scott Kochlefl  Vylepšení každodenního předmětu  Vysoká užitnost předmětu – připevnění kabelů, fotografií, …  Spousta designérských cen

133 Láhev Ty Nant  2002  Ross Lovegrove  Minerální voda z Walesu  Stará láhev byla nesmírně úspěšná – 1989 modrá, ve tvaru kapky  Dříve modrá barva v Anglii pro skladování jedovatých tekutin

134 Láhev Ty Nant  Zachycení tekoucí vody  Čerpal z Da Vinciho knih studií o vodě  Vlnící se povrch láhev zpevňuje, je snáze uchopitelná  Předchozí mode byl kultovní – zákazníci ho používali jako vázu, etc.

135 Láhev Ty Nant  Nová verze musí být naplněná vodou, jinak ztrácí svou vizuální kvalitu – je chatrná, mdlá, nepoužitelná

136 Ty Nant

137 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "POSTMODERNÍ DESIGN II. Mendel klub 2014. Kaple Leaf  2004  Prefektura Jamaši, Japonsko  Klein Dytham."

Podobné prezentace


Reklamy Google