Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha."— Transkript prezentace:

1 Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha Lipí) J AN P RECLÍK (Jiráskovo gymnázium Náchod)

2 ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Kam tuto výuku zařadit?  výběrové semináře  zájemci TADY STAČÍ JEN UKAZOVAT CESTU, PODPOROVAT A DÁVAT PODNĚTY.  je to snadné  nechybí nadšení  nechybí motivace

3 JAK PŘEKONAT STEREOTYPY? JAK MOTIVOVAT I OSTATNÍ?  celou třídu  dívky CESTOU JE SNADNÝ ZAČÁTEK, INDIVIDUÁLNÍ TEMPO A VIDITELNÉ VÝSLEDKY  mladší studenty bez větších zkušeností

4 NÁM SE OSVĚDČILY HRY Vytvoření vlastní hry je pro většinu velkou motivací VŠICHNI SI RÁDI HRAJÍ

5 V ČEM TVOŘIT? JAKÉ MÁME MOŽNOSTI? Vyšší programovací jazyky  problémy se syntaxí  třída se velmi brzy rozdělí  bez znalostí matematiky těžko řešit složitější úlohy  jednoduché úlohy studenty brzy přestanou bavit Vizuální programovací jazyky  jednoduchá syntaxe  názorné, pochopitelné  lze se soustředit na daný úkol  zajímavý výsledek i bez hlubších znalostí

6 ŘEŠENÍM MŮŽE BÝT SCRATCH  vizuální programovací jazyk  online verze (vždy aktuální, cloudové úložiště, databanka projektů)  ke stažení offline editor (Scratch 2) https://scratch.mit.edu/

7 PACMAN VE SCRATCHI

8 Hlavní výhody programu SCRATCH  grafické prostředí  intuitivní  česká lokalizace  online i offline verze  základní algoritmické konstrukce (větvení, cykly, podprogramy, …)  objektový pohled, programování řízené událostmi UNIVERZÁLNÍ POUŽITÍ

9 SCRATCH DALŠÍ MOŽNOSTI VYUŽITÍ Open source široké možnosti dalšího využití  programování Lego robotů  programování mBotů  programování Arduina

10 ENCHANTING ALTERNATIVNÍ VIZUÁLNÍ PROGRAMOVACÍ PROSTŘEDÍ PRO STAVEBNICI LEGO MINDSTORMS NXT

11

12 ENCHANTING ALTERNATIVNÍ VIZUÁLNÍ PROGRAMOVACÍ PROSTŘEDÍ PRO STAVEBNICI LEGO MINDSTORMS NXT  česká lokalizace  metodické karty v češtině + programování řízené událostmi - nutnost nahrát do kostky jiný firmware (leJOS)

13 MBOT  open source projekt postavený na Arduinu  prostředí mBlock + relativně levné (2 200 Kč) + česká lokalizace + dostupné metodické materiály v češtině - není úplně blbuvzdorné

14 MBOT

15 ARDUINO  open source vývojová deska  programování  založeno na jazyku C  prostředí S4A (založeno na Scratchi)

16 ARDUINO

17 ARDUINOARDUINOARDUINOARDUINO

18 ZDROJE A CITACE [1] Scratch [online]. [cit ]. Dostupné z: https://scratch.mit.edu/users/ScratchPlaysBR/https://scratch.mit.edu/users/ScratchPlaysBR/ [2] NetworkWorld [online]. [cit ]. Dostupné z: developers-bring-shadow-it-into-the-light.html developers-bring-shadow-it-into-the-light.html [3] EnginerPal [online]. [cit ]. Dostupné z: everything/http://engineerpal.com/programmer-automates- everything/ [4] Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Scratch_%28programming_language%29#/media/File:Scratchcat.svg Ostatní obrázky jsou dílem autorů


Stáhnout ppt "Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google