Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Centrální gravitační pole - příklady Autor: VY_32_INOVACE_8_1_8 Mgr. Jan Zach

2 Newton ů v gravita č ní zákon p ř íklady k procvi č ení VY_32_INOVACE_8_1_8Autor: Mgr. Jan Zach Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zach.

3

4 Vypočítejte oběžnou rychlost Měsíce kolem Země. M z = 5, kg, r = km,  = 6, N.m 2.kg -2

5 Poloměr Země můžeme vzhledem k velké vzdálenosti Měsíce zanedbat.

6

7 Družice obíhá kolem Země po kruhové trajektorii rychlostí 7,5 km.s -1. V jaké vzdálenosti od povrchu družice obíhá?  = 6, N.m 2.kg -2, M z = kg

8 Poloměr Země nemůžeme zanedbat (je mnohem větší než vzdálenost tělesa od povrchu).

9

10 V jaké výšce nad povrchem Země bude gravitační síla působící na těleso poloviční oproti gravitační síle působící na povrchu Země?  =6, N.m 2.kg -2, M Z = kg

11

12

13 V jaké vzdálenosti nad povrchem Země obíhá geostacionární družice? Znáte nějakou? K jakému účelu slouží? M z = kg,  = 6, N.m 2.kg -2

14

15

16 Téma sady: Mechanika I. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Newtonův gravitační zákon Anotace: V pracovním listu žáci řeší úkoly týkající se pohybů těles v centrálním gravitačním poli. Příklady jsou voleny tak, aby posílily znalosti dané problematiky a posílily mezipředmětové vztahy s předmětem zeměpis. Autor:Mgr. Jan Zach Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Centrální gravitační pole - příklady Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák vysvětlí vztahy mezi fyzikálními veličinami, chápe význam gravitační síly, chápe rozdíl mezi silou gravitační a tíhovou, ví co je to stav bez tíže, dokáže určit parametry pohybů družic Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: gravitační pole, gravitační síla, intenzita gravitačního pole, tíha, stav bez tíže, oběžná doba, geostacionární družice Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina: let Pokyny pro práci s materiálem: Prezentaci je možné využít k procvičení typových příkladů k tématu pohyby těles v centrálním gravitačním poli. Na listu „řešení“ je možné používat kliknutí nebo rolování pro zobrazení dalšího kroku řešení. List s nabídkou příkladů je záměrně vložen vícekrát kvůli častému nechtěnému přeskoku na další příklad v pořadí. V prezentaci jsou použity ilustrační obrázky z galerie MS Office.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google