Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015."— Transkript prezentace:

1 Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015

2 Co je podle Vás přesnější popis toho, jak bude televizní vysílání vypadat v budoucnu? 2 Každý bude televizi sledovat u své obrazovky Bude jeden/několi TV kanálů vytvořených „na míru“ rodině/osobě Z televize bude využívána jen obrazovka, jako velký monitor pro videoobsah dle vlastního výběru

3 JAK TO BUDE ZA 5 LET? 3 Za 5 let se mnohem více rozšíří technologie ovládané hlasem, ale videoobsah budou lidé sledovat stále. ovládání televize hlasem a pohybem ruky Hlavním médiem bude tablet Při narození dostane dítě mobil a tablet Doma se lidé budou dívat na co chtějí a kde chtějí. Nebudou omezeni časovým rozvrhem stanic. Nemyslím si, že by se něco podstatně pro mne změnilo

4 4 Nevím zda bude vůbec čas se na něco dívat, zda nebudeme 24 hodin denně muset bránit svůj majetek a holé životy. JAK TO BUDE ZA 5 LET?

5 5 Za 15 let budou informace a programy sdíleny holograficky, ovládání zřejmě hlasem nebo pouze pohybem. Budeme sledovat videoobsah v brýlích, budeme si připadat jako součást děje. Budou hologramy, budou chodit kolem nás a vše se bude dít ve 3D bez použití brýlí Přijde na trh nové zařízení, které bude fungovat na principu virtuální reality... Domácí sledování TV nebo hraní her bude reprodukovat i pachy a bude možné propojit lidskou mysl s počítačovým rozhraním... JAK TO BUDE ZA 15 LET?

6 6 Snad si budeme ještě umět popovídat o běžných věcech s druhým člověkem. JAK TO BUDE ZA 15 LET?

7 Smart TV penetrace 7 Základ: televizní domácnosti/ % - vážené Zdroj: ATO - Nielsen Admosphere, Zaváděcí a Kontinuální výzkum 2012-2015

8 HbbTV penetrace 8 Zdroj: ATO - Nielsen Admosphere, Kontinuální výzkum 2015, 2. kvartál 2,2% Základ: televizní domácnosti / % - vážené

9 Co dnes měříme? 9 Samotné stisknutí „červeného tlačítka“ TAM projekt zatím neměří. Pokud si divák spustí prostřednictvím HbbTV pořad z archivu, jedná se de facto o odloženou sledovanost. Odloženou sledovanost měříme již nyní. Část TV panelu má nainstalovánu měřící aplikaci na PC SimStream. Provozovatelé HbbTV služby mají k dispozici „census data“. Lze použít technologie gemiusStream. Tuto sledovanost pořadů ČT již reportujeme od ledna 2015. Nielsen Digital Content Rating

10 Online sledovanost pořadů ČT reportovaná s TV sledovaností 10 Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere, PEM 2015, jednotlivci od 4 let

11 ČT TOP pořady 2014-2015 na Internetu 11 1.351 89 101 1.557 84 61 311 18 61 TV živě TV odloženě +7 dní Internet +30 dní Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere, PEM 2015, jednotlivci od 4 let; Gemius, gemiusStream; Rating 000

12 TV pořady na internetu (PC, mobil/tablet) Nielsen + Facebook + vysílatelé Reach a Rating TV pořadů na internetu. Uživateli jsou vysílatelé (TV stanice/sítě). Nielsen Digital Program Ratings 12 DAR: Jak to funguje? 3 zdroje dat: 1.Census měření TV pořadů na internetu. 2.Sociodemografie s pomocí dat třetích stran (Facebook). 3.Měřený online panel pro korekci a kalibraci.

13 Shrnutí 13 Čistá kompletní sledovanost pouze skrze HbbTV vysílání je a může být k dispozici podobně jako jiné internetové vysílání prostřednictvím technologií sitecentric. Online videoobsah bude podle našeho názoru konzumován převážně z pohovek na velkých obrazovkách, pokud ten videoobsah bude jednoduše dostupný. Takto dostupnou platformou může být HbbTV. Sledovanost archivů skrze HbbTV je již dnes měřena projektem TAM (do 7 dní po odvysílání v TV). Pokud bude zájem a potřeba, lze v rámci TAM projektu měřit i stisknutí „červeného tlačítka“.

14 Nielsen Admosphere, a.s. │ Českobratrská 2778/1 │ 130 00 Praha 3 │ www.nielsen-admosphere.cz Děkuji za pozornost Pro více informací nás kontaktujte 14


Stáhnout ppt "Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google