Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluDefinice.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluDefinice."— Transkript prezentace:

1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluDefinice marketingu (VY_32_INOVACE_05.02.01) AutorMgr. Vladimír Šorma Tematická oblastMarketing a management RočníkSedmý Datum tvorbyŘíjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku definování a cílů marketingu. Časová dotace materiálu je 15-20 minut.

2 Definice marketingu Co je marketing? -z anglického „market“ = trh (nauka o trhu) - všechny aktivity určené k identifikaci a uspokojování lidských a sociálních potřeb (Henry Assael – profesor na universitě v New Yorku) - je ekonomickým a sociálním mechanismem uspokojujícím potřeby a přání jednotlivců a skupin prostřednictvím tvorby a směny výrobků a jiných hodnot (Philip Kotler, Bernard Dubois – universitní profesoři) - je soubor procesů, které u ekonomických operací organizace umožňují dát přednost jejich konečné fázi před fází počáteční (Laurent Maruani – autor knihy Abeceda marketingu)

3 Definice marketingu Rozsah marketingu - zboží (ve většině zemí věnována rozhodující část výrobního a marketingového úsilí) - služby (rostoucí objem poskytovaných služeb – v USA 7 : 3 k objemu výrobků) - zkušenosti (kombinace zboží a služeb – Hard Rock Café, hokejový kemp s Jágrem …) - události (propagace časově omezených událostí – olympiáda, výstava …) - osoby (využívání slavných a známých osobností – agentury vytvářející PR) - místa (města,státy, regiony, národy – přitahování turistů, investorů …) - vlastnictví (prodávání a nakupování vlastnických práv – realitní kanceláře, banky …) - organizace (úsilí o dosažení silného povědomí u potenciálních zákazníků – Golf = Das Auto) - informace (vytváření a prodávání informací – internet, specializované časopisy …) - ideje (produkty jsou ve skutečnosti prostředkem pro poskytování užitku nebo myšlenky)

4 Marketing se odlišuje od prodeje Definice marketingu

5 Marketingové úkoly (základní pojetí) vědět, kdo jsou zákazníci a vědět, co dělat!!! Tři stadia podnikatelských praktik: Podnikatelský marketing - začínající firma vstupující na trh ( jednotlivec – zakladatel ) Formulovaný marketing - po dosažení určitého úspěchu (investice do reklamy, síť obchodních zástupců, výzkum …) Zákaznický marketing - hledání nových způsobů jak zvýšit přitažlivost a spotřebitelskou hodnotu produktů )

6 Definice marketingu Marketingové úkoly (širší pojetí) Spotřebitelské trhy – prodej spotřebního zboží a služeb (úspěch závisí na kvalitě a propagaci produktů a spolehlivosti doprovodných služeb) Průmyslové trhy – prodej zboží podniků jiným podnikům ( dobře vyškolení a informovaní profesionální prodejci ) Celosvětové trhy – složitá rozhodování (které trhy, do kterých zemí, v jakých typech společností …) Neziskové a vládní trhy- složitá cenová politika vzhledem k omezeným finančním fondům těchto organizací

7 Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín, 2010 http://cs.wikipedia.org


Stáhnout ppt "Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluDefinice."

Podobné prezentace


Reklamy Google