Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Školka v pohybu“ Školní vzdělávací program mateřské školy Sluníčko, Lhota u Příbramě zpracovala Alena Vágnerová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Školka v pohybu“ Školní vzdělávací program mateřské školy Sluníčko, Lhota u Příbramě zpracovala Alena Vágnerová."— Transkript prezentace:

1

2 „Školka v pohybu“ Školní vzdělávací program mateřské školy Sluníčko, Lhota u Příbramě zpracovala Alena Vágnerová

3 Představení a filozofie školy Mateřská škola Sluníčko ve Lhotě u Příbramě leží v malé obci 3km od města Příbrami. Dvoupatrová budova byla původně pro dvě třídy, v současnosti je jednotřídkou. Základní osou naší filozofie je snaha o rovnováhu, celkový rozvoj osobnosti předškolního dítěte, vedení k zdravému způsobu života a hlavně vytváření podmínek pro spontánní i řízený pohyb dětí. K utváření vztahů mezi všemi ve škole jsou zaměřeny hry i řízené činnosti s výstižným heslem : „Tolik svobody, kolik je možno; tolik řádu, kolik je nutno.“

4 Obsah školního vzdělávacího programu Charakteristika školního vzdělávání programu Představení školy – věcné, právní a sociální prostředí Podmínky vzdělávání Konkrétní obsah vzdělávání - oblasti Školní kurikulum Evaluace školního kurikula Přílohy - provozní řád

5 ředitelka Alena Vágnerová učitelka Irena Flaxová školnice Vlaďka Černohorská kuchařka Andulka Dubská vedoucí ŠJ Jana Kvapilová a 27 malých lidiček : Matěj, Natálka, Šimon, Terezka, Matouš, Sára, Kristýnka, Toník, Lojzík, Andulka, Markétka... Kdo že je „v pohybu“?

6 Co pro nás znamená: být v pohodě? Sluníčková pravidla: zdravit se s každým z nás pomáhat si neubližovat si s heslem: bez doktora! hračky do pelíšku mluvit tiše dělit se řešit - domluvou; hrou: kámen, nůžky, papír; ustoupením nebourat si neskákat do řeči dodržovat naše pravidla

7 Kurikulum školy Já jsem já, ale patřím k ostatním. (Osobnost) Nechte mě běhat! (Pohyb) Chci si hrát, spát i znát! (Potřeby) Jím zdravě! (Životospráva ) Chci se smát! (Duševní hygiena) Ublížil jsem? Promiň! (Vztahy) Ve školce je krásně! (Estetika) Jsem zdravý předškolák. (Cíl )

8 Ve kterých oblastech jsme v „pohybu“? Dítě s jeho tělo Dítě a ten druhý Dítě a svět Dítě a jeho psychika Dítě a společnost

9 Oblast : Dítě a jeho tělo Proč zvyšujeme tělesný pohyb dětem? Již předškolní děti trpí: vyšším krevním tlakem a cholesterolem, špatnou životosprávou, vychýlenou pánví, ochabnutím svalstva, ohnutými zády, plochýma nohama, stresem, napětím... Foto: Běh Kovohutěmi 2010

10 Školní program, rozvíjející nejen tělo Sportovní školička Realizace - jsou to pravidelné hry, činnosti a pohybové aktivity a jimi vedeme děti ke zdravému životnímu stylu a lepším vztahům. Motivací v každém bloku je maskot maňáska Blaženky, který děti provází i programem KAMARÁD Děti se učí zábavnou hrou na sportovce základní názvosloví sportů, osvojují si pohybové dovednosti, posilují svalstvo, připravují pro sebe závody...mění návyky a svůj životní styl. S názvem měsíců měníme sporty: lehkou atletiku, fotbal a míčové hry, gymnastiku, tanec, házení a košíkovou a sáňkování, turistiku, plavání a další… naše specifické vzdělávací cíle jsou např.: podporovat fyzické a tím i psychické zdraví, vytvářet stálé evokující pohybové prostředí ve třídě, vést k elementárním poznatkům o lidském těle, poznávat způsob ochrany a obrany svého těla, učit chápat rozdíl mezi zdravými a postiženými lidmi...

11 Oblast: Dítě a jeho psychika Ve třech okruzích se děti učí novým dovednostem a získávají schopnosti: 1.jazyk a řeč 2.poznávací schopnosti a funkce, myšlenkové operace 3.sebepojetí, city, vůle Foto: Cestujeme do Afriky

12 Školní program sloužící k rozvoji psychiky, sebepojetí, vůle a vztahů Školní program sloužící k rozvoji psychiky, sebepojetí, vůle a vztahů. Program Kamarád Realizace - každý pátek se uskutečňují hry a činnosti dětí, kde se v okruzích př. rodina, společenství, konflikty, postižení a další učí reagovat na vlastní chování, chování ostatních a řešit situace s posílením vlastního sebevědomí.

13 Oblast: Dítě a ten druhý Emocionální stabilitu, vyrovnanost i prosociální chování pomáhají dětem vytvářet činnosti a náměty z programu „Kamarád“ i náhodné situace, citlivě využité učitelkou.

14 Oblast: Dítě a svět Dětí jsou bohatou součástí našeho světa. Rozmanitost nás vede k různým činnostem jeho poznávání – pečeme cukroví, pěstujeme květiny, pečujeme o rybičky, pozorujeme mikroskopem, batikujeme, mažeme chleba, vyrábíme pomazánku, hrajeme divadlo…

15 Oblast: Dítě a společnost Děti jsou ve společnosti obklopeny hotovými obrazy – hračky, televize, informace,…které ubíjí dětskou fantazii. Proto je nutné ji rozvíjet a to hledáním vlastních názorů, postojů, citů, vůle a to hlavně cestou umění.

16 Plán aktivit s rodiči Závody - Běh Kovohutěmi Tvořivé dílny – Podzimníčci Drakiáda Zelené čtvrtky – společné hry a tvoření Rodinný sněhulák Mikulášská nadílka „Vánočnění“ Průvod Čarodějnic po vsi, pálení čarodějnic Velikonoční tvoření Pohádkový les…

17 Plán akcí školy ukázky Vycházka ke konímNávštěva policistky, zdravotnice Opékání na zahraděVánoční nadílka i pro zvířátka Den pro mé zvířátkoKarneval ve Sluníčku Narozeninové dnyNávštěva ve škole Týden pro lesDen otevřených dveří Návštěvy divadelPohádková země v Pičíně Návštěva psů Zahradní noční školka – spaní ve stanech..

18 Náš týden Pondělí – Dítě a svět – rozmanitost přírody, vývoj, ekologie, všeobecný přehled Úterý – Dítě a společnost – estetika Středa – Dítě a psychika – matematické představy, fantazie, řeč Čtvrtek – Dítě a jeho tělo – Sportovní školička Pátek – Dítě a ten druhý – program Kamarád Realizace probíhá v týdenních nebo 14.denních cyklech s vybraným tématem př. Co se skrývá za dveřmi, Pohádky ve verších, Týden v pohybu… Nic není dogma, vše se řídí potřebami dětí, kreativitou nebo spontánní situací.

19 Každý 1-2 školní roky měníme zaměření ŠVP celoročním doplňkovým programem : Celým školním rokem nás provází praktické a intelektové činnosti a akce, některé i s rodiči, zaměřené určitým směrem. Například: „Zachraňte modrou planetu“-ekologie, „Země bezpečí a zdraví“- bezpečnost nebo „Můj dům, můj hrad“- příslušnost k místu, kde žijeme.


Stáhnout ppt "„Školka v pohybu“ Školní vzdělávací program mateřské školy Sluníčko, Lhota u Příbramě zpracovala Alena Vágnerová."

Podobné prezentace


Reklamy Google