Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Datum: 14. 12. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Datum: 14. 12. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název."— Transkript prezentace:

1 Datum: 14. 12. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název práce: Im Restaurant Předmět: Německý jazyk Ročník: 1. Časová dotace: 20 minut Vzdělávací cíl: Žáci aktivně použijí tématickou slovní zásobu, jsou schopni popsat a vysvětlit jednotlivé pojmy. Jsou schopni adekvátně reagovat při objednávání jídla v restauraci. Pomůcky: Počítač, projektor, psací potřeby pro studenty. Poznámka: Vyučující promítne látku na plátno nebo na tabuli a se studenty probere látku, studenti se aktivně zapojují a konverzují. Píší si poznámky a úkoly do svých sešitů nebo si mohou zapisovat do počítačů. Úkoly zpracují písemně nebo ústně. Na tento DUM navazuje VY_32_INOVACE_158. Inovace: Prezentace pomocí PowerPointu je názorná, studenti lépe pochopí probíranou látku. Následně si ji mohou procvičit. Zapojení audiovizuální techniky do výuky. Mezipředmětové vztahy – občanská nauka.

2 IM RESTAURANT

3 W ARUM GEHEN WIR INS RESTAURANT ?  wir feiern etwas  wir möchten nicht kochen  wir haben wenig Zeit für Mittagessen oder Abendessen – deshalb gehen wir schnell etwas ins Restaurant essen  wir möchten die Zeit mit den Freunden verbringen  wir möchten uns ausruhen  wir haben Appetit auf etwas Spezielles

4 W ER IST IM RESTAURANT ? der Kellner – die Kellnerin der Koch – die Köchin der Kunde – die Kundin

5 D IE SPEISEKARTE Der Kellner / die Kellnerin bringt den Kunden die Speisekarte. In der Speisekarte können sie lesen, was sie zum Essen und zum Trinken bestellen können.

6 In der Speisekarte finden wir:  a) Vorspeisen  b) Suppen  c) Hauptgerichte  d) Nachtische  e) Getränke – alkoholische, alkoholfreie Was gehört zusammen? polévky – dezerty – předkrmy – hlavní jídla – alkoholické nápoje – nealkoholické nápoje

7 BESTELLUNGEN Was wünschen Sie? Was trinken Sie? Was essen Sie? Ich wünsche, bitte, Speisekarte. Ich trinke ein Bier. Ich esse eine Pizza. Ich nehme….. Ich möchte…. Bringen Sie mir, bitte, die Rechnung. der Kellner – die Kellnerinder Kunde – die Kundin

8 SPRICHWÖRTER Was gehört zusammen? 1) Hunger ist der beste Koch. 2) Mit dem Essen wächst der Appetit. 3) Er hat Hunger für drei. 4) Das hat weder Kraft noch Saft. a) Má hlad jako herec. b) Je to nemastné, neslané. c) S jídlem roste chuť. d) Hlad je nejlepší kuchař.

9 D IE L ÖSUNG In der Speisekarte finden wir: 1d, 2c, 3a, 4b Sprichwörter Vorspeisen = předkrmy Suppen = polévky Hauptgerichte = hlavní jídla Nachtische = dezerty alkoholische Getränke = alkoholické nápoje alkoholfreie Getränke = nealkoholické nápoje

10 P OUŽITÁ LITERATURA FISCHER-MITZIVIRIS, Anni: So geht´s noch besser, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart, Deutschland, 2010, ISBN 978-3-12-675578-8. JUSTOVÁ, Hana: Wir wiederholen fürs Abitur, Fragment, Havlíčkův Brod, 2003, ISBN 80-7200-284-8. DUDEN. Německý výkladový slovník s českými ekvivalenty, Mladá Fronta, Praha, 1993, ISBN 80-204-0392-2. Klipart sady Microsoft Office 2010


Stáhnout ppt "Datum: 14. 12. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název."

Podobné prezentace


Reklamy Google