Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací"— Transkript prezentace:

1 Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací
Sławomir Lachowski – BRE Bank, Polska Tisková konference v Česku 26. listopadu 2007

2 Agenda 1. Nová ekonomika je skutečná 2. Nová generace bankovnictví 1a.
Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice. 1b. Bankovnictví 2.0 2. Nová generace bankovnictví mBank.pl – elektronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku 2a. mBank.cz – nová generace bankovnictví v České republice 2b.

3

4 „Banky jsou dinosauři”.
„Bankovnictví je nezbytné. Banky ne.” Bill Gates

5 Přírodní zákon Charles Darwin
„Nepřežije nejsilnější druh, ani nejinteligentnější, ale ten nejlépe se přizpůsobující změnám.” Charles Darwin

6 Ekonomika a společnost se rychle mění
„Přežije pouze paranoik”. A. Grove, Intel Corp. Více: konkurence příležitostí nejistoty obav Více: vědy práce spotřeby zábavy

7 Proč vyhynuli dinosauři?
Ne proto, že by měli nebezpečné nepřátele ... ... ale protože neměli nic k jídlu v náročném prostředí, které se změnilo a oni nemohli stačit a přizpůsobit se. Pouze 2% druhů, které žili na zemi, jsou doposud zde. Zbytek – 294 miliard druhů již zmizelo.

8 Odolnost vůči změně „Největší těžkostí světa pro člověka není přijímat nové myšlenky, ale zapomenout na staré”. J. M. Keynes 8

9 Razantní inovace Razantní inovace je produkt, služba nebo inovace obchodního modelu, která eventuelně ničí stávající dominantní produkt, službu nebo obchodní nodel na trhu. C. Christensen Innovators Dilemma (Dilema inovátora) 9

10 Jsou vynikající v udržitelných inovacích
Razantní inovace Razantní inovace je produkt, služba nebo inovace obchodního modelu, která eventuelně ničí stávající dominantní produkt, službu nebo obchodní model na trhu. Dobře řízené společnosti, které: Snaha o vyšší marže Cíl větší, ne menší trhy Jsou vynikající v udržitelných inovacích Agresivní investování do akvizice zákazníků Sledování jejich zákaznických přání Ale razantní inovace jsou zřetelně odlišné od udržitelných. Mění souhrn hodnot na trhu Otevírají nové trhy a… eventuálně přebírají ty starší. 10

11 INOVAČNÍ vlna zatopí nepřipravené.
Inovovat nebo zemřít Bezpříkladně vysoká rychlost změn znamená, že teorie často zaostává za praxí a minulé zkušenosti se ukazují být nedostatečnými, protože základní dovedností je zapomenout a zbavit se starých zvyků a modelů. INOVAČNÍ vlna zatopí nepřipravené. Znalosti a inovační životní cykly se stávají kratšími a kratšími. Inovační vlna zatopí nepřipravené. Přináší práci a odbyt těm, kteří jsou vybaveni rozsáhlými znalostmi a novými technologiemi a vylučuje všechny ostatní z trhu. Źródło: 2005 Polish Economy Innovation Report, T. Baczko (ed.), Warsaw, 2005

12 Program Nová ekonomika je skutečná.
1. Nová ekonomika je skutečná. 1a. Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice 1b. Bankovnictví 2.0 2. Nová generace bankovnictví mBank.pl – electronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku 2a. mBank.cz – nová generace bankovnictví v České republice 2b.

13 Extrémně vhodné pro zákazníky, nejvyšší kvalita za nejnižší cenu
Svět nové ekonomiky ve finančnictví: bankovnictví 2.0 nabídka 2.0 Extrémně vhodné pro zákazníky, nejvyšší kvalita za nejnižší cenu banking 2.0 offer 2.0 customer 2.0 technology 2.0 Nabídka 2.0 bankovnictví 2.0 Technologie 2.0 Zákazník 2.0 Technologie 2.0 Zákazník 2.0 otevřená, on-line, multikanálová a jednoduchá, přátelská k zákazníkům nezávislý, dobře vzdělaný, hledající, partnerství a autentičnost

14 bankovnictví 2.0 vs. internet 2.0
Svět nové ekonomiky ve finančnictví: bankovnictví 2.0 bankovnictví vs. internet 2.0 Orientace na zákazníka Orientace na zákazníka Produkty navržené se zákazníky Webové stránky, vytvořené zákazníky Snadné použití, jednoduché intuitivní Snadné použití od samého začátku, intuitivní Základní a některé doplňkové služby zdarma, bez použití žádný poplatek Základní a doplňkové služby obvykle zdarma, bez použití žádný poplatek Otevřená finanční platforma a flexibilní strategie Otevřená platforma pro sdílení obsahu Hlavní hodnota - zákazníci Hlavní hodnota - uživatelé

15 Svět nové ekonomiky ve finančnictví: více pro méně
Jednoduché a transparentní procesy Snadný a pohodlný nákup Snadná změna dodavatele Nabídka finančních produktů a služeb podle potřeb zákazníka Pohodlné a jednoduché využití technologie Srozumitelnost produktů& služeb

16 Svět nové ekonomiky ve finančnictví: více pro méně
Nízkonákladové obchodní modely – ale úspory nákladů mají být převedeny na klienta Vysoká kvalita služeb – jedinečná zkušenost zákazníka: samoobsluha, plný přístup k informacím a transparentnost Otevřená architektura – svoboda volby Více pod jednou střechou - integrace finančních služeb a produktů na jednom místě

17 Finanční potřeby z pohledu klienta
Platit svůj nájem Nakupovat on-line Platit komunál Pohodlně platit za své nákupy Já chci Začít spořit Koupit nový počítač Koupit nové auto Kontrolovat své peníze investovat Pojistit své auto

18 pojištění a sociální dávky
Přátelský svět pro osobní finance On line přístup 24 / 7 / 365 On-line platby Převody daní Trvalé příkazy Přímé inkaso převody Spořící účet Termínované vklady Vzáj. invest. fondy Obchod s akciemi Hypotéka Rozsah úvěru Spotřebitelské úvěry Kreditní karty Transakce řízení spoření půjčky nakupování Přístup k hotovosti nakupování on-line Mé platby Pojištění Penzijní plán pojištění a sociální dávky Běžný účet

19 Nové způsoby distribuce a komunikace
Razantní inovace mění svět financí Průrazné inovace zásadně mění obchod a vytvářejí: Nové potřeby 2 Nové produkty a služby 1 Nadhodnota Nové technologie 3 4 Nové způsoby distribuce a komunikace

20 Program Nová ekonomika je skutečná 1. 2. Nová generace bankovnictví
Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice 1b. Bankovnictví 2.0 2. Nová generace bankovnictví 2a. mBank.pl – elektronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku mBank.cz – nové generace bankovnictví v České republice 2b.

21 Maximum výhod a pohodlí v osobních financích.

22 NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY.

23 / nápady vpřed */

24 NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY.
Založení mBank / nápady vpřed / NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY. Maximum výhod a pohodlí v osobních financích.

25 NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY.
Založení mBank / nápady vpřed / NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY. Maximum výhod a pohodlí v osobních financích. zákazníci– 8 mil zaměstnanci – majetek – 626 mld EUR tržní hodnota – 17,4 mil EUR zákazníci – 2,2 mil zaměstnanci – 4 000 majetek – 14,2 mld EUR tržní hodnota – 4,7 mil EUR zákazníci – 1,57 mil zaměstnanci – 111 majetek – 1,6 mld EUR

26 Klíčové součásti obchodního modelu mBank
mBank obchodní model Klíčové součásti obchodního modelu mBank Pohodlnost: kdykoli/ kdekoli/ jakékoli zařízení Nízké náklady Vyspělá technologie Samoobsluha 24/7/365 Jednoduchost, Spolehlivost, poctivost (žádné skryté výdaje a poplatky) Nízká cena Vysoká kvalita Konstantní zlepšování inovacemi: produktů procesů distribuce a komunikace 26

27 Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu
Pokračuje inovace obchodního modelu mBank Supermarket pojišťovacích služeb – nový typ bankovního pojištění On-line zprostředkování propojené s běžným účtem Sweep účet –nový typ hypotéky; Jedno propojení (životní pojištění +investice do vzájemných fondů) Supermarket investičních fondů: Otevřená architektura žádný zaváděcí poplatek Okamžitý přístup spořící účet Zdarma běžný účet 2000 2003 2004 2005 2007 Strategie inovací je v obchodních modelech mBank stálým, pokračujícím procesem. Jediným stálým prvkem je změna. V průměru jednou za rok mBank zavádí velkou novou inovaci.

28 Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu
Klienti VÝHODA. INOVACE. 24/7/365 přístupnost Internet, telefon, ATM nebo vhodně umístěný mKIOSEK 360% pohled a centrální příkazové centrum pro osobní finance CENA. Žádné nebo minimální poplatky za základní služby Transparentní a rovné podmínky nabídky SAMOSPRÁVA. Zákazníci dostávají informace, nástroje a široký výběr k uspokojení svých potřeb KOMUNITA. Více než 7000 zápisů na fóru mBank týdně Zákaznický panel pro získání důkladné zpětné vazby * Prognóza XII 2007 28

29 Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu
Vklady (KC M) VÝHODA. INOVACE. 24/7/365 přístupnost Internet, telefon, ATM nebo vhodně umístěný mKIOSK 51 228 360% pohled a centrální příkazové centrum pro osobní finance CENA. Žádné nebo minimální poplatky za základní služby Transparentní a rovné podmínky nabídky 28 990 18 333 SAMOSPRÁVA. 7 439 Zákazníci dostávají informace, nástroje a široký výběr k uspokojení jejich potřeb KOMUNITA. Více než 7000 zápisů na fóru mBank týdně Zákaznický panel pro získání důkladné zpětné vazby NBP * Prognóza XII 2007 29

30 Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu
Půjčky (KC M) VÝHODA. INOVACE. 24/7/365 přístupnost Internet, telefon, ATM nebo vhodně umístěný mKIOSK 360% pohled a centrální příkazové centrum pro osobní finance 38 799 CENA. Žádné nebo minimální poplatky za základní služby Transparentní a rovné podmínky nabídky 21 878 SAMOSPRÁVA. 8 192 3 615 Zákazníci dostávají informace, nástroje a široký výběr k uspokojení jejich potřeb KOMUNITA. Více než 7000 zápisů na fóru mBank týdně Zákaznický panel pro získání důkladné zpětné vazby NBP * Prognóza XII 2007 30

31 Obchodní model mBank: Vše v jednom
mBank to więcej niż tylko bank… Bankovní produkty Nebankovní produkty mKONTA (běžné účty) mINVESTICE (investiční produkty) mVKLADY mPOJIŠTĚNÍ (pojišťovací produkty) mBank a nikdo jiný… mBank mobile (MVNO – mobilní bankéř) mPŮJČKY (půjčky a hypotéky) mKARTY (kreditní karty) mShop (eCommerce)

32 Obchodní model mBank: Vše v jednom
Zákazníci mBank – zákazníci nové generace Profil zákazníka Věk od 18 do 35 let (75%) Osoby žijící v městech Vzdělaní, otevřené mysli, aktivní Samostatně se rozhodující Vnímaví k výhodným cenám Přístupní novým technologiím Uživatelé internetu

33 Program Nová ekonomika je skutečná Nová generace bankovnictví 1. 1a.
Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice 1b. Bankovnictví 2.0 2. Nová generace bankovnictví mBank.pl – elektronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku 2a. 2b. mBank.cz – nové generace bankovnictví v České republice

34 mBank.cz – nová generace bankovnictví
mBank nabízí nový způsob bankovnictví: plaťte méně a získejte více!

35 mBank.cz – nová generace bankovnictví
díky VYSPĚLÝM TECHNOLOGIÍM: mBank snížila náklady a díky tomu je bankovnictví levnější mBank snížila poplatky na nulu mBank nabízí vyšší úročení vkladů mBank má otevřeno každý den, v kterýkoliv čas mBank je dosažitelná kdekoliv na světě Plaťte méně a získejte více: Jak je to možné?

36 mBank.cz – nová generace bankovnictví
plaťte méně: mKONTO běžný účet Jediný účet zadarmo 75 KČ* 120 KČ* 156 KČ* 155 K* mKONTO- šetří peníze každý den Žádné poplatky za zřízení Žádné poplatky za platební příkazy A přesto máte úrok: 0,3% za každou vloženou částku 0 KC * source: Scott and Rose

37 mBank.cz – nová generace bankovnictví
získejte více: eMAX spořící účet než na termínovaných vkladech! 3,00% eMAX - Nejlepší způsob jak spořit: Nejlepší úrokové sazby na trhu Mnohem více než na depozitních účtech Neustálý přístup k penězům – s platební kartou 1,55%** 1,70%** 1,70** 2,50%* * Bez platební karty ** měsíční vklad vyšší než Kč

38 mBank v České republice
Tým, který staví klienta do centra své práce

39 www.mBank.cz – stránka, která pomůže
Strana, na které najdete vše potřebné Srovnejte nás a uvidíte, proč jsme lepší Zjistěte více o bezkonkurenčním bankovníctví Zjistěte jaké jsou možnosti mBank plaťte méně a získejte více již dnes Jděte na mBank on-line

40 mBank.cz – nová generace bankovnictví
Co je v mBank nejdůležitěší ŠEST HODNOT, KTERÉ PREZENTUJÍ mBank: cena kvalita jednoduchost pohodlí CENA: Utraťe méně Získejte více JEDNODUCHOST: Díky mBank je bankovnictví snadné KVALITA: Nejnovější technologie a procesy KOMUNITA: Naslouchejte zákazníkům a vyjděte jim vstříc POHODLÍ: Vždy po ruce, dostupná 24/7/365 INOVACE: Dáváme více za méně banking 2.0 inovace komunita

41 mBank.cz – Co děláme, kde jsme, kam směřujeme
Nyní jsme zde! Start – 1. červenec 2007 3 čtvrtletí 2007 4 čtvrtletí 2007 1 čtvrtletí 2008 Fáze 1 Fáze 2 Jemné zahájení Fáze 3 Vysunutí Fáze 4 Rozšíření Příprava Klíčové předměty plnění: IT systémy již připraveny, zajištěný personál, první uvolnění připravených produktů k prodeji, funkční distribuční kanály, procesy zázemí v provozu, formální schválení a soulad s legislativou Klíčové předměty plnění: druhé uvolnění produktů k prodeji, další vývoj pevné distribuční sítě Klíčové předměty plnění: test operační připravenosti – přátelští zákazníci (IT systémy a procesy)

42 mBank jako obchodní výzva
mBank do České republiky: 12 Finančních Center 18 mKiosků Počet filiálek (do roku 2008): Finanční Centra : Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Olomouc, Plzeň mKiosky : Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Olomouc, Plzeň, Hradec Králove, České Budějovice, Pardubice

43 mBank.cz – druhá fáze 4 čtvrtletí 2007 1 čtvrtletí 2008
Nabízené produkty Připravované produkty Běžný účet mKONTO Otevřené investiční fondy Kreditní karty Spořící účty eMAX Produkty pro business Klienty Hypoteční produkty e-commerce včetně služby mTransfer Hotovostní půjčky

44 >160 >840 >219 mBank jako obchodní výzva
Do roku 2010 Počet klientů (v tisících) >160 Portfolio půjček (v miliardách EURO) >840 Vklady (v miliardách EURO) >219

45 2010 29 milionů EUR mBank: klíčová očekávání Celková Investice Okamžik
srovnání nákladů a příjmů 2010

46 mBank.cz – nová generac bankovnictví
dovolte nám představit: mBank v České republice NEPŘEKONATELNÁ NABÍDKA: díky technologii připravený tým nejlepší ceny a chytrý způsob, jak to dát všechno dohromady: business model - banking 2.0

47 mFórum – nová generace dialogu
mFórum je důkazem naší snahy oslovit Klienty přímo a vtáhnout je do dialogu. Místo, kde se mohou ptát, vyjadřovat, diskutovat – mezi sebou i s pracovníky mBank. mBank věří svým lidem. Ti proto svobodně přispívají na mFóru a nemusí se schovávat pod přezdívkami jako anonymní „dobře informované zdroje“. Okamžitá zpětná vazba od Klientů, snáze zjistíme, co by si přáli, co jim chybí. První den: 242 příspěvků 41 vláken 94 přispivatelů

48 mFórum – nová generace dialogu
“…Autorizace přes SMS jako třeba u České spořitelny není dostačující zabezpečení. To si pište, až vám ukradnou SIM kartu, zjistíte to dost rychle.” “…Ale je to dostačující. Je to bezpečnější, než když ukradnou nějaký autentizační kalkulátor nebo něco jiného. SIM karta se dá u operátora okamžitě zablokovat. I samotnou SIM kartu je možné chránit PINem.” “…Zloděj by musel navíc znát ještě přihlašovací údaje (login a heslo). Proto je autentizační SMS jedno z nejlepších zabezpečení .” Žhavé otázky Rychlé odpovědi

49 mBank.cz – nová generace bankovnictví
vyzkoušejte to sami


Stáhnout ppt "Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací"

Podobné prezentace


Reklamy Google