Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vybrané manažerské nástroje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice
2
Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
3
benchmarking Metoda mezipodnikového srovnávání
systematické, soustavné srovnávání výrobků, funkcí a procesů vlastního podniku se špičkovými podniky 80. léta Xerox Corporation
4
benchmarking 3 formy: Cíle – zlepšení v oblastech: funkční, interní,
externí. Cíle – zlepšení v oblastech: lepšího rozhodování, náročnějších cílů, zvýšení spokojenosti zákazníků, urychlení procesů změn, úsporách nákladů, atd.
5
brainstorming expertní metoda tvořivé práce ve skupině
5-10 členů, kteří jsou různorodého a heterogenního profesního, věkového a dalšího složení Výhody: stimulace kreativního myšlení, generování velkého množství námětů, otevírání komunikačních příležitostí, atd.
6
Metoda scénářů definování systému
definice základních systémů a subsytémů výchozí stav popis výchozího stavu systému referenční rámec definice referenčního rámce, tedy výchozích podmínek (např. na základě PEST analýzy) problém a cíl definice cíle a problémů metodika scénáře metoda systémového diagramu metody krtických bodů metody logických možností sběr dat specifikace mechanismu specifikace strukturálního mechanismu generujícího změnu tvorba scénářů
7
Portfolio analýza proces sestávající z osmi základních kroků:
tvorba portfoliové matice, zmapování konkurenčního prostředí, vyjádření konkurenceschopnosti jednotlivých složek portfolia, určení specifických příležitostí a hrozeb a zvážení hlavních úkolů, specifikace potřebných finančních a dalších prostředků, porovnání ziskovosti, kontrola, zjištění souladu portfolia s podnikovou strategií.
8
Matice bcg Boston Consulting Group Osy matice:
relativní tržní podíl (relativní podíl na trhu) – horizontální osa matice, tempo růstu trhu (popř. míra růstu odvětví) – vertikální osa matice, Objem prodejů – třetí parametr
9
Matice BCG
10
Strategie na základě matice BCG
strategie zvýšení tržního podílu tvorbou nových složek portfolia (strategických podnikatelských jednotek), strategie zachování stávajícího tržního podílu, strategie snížení tržního podílu, strategie odchodu z trhu,
11
Matice GE
12
Strategie na základě matice GE
strategie budování, neboli strategie podpory, strategie udržování, strategie sklízení, strategie ústupu, neboli zbavování se.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.