Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Moderní trendy využívání ICT ve výuce
RNDr. Jan Krejčí, PhD.
2
Nezapomeneme Vyplnit dotazník na:
3
Prezentační techniky - historie
4
Prezentační techniky – se zapojením ICT
Klasické uspořádání prezentační techniky Využití vizualizeru
5
Prezentační techniky – se zapojením ICT a posluchačů
Problematická technologie klasických dataprojektorů, výhoda používat Ultrakrátké projekční vzdálenosti
6
Prezentační techniky – moderní dataprojekce
Důležitá konektivita dataprojektoru, vyžadovat min. LAN či lépe možnost připojení na školní SSID
7
Prezentační techniky – interaktivní tabule
Dnes již překonané technologie interaktivních ploch na které dataprojektor promítá obraz Dnes již nutnost multitouch
8
Prezentační techniky – skutečná interaktivita
V dnešní době dataprojektor s interaktivitou v sobě, slouží pro pomítání na libovolný podklad.
9
Prezentační techniky – skutečná interaktivita
Dotykové LCD panely, redukují základní neduhy projektorové techniky blikání, hloubky barev, stíny etc.)
10
Prezentační techniky – skutečná prostorová interaktivita
Corinth Classroom Aplikace s 3D modely všeho možného – ukázat v demo PP
11
Virualní realita Popsat princip virtuální reality, snímáno dvěmi kamerami s malou vzdáleností (tak jako oci) mozek si pak po přehrání obraz složí a vidí prostorově
12
Virtuální realita Ukázka použiti Virtuální reality pro výuku
13
Microsoft Hololens Epson Moverio BT-200 Rozšířená realita
Nový trend : rozšířená realita, promítání obrazu do skutečného pohledu člověka, při doplnění o další senzory možno použít například pro zvýraznění žil ve výuce zdravotních sester, etc.
14
Vývoj testování – praktická historie (stále používaná)
Dlouhodobě zaběhlá varianta Téměř nulové náklady Časově náročné vyhodnocení Často neobjektivní Jak se ověřují nabyté kompetence studentů?
15
Vývoj testování - mezikrok
Interní zařízení organizace Obrovské pořizovací náklady Složitá kontrola spuštěných aplikací Standardně používané počítačové učebny (např. momentálně i v rámci testování ČŠI či na státní maturity) Testování např. pomocí aplikace ALF
16
Vývoj testování – mezikrok #2
Interní zařízení organizace Vysoké pořizovací náklady Z vnějšku neovlivnitelné Hlasovací zařízení: pro zjištění odpovědí cílové skupiny s jednoduchým vyhodnocením, výhoda ve třídě, odpovídá se v soukromí a není tudíž ovlivňování. Sofistiovaná zařízení umožňují zadávat kromě výběru klasické odpovědi i např. zadávání vzorců etc.
17
Typ konzole podobné dálkovému ovladači na televizi
Hlasovací zařízení Didaktická pomůcka Typ konzole podobné dálkovému ovladači na televizi Intuitivní ovládání na které jsou studenti/žáci zvyklí z telefonů a dalších zařízení
18
Výhody hlasovacích zařízení:
oživení vyučovací hodiny zvýšení zapojení studentů rychlé ověření porozumění učiva objektivní zkoušení rychlé a přehledné vyhodnocení archivace výsledků testů a statistik možnost využití i mimo výuku
19
Vývoj testování – současnost
Prakticky nulové pořizovací náklady pro organizaci Motivační prvek S další možností využití Nutnost bezdrátové konektivity Fenomén dnešní doby, za využití SSID školy se mohou připojit ke claudovým službám a odpovídat na testové otázky ze svého zařízení
20
Distribuce aplikací pomocí: App store Windows Phone Store Google Play
Mobilní aplikace Distribuce aplikací pomocí: App store Windows Phone Store Google Play Elementární popis co to je se zdůrazněním multiplatformnosti.
21
Moderní způsob testování
Ukázka aplikace Socrative, možno instalovat do zařízení či spustit z webu. Po zadání „čísla“ učebny se objeví otázky na které respondent reaguje. Pochopitelně možno využít i dalších odkazů
22
Didaktické online aplikace
Velké množství zdarma Některé s českou lokalizací Odkaz na náš web, kde se projdou specifikaci některých aplikaci a případně si některé vyzkouší
23
Výukové materiály z OP-VK
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.