Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavel Kašpar
1
Marketingový mix v propagaci www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0370 AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuVY_32_INOVACE_TP II. 1201 Stupeň a typ vzděláníStřední odborné vzdělávání Vzdělávací oborInformační služby, Ekonomika a podnikání Tematický okruhMarketingový mix v propagaci Druh učebního materiáluVýukové materiály Cílová skupinaŽáci středních škol Anotace Kombinovaný výukový materiál pro žáka pracující s pojmy v oblasti propagace a reklamy. Přehled teorie a praxe, propojení na pracovní list pro žáka. Klíčová slova Propagace, reklama, komunikační aktivity, marketing, mix Datum30. 8. 2012
2
Využití marketingového mixu v propagaci Který autor se poprvé zabýval marketingovým mixem (tzv. „4P“)? Mohou se jednotlivé prvky mixu vzájemně kombinovat? Který významný autor uvedl marketingový mix do praxe? Marketingový mix je soubor strategických nebo taktických nástrojů? www.zlinskedumy.cz První, kdo hovořil o tzv. mixu jednotlivých ingrediencí, byl James Culliton na konci 40. let 20. stol., později Richard Clewett. V knižní podobě byly jednotlivé prvky marketingového mixu představeny v roce 1960. Jerry McCarthy (pozn. Autor studoval u Clewetta) Philip Kotler taktických Ano, aby se zvýšila účinnost nástroje, měly by se jednotlivé prvky propojovat a kombinovat. Marketingový mix je otevřený proces.
3
Kterým „P“ byla v mixu nahrazena „distribuce“? Z pohledu propagace je marketingový mix otevřený proces. Které další nástroje mohou mix rozšiřovat? Pod které „P“ lze zahrnout např. People, Passion nebo Personal selling? Které základní komunikační aktivity využívá PROMOTION? www.zlinskedumy.cz Place (místo) Např. PEOPLE (lidé) jako „5P“ marketingového mixu, dále PASSION (vášeň), kterou někteří autoři uvádí jako „6P“ produktového (výrobkového) mixu nebo PACKAGING (balení). Dále to může být i PERSONAL SELLING (osobní prodávání). Vše lze zařadit pod PROMOTION (propagaci) ADVERTISING (reklama), PUBLIC RELATIONS (práce s veřejností), DIRECT MARKETING (přímý marketing), PERSONAL SALE (osobní prodej)
4
Jak se marketingový mix používá v propagaci Jaké místo v mixu zastává PRODUKT? Co očekává od produktu spotřebitel? Co konkrétně v mixu vyjadřuje CENA? Co všechno může cena zahrnovat? Proč je součástí mixu MÍSTO? Je součástí místa i distribuce, zásobování, doprava aj.? Jaká je funkce PROPAGACE? www.zlinskedumy.cz Označuje výrobek, službu či myšlenku – je jádrem produktu. Kvalitu, design, záruky, image, obal apod. Hodnota vyjádřena v penězích. Produkt se za ni prodává. Podmínky placení, slevy, možnosti úvěru apod. Poskytuje informace o tom, kde se bude produkt nabízet (prodávat). Ano Prostřednictvím komunikačních nástrojů informuje spotřebitele, jak se o produktu dozví a jakou cestou se k němu dostane.
5
Použité zdroje NĚMEC, Robert. Marketingový mix: jeho rozbor, možnosti využití a problémy. In: [online]. 2005, 2012 [cit. 2012-11-15]. Dostupné z: http://marketing.robertnemec.com/marketingovy-mix-rozbor/ TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7. SCHIFFMAN, Leon G. Nákupní chování: [velká kniha k tématu Consumer Behavior]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 184 s. Manažer. ISBN 978- 80-247-2001-2. www.zlinskedumy.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.