Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLadislava Petra Musilová
1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/01.0063
2
Odčítání celých čísel Matematika 7. ročník Jana Míková
3
Odečíst číslo znamená přičíst číslo k němu opačné – Sčítat celá čísla už umíme 2 – 5 = 0 12345678910 -2 -3 -4 -5 -6-7 -8 -9 -10 2 – 5 = 2 + (-5) = -3
4
Cvičení: 6 – 9 = 6 + (-9) = -3 3 – 4 = 4 – 7 = 1 – 6 = 5 – 8 = 6 – 10 =7 – 12 = 2 – 9 =8 – 13 = 4 – 15 =10 – 20 =
5
- 5 – 8 = 0 1 2 3 4 5 6 7 8910 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 -5 – 8 = - 5 + (-8) = -13 Doplň: - 3 – 4 =- 4 – 2 = - 2 – 6 =- 7 – 2 = - 1 – 5 =- 5 – 6 = Řešení: -7-6 -8-9 -6-11 -11 -12-13
6
Cvičení: -7 – 3 =- 4 – 5 = -3 – 4 =-2 – 10 = - 5 – 8 =- 9 – 3 = - 7 – 6 =- 6 – 9 = - 12 – 4 =- 11 – 6 = - 15 – 5 =- 21 – 13 =
7
6 – (-5) = 6 + (+5) = 11 6 – (-5) = 6 + 5 = 11 Cvičení: 3 – (-6) =8 – (-4) = 2 – (-4) =5 – (-8) = 7 – (-6) =6 – (-9) = 10 – (-7) =8 – (-3) = 15 – (-12) =23 – (-25) =
8
-5 – (-4) = -5 + 4 = -1 -3 – (-7) = -3 + 7 = 4 Cvičení: -7 – (-2) =-4 – (-5) = -8 – (-3) =-12 – (-6) = -10 – (-6) =-13 – (-15) = -15 – (-10) =-14 – (-11) = -9 – (-14) =-16 – (-7) = Řešení: -51 -5-6 -42 -5-3 5-6
9
Delší příklady na odčítání - 6 – 4 – 8 = 8 – 5 – 10 = 5 – 9 – 3 = 7 – (-10) – 8 = 3 – (-4) – 9 = -7 – 3 – (-4) = -8 – (-4) -7 = 9 – 5 – (-16) = -4 – 7 – 3 = -11 – 3 = -14 8 – 12 – 5 = -4 – 5 = -9 6 – (-7) – 3 = 13 – 3 = 10 -2 – (-6) – 4 = -2 + 6 – 4 = 0
10
Zdroje: Rosecká, Z.-Čuhajová V.: Aritmetika pro 7. ročník, nakl. Nová Škola, Brno 2003 Odvárko, O.-Kadleček, J.: Matematika pro 7. ročník ZŠ, 1. díl, nakl. Prometheus, Praha 1998
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.