Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené."— Transkript prezentace:

1 Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené

2 Co je marketing??? „Cesta, jak realizovat prodej svého produktu za nejlepších podmínek pro mne i pro zákazníka. „

3 Smysl SWOT analýzy Cíl analýzy SWOT (silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti): získání stručného přehledu výsledků interní/externí analýzy určení směru pro definování hlavního cíle/problému určení směru pro definování a vyhodnocení variant získání výchozího bodu pro analýzu MABA – posouzení marketingové atraktivity podnikání (Marketing Attractiveness Business Assessment, též GE portfolio)

4 SWOT ANALÝZA Silné stránkyPříležitosti Slabé stránkyHrozby

5 5P ProductProduct PeoplePeople PlacePlace PricePrice PromotionPromotion Co prodávámCo prodávám Komu prodávámKomu prodávám Kde prodávámKde prodávám Za jakou cenuZa jakou cenu Jak podporuji …Jak podporuji …

6 Životní cyklus produktu Životní cyklus produktu je model, pomocí něhož mohou společnosti používat své údaje o prodeji a odhadnout, v jaké životní fázi se daný produkt nachází. Životní cyklus produktu (PLC) V životním cyklu produktu rozlišujeme následující fáze nebo tržní stádia: 1.fáze zavedení 2.fáze růstu 3.fáze zralosti 4.fáze nasycení 5.fáze poklesu

7 Čtyři kvadranty portfoliové matice : 1.Hvězdy. Hvězdy jsou vedoucí subjekty na silně rostoucím trhu. Vedoucí úloha na trhu produkuje peníze, současně však vyžaduje velké investice pro udržení kroku s rostoucím trhem. Peněžní příjmy a peněžní výdaje jsou v rovnováze. Stane-li se trh saturovaným, z hvězdy se stane „dojná kráva“ (jakožto fáze životnostního cyklu). 2.Dojné krávy. Dojné krávy jsou vedoucí subjekty na stagnujících nebo jen místně rostoucích trzích. Tyto SBU produkují více peněz, než je potřebné pro udržení jejich pozice. Tento peněžní tok je možno využít v různých částech dané společnosti. Například je možno jej investovat do „problémových dětí“ tak, aby tržní podíly těchto SBU vzrostly na úroveň hvězd. 3. Problémové děti (otazníky). Problémové dítě je SBU s nízkým relativním tržním podílem na silně rostoucím trhu. Těmto SBU chybí finanční prostředky. Sekundární postavení na trhu produkuje příliš málo peněz na udržení kroku s rostoucím trhem. 4.(Bídní) psi. Psem je SBU s nízkým relativním tržním podílem na stagnujícím trhu. Tyto SBU produkují málo peněz, na druhé straně jich ani tolik nepotřebují (malá míra přelévání). Peněžní příjmy a peněžní výdaje jsou více méně v rovnováze. Vzhledem k omezenému příspěvku je nutno uvažovat o zrušení těchto SBU.

8 Sebe-prezentace Prezentace firmy Co o sobě / firmě chci sdělit ? Co potřebuji, aby ostatní slyšeli ? Kdo je můj zákazník ?

9 Na počátku je kvalitní značka Promyslete si, co je Vaším cílem Myslete na zákazníka a komunikujte s ním Odlište se, jste jedineční! Jednoduchost a emoce vítězí Myslete ekonomicky: 1-2 barvy ušetří Vaše náklady při tisku Elektronická podoba loga

10 Provozujete aktivní marketing ? Sleduji aktivně proměny trhu - nové značky, zboží, služby? Komunikuji dostatečně s trhem? Analyzuji průběžně potřeby firmy? Mohu řídit veškeré úkony, které zajistí cestu výrobku / služby od výrobce k zákazníkovi? Co mohu ještě udělat…?

11 Zvolte pečlivě cíl a načasování Zvolte cíl a načasování reklamní kampaně produkt cena propagace distribuce prodej

12 Efektivní mediální komunikace Reklama v tisku Tvoříme vlastní inzerát, leták, plakát: - titulek musí zaujmout - výstižnost a přesvědčivost - použijeme jazyk spotřebitele Vždy můžeme využít pomoc odborníků

13 Vizitka Logo Jméno a příjmení Předmět podnikání Adresa Telefonní číslo www stránky

14 Typy reklamy OutdoorIndoor

15 Kdy využít Rozhlas ……………………………… Televizi ……………………………… Kino …………………………………... Internet ………………………………..

16 Čemu se vyhnout v reklamě ? Co naopak přispěje k úspěchu? Reklama klamavá Reklama skrytá Reklama podprahová Reklama nevyžádaná ……………………….. Zakázané druhy reklam  Základem úspěchu jsou Opakování Znalost potřeb zákazníka Přesvědčování Humor ……………………………

17 Poznámky k marketingovému plánu ……………………………………………..


Stáhnout ppt "Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené."

Podobné prezentace


Reklamy Google