Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice
2
Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
3
TRASOVÁNÍ ŽELEZNIC základ evropské železniční sítě byl vybudován již někdy v 19. století v současné době se nové tratě stavějí už převážně jako tratě určené pro vysoké rychlosti v ČR probíhá hlavně modernizace a optimalizace pro rychlosti 160 km.h-1 výstavba nových tratí se vyskytuje velmi zřídka, zpravidla se jedná o přeložky stávajících tratí z důvodu těžební činnosti, případně výstavbu nových kapacitních vleček
4
TRASOVÁNÍ ŽELEZNIC trasování železnic se svým charakterem zásadně liší od trasování jiných pozemních komunikací trasa železnice je charakteristická relativně malými sklony ve stoupáních a se vzrůstajícími rychlostmi také velkými poloměry směrových oblouků
5
podklady pro trasování
k optimálnímu provozně i stavebně vyhovujícímu vyhledání trasy je třeba stanovit: přepravně provozní podmínky dopravně provozní podmínky stavební podmínky v současné době se rovněž vyžaduje krajinné vyhodnocení, které na svých analytických a syntetických mapách charakterizuje území dotčené trasou
6
podklady pro trasování
při trasování a projektování železniční trati je důležitá geologická stavba území značná kvalitativní variabilita povrchových vrstev vyžaduje vysokou četnost průzkumových prací a přesnou lokalizaci jednotlivých průzkumových míst podrobnost a rozsah geologického průzkumu se řídí složitostí geologických poměrů a důležitou podmínkou je rovněž jeho dostatečný předstih před projekčními pracemi
7
DRUHY TRAS podle umístění trasy v příčném profilu území rozeznáváme trasu: údolní svahovou tunelovou náhorní
8
vyhledání trasy Trasa železniční tratě se navrhuje tak, aby byla:
z hlediska sklonových poměrů trasou konstantního odporu o nejmenším sklonu bez ztracených spádů co nejpřímější a její oblouky co největších poloměrů co nejkratší s nejmenšími zemními pracemi, které se mají vzájemně vyrovnávat bez nákladných umělých staveb a objektů (mosty a tunely)
9
DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.