Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík."— Transkript prezentace:

1 Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík

2 V rámci předchozích dílů kurzu jsme vytvořili řadu opětovně použitelných objektů. Z hlediska klasické animace se může jednat o dílčí objekty ve scéně (od tužky po dům), animované prefabrikáty (pták, hodiny, pohybující se strom, les), jednoduše se pohybující postavy i složité animace. Řekněme, že připravíme poměrně složitou animaci jakou jsou hodiny s rotujícími ručičkami (pro rotaci ručiček jsou využité dvě skupiny vrstev, první je obdélník a nad ní vrstva rotace s úhlem převedeným na linear – tedy postupný nárůst, jako u pohybu). Synfig studio – objekty Animace je tvořena celou řadou vrstev textových, kruhy, vrstvami s ručičkami. Kreslit tyto hodiny v každé scéně by jednak zdržovalo, jednak by hodiny byly v každé scéně trochu jiné.

3 V první řadě vytvoříme z našeho objektu skupinu a rozumně si ji pojmenujeme. Při označování vrstev, které do skupiny patří, NESMÍ být samostatně označené ty objekty, které jsou částí dílčí skupiny (v našem případě si takto musíme dát pozor na skupiny tvořící obě ručičky, nesmíme samostatně označit ani ručičku, ani rotaci, vždy jen celou skupinu). Nebojte se skupin

4 Možná se zdá, že je vynechaná část, kde objekt exportujeme. Není tomu tak, Synfig nepoužívá žádný meziformát, importují se vždy příslušné sifz soubory. To nám umožňuje (pokud chceme) jednoduchou úpravou dílčí animace měnit i aplikace této animace v dalších navazujících animacích a můžeme tak vytvářet (v potřebné velikosti) prostředí, animace i detaily. Importujme tedy požadovaný objekt (hodiny) do naší animace. Import objektu do scény

5 Vezměme nyní původní animaci (hodiny) a změňme nějakou vlastnost – například barvu ciferníku. A znovu otevřeme animaci, ve které je tato animace vložena. Úprava objektu se projevila i v cílové animaci. Co když to ale nechceme? Aktualizace objektů

6 Chcete nezávisle importovaný objekt, který se při aktualizaci původní animace v cílovém souboru nezmění? Teprve teď se vám bude hodit skupina, kterou jste vytvořili pro sloučení hodin. Otevřete si importovanou vrstvu v okně vrstev, a původně vytvořenou skupinu zkopírujte. Pak klepněte do scény (mimo importovanou animaci) a vložte objekt ze schránky. Objeví se nová vrstva (naše zkopírovaná skupina), nyní už mimo importovaný objekt – ten tak můžeme zrušit. Nezávisle importovaný objekt

7  Vytvořte samostatnou animaci obsahující „běžící“ hodiny a hodiny importujte do některé ze svých animací tak, aby byly hodiny nadále nezávislé na původní animaci. Úkol

8 Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje


Stáhnout ppt "Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík."

Podobné prezentace


Reklamy Google