Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Petra Hubková 10. března 2008
2
Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci i skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny výrobků, či jiných hodnot. předem prodané zboží způsob, jak sladit to, co potřebuje a chce vnější svět, s posláním, zdroji a cíli organizace
3
Základní ukazatele marketingu
Produkt Místo Lidé Cena
4
Cena Je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují úspěch podniku na trhu. Cena je citlivý nástroj, kterým výrobce nebo prodejce realizuje zisk a který zároveň sděluje výrobci, prodejci a také zákazníkovi určitou informaci
5
Faktory ovlivňující cenu
Externí faktory Interní faktory
6
Externí faktory Charakter trhu a charakter poptávky na něm
Právní činitele Mezinárodní ekonomické podmínky Společenské činitele
7
Interní faktory Náklady Kvalita zboží Umístění podniku
Marketingové cíle Cenová politika podniku Ostatní faktory marketingového mixu
8
Vlastnosti dobré ceny průhlednost jednoduchost atraktivita ziskovost
osobitost
9
Strategie stanovení ceny
zisk maximalizace zisku tržní podíl růst objemu prodeje návratnost investic špičková kvalita výrobku jiné důvody
10
Metody stanovení ceny Nákladově orientovaná metoda
Metoda orientovaná na konkurenci Metoda „sbírání smetany Metoda podle hodnoty vnímané zákazníkem Metoda orientovaná na poptávku Konkurzní a smluvní cena Bod zvratu
11
Přizpůsobení ceny Přepravní náklady Cenové úlevy Rozlišovací ceny
Dumpingové ceny Psychologický přístup k tvorbě ceny
12
Použité zdroje TOMAN, Miloš. Škola obchodníka I - Cena [online]. c2007, [cit ] < VLACH, Robert. Stanovení ceny [online]. c2008, [cit ]
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.