Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok."— Transkript prezentace:

1 Veřejné kampaně Petr Machálek

2 Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok po kroku časovou omezenost

3 Co není kampaní? jednorázové / ad hoc aktivity (besedy, vydání informačních materiálů nebo odborných publikací apod.) osvěta a vzdělávání

4 Výhody vedení kampaní efektivní a prověřený způsob jak dosáhnout vytčeného cíle do tématu vtahujete vybrané části veřejnosti možnost získání pozornosti médií vybudování si pozice respektovaného partnera pro ty, kteří rozhodují (politiky, úředníky), získáte nové spojence atd.

5 Nevýhody vedení kampaní hrozí vytvoření konfliktu dojde k aktivizaci vašich protivníků

6 Výběr tématu Nemůžete vyhrát všechno najednou Proto je nutné najít aktuální prioritu a pečlivě ji volit Kritéria: např. ekologický význam, šance uspět (prosaditelnost, příležitost), další společenské přínosy, šance na systémovou změnu, přínos pro organizaci Ilustrativní problém? Další témata nechme na příští kampaň

7 Východiska a kontext Na začátku si odpovězte na podobné otázky: V čem spočívá problém, který chcete řešit? Co potřebujeme o tématu vědět Jaké existují možnosti řešení? Proč se to ještě nestalo (bariéry)? Kdo je (nejlépe) schopen věcmi pohnout? Kde mohu získat relevantní informace

8 Cíle Dlouhodobé a krátkodobé SMART kritérium

9 Specifický Měřitelný AmbiciózníAkceptovaný Realistický Termínovaný www.petrmachalek.cz

10 Mapa klíčových hráčů vliv + vztah k tématu/cíli-

11 Kalendář předpokládaných událostí Vnější události nezávislé na vašich aktivitách Volby Vydání různých studií a zpráv Projednávání zákonů a směrnic Různé další politické i nepolitické události

12 Terč Terčem je zpravidla konkrétní osoba, schopná (např. z pozice své funkce) výrazně ovlivnit splnění cílů kampaně.

13 Strategie Odpovídá na otázky: Jak mobilizujeme cílovou/vé skupinu/ny? Jak vytvoříme tlak na terč? Jak dojdeme k cílům?

14 Cílové skupiny Jasně definované skupiny, na které jsou prostředky a aktivity kampaně zaměřeny (ne široká veřejnost, vždy jen vybraný segment) Kdo je cílová skupina? Ten, kdo (i) může věcí pohnout, nebo (ii) může pohnout tím, kdo může věcí pohnout Výběr podle role, motivace Jak je oslovit (nástroje)

15 Prostředky / aktivity Kombinace nástrojů: Lobbying Veřejné akce Odborné studie (přesvědčí, dostanou story do médií) Právní nástroje Komunikační kampaň

16 Akční plán Dílčí aktivity Po měsících/kvartálech Termíny Zodpovědnost Naplánovat vyhodnocování petrmachalek.cz Měsíc AktivityKdoKdy

17 Komunikační strategie (komunikační kuchařka) Cíle, představující odstavec Tón, argumenty, údaje/fakta Komunikujete linky kampaně (a nic jiného) Cílem je motivace, ne vzdělávání Začněte tam, kde jsou vaši posluchači

18 Potřeby Čas na přípravu Materiální Finanční + jaký druh fundraisingu Personální Proměny v čase Na základě naplánované kampaně se pokuste určit, jaké materiální ale i personální vybavení budete potřebovat (např. peníze, letáky, počet spolupracovníků…).

19 Nácvik Sestavte si kostru kampaně Cíl Mapa klíčových hráčů Kalendář předpokládaných událostí Strategie, terč Cílové skupiny Taktika / prostředky Potřeby

20 Děkuji za pozornost Petr Machálek www.petrmachalek.cz petr.machalek@gmail.cz Twitter: @PetrMachalek Facebook: petr.machalek.14


Stáhnout ppt "Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok."

Podobné prezentace


Reklamy Google