Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiroslava Křížová
1
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov
2
Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá renderování. Nejznámějším využitím je tvorba filmů nebo počítačových her.
3
Historie Termín "počítačová grafika" poprvé použil William Fetter. Prvním zobrazením byla animace s názvem Budoucí svět. Výzkum probíhal na mnoha místech převážně v USA. Nejvýznamnější roli v tomto oboru sehrála Univerzita v Utahu.
4
Modelování Modelování je proces tvarování a vytváření 3D modelu, reprezentován několika způsoby. Modely mohou být vytvořeny: 1.Na počítači člověkem pomocí modelovacího nástroje. 2.Podle dat získaných měřicím přístrojem z reálného světa. 3.Na základě počítačové simulace. Konvice z Utahu, nejslavnější 3D model
5
Texturování Textura je obrázek, kterým je „obaleno“ těleso. Pomocí textur je možné dosáhnout velmi dobrých výsledků. Každý bod na povrchu tělesa má kromě souřadnic X, Y, Z ještě 2 souřadnice U a V. Proces umísťování textury na povrch tělesa se nazývá „UV mapování“.
6
Renderování Renderování převádí model na obrázek, pomoci simulací light transport, nebo non-photorealistic renderováním. Dvě základní operace v renderování jsou: 1. Transport (doprava) 2. Scattering (rozptyl) Tyto kroky vykonává počítačový 3D grafický software, nebo 3D grafické rozhraní (3D Graphics API). 3D projekce nám dovoluje trojrozměrný obrázek vidět dvourozměrně.
7
Příklady
9
POČÍTAČOVÁ 3D GRAFIKA DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.