Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVít Neduchal
1
Motivační prvky ve výuce fyziky Miroslav Burda a studenti SPŠ a VOŠ technická Sokolská 1, Brno fyzika.unas.cz burda.miroslav@gmail.com
2
Obory na škole Strojírenství 2+3 (blíží se spíše učebním oborům) Technické lyceum 3+3+3+2 (blíží se spíše gymnáziím) v oboru TL se navíc zadává ročníková práce (3.ročník) a dlouhodobá maturitní práce (4. ročník)
3
Napájeni sluncem solární vozítka co nejrychleji projet danou vzdálenost jednoduchá výroba
4
Fyzikální cirkus raketa na stlačenou vodu a vzduch maximální doba letu vozítko poháněné pastičkou na myši co nejrychleji projet danou dráhu po písku
5
Eurobot junior - hřiště a pravidla
6
Jak studenty zapojit? hodně možností (loni 8 nabízených soutěží) „efekt sněhové koule“ (která průběžně taje) neúspěch jako výzva do budoucna účast a výsledky jsou štědře známkově hodnoceny vlastní nadšení (co to dá) a znalosti (aspoň trochu)
7
Vlastní nadšení – kde ho vzít? příklady táhnou: Piskač, Polák, Vácha, Heuréka v Náchodě, sborník z Veletrhů nápadů odreagování od tristních výsledků některých studentů zpětná vazba – motivovaní studenti opět motivují vás vaši práci mohou ocenit kolegové a vedení
8
Exkurze Ústav přístrojové techniky Slévárna Feramo – ing. Neterder JE Dukovany + VE Dalešice (včasná rezervace!!) Experimenty na půdě Př.f. Technická muzea – Brno, Vídeň, Mnichov
9
Klasifikační systém vážený aritmetický průměr (VAP) hranice známek 1: 1,00-1,70; 2: 2,00-2,35; 3: 2,65-3,35; 4: 3,65-4,00; 5: 4,30-5,00 dobrovoné známky se započítají, až když povinné známky tvoří VAP menší než 3,8 u referátů požaduji zdroje informací
10
Klasifikační systém II Výhody: každý vždy ví, co mu vychází za známku student ví, jak „velkou“ známku dostal Nevýhoda: musíte to počítat (ručně, Excel, Turbo Pascal, MySQL a PHP)
11
Program pro generování písemek (PSM) zdrojový kód příkladů v LaTeXu + proměnné a vzorce v mém osobním kódování (zadání i řešení) z daného seznamu souborů vybere PSM příklady do písemky, doplní hodnoty proměnných a dopočítá výsledky, výsledkem jsou soubory *.tex přeložíme pomocí pdfcslatex, získáme soubory ve formátu *.pdf
12
PSM II Výhody: generuje písemky (téměř) neomezeně sazba vzorců všeho druhu jak je to jednou udělané, je to velmi rychlé Nevýhody: výroba zcela nové písemky je dost pracná nutná znalost základů LaTeXu LaTeX se moc nemusí s grafikou ovládání z příkazového řádku vize: předělat PSM do PHP a MySQL
13
Písemkový systém Nehlášené písemky pouze malé, pouze teorie a spíše výjimečně Hlášené písemky (týden předem): cvičné - písemky na webu ostré - mám pro každého jinou (omezení opisování), lze samozřejmě pouze A, B opravné - pouze mimo výuku, pokud je z nich známka 1 nebo 2, maže se předchozí známka prospěchové DÚ - podle známky
14
Jak přimět studenty, aby se učili? emaily rodičům prospěchové DÚ
15
Děkuji Vám za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.