Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Přístupnost IDS pro OOSPO
Jaroslav Matuška Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
2
Aktivity DF JP v oblasti bezbariérové dopravy
2008: předmět „Bezbariérová doprava“ – první předmět se zaměřením na přístupnost VD na VŠ v ČR DP a Bc práce – tvorba BB tras na území měst, BB úpravy žst, spotřeba času při přestupech OOSPO, analýzy přístupnosti PK, zastávek MHD 2005 – 2007: úloha VaV MD ČR č. 1F54E/039/520 „Systémové prostředky, opatření a mechanismy pro správné navrhování a realizaci bezbariérového prostředí v dopravních řetězcích veřejné dopravy“ 2014 – 2015: Rights of PRM in V4 countries spolupráce se SONS ČR, NRZP ČR, ASNEP, ČD, a.s., MMP, aj. Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
3
Vlakové spoje ve vybraných regionech
Zdroj: autor (2014) Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
4
Linky VLD s garantovanými BB spoji
Zdroj: autor (2013) Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
5
Podíl garantovaných BB vlaků - zahraničí
CZ: Lbc, HK, Pce, Ji, Olm (23 tratí) SK: Bratislava, Žilina, B. Bystrica, Košice (15) AT: Linz, Salzburg, Villach (11 tratí) Zdroj: autor (2014) Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
6
Nabídka garantovaných spojů v regionu
koeficient směrové nerovnoměrnosti poměr garantovaných spojů ve směru z centra × do centra aglomerace (regionu) koeficient časové nerovnoměrnosti poměr garantovaných spojů ve sledovaných časových obdobích (dne) na tratích v okolí centra 0 ≤ K ≤ 1 čím nižší K, tím vyrovnanější nabídka Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
7
Časová a směrová nerovnoměrnost (2013)
Region Ks Kč - , Liberec 0 – 0.05 0.08 – 0.27 0.11 – 0.26 Hradec Králové 0 – 0.14 0 – 1.00 0 – 0.43 Pardubice 0 – 0.12 0 – 0.11 0.09 – 0.67 0 – 0.50 Jihlava Olomouc 0 – 0.20 Zdroj: autor (2014) nabídka v prac. dnech × víkendech vyšší nerovnoměrnosti časové nabídky garant. spojů Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
8
Největší problémy pro OOSPO ve VD
infrastruktura (54%) vozidla (> 53%) informace, IS (> 40%) přestupy, návaznosti (38%) informovanost o právech při přepravě: 35% úloha elektronických medií + organizací ZP (> 34%) Zdroj: průzkum v zemích V4 (2015) 8 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
9
Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou 11. - 12. 5. 2015
Co se ne/daří? obnova vozidel v ŽD, MHD (VLAD ?) rozsah garantovaných spojů přístupnost dopravní infrastruktury přístupnost městského prostředí (BB trasy, systémové úpravy) / přístup personálu (ŽD × MHD × VLD) přepravní řetězce (regionální, dálková doprava) návaznosti spojů (vlak – vlak, vlak – MHD, vlak - BUS) časové polohy spojů Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
10
Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou 11. - 12. 5. 2015
Co řešit? systémová obsluha území garantovanými spoji koordinace BB spojů vlak – bus při plánování garantovaných BB spojů (směrově) rozložení garantovaných BB spojů v čase informace o přístupnosti VD pro OOSPO (vyhledávání spojení, nová opatření, …) vyřizování objednávek přepravy osob na vozíku (cca 2/5 nespokojených, V4 2015) Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou
11
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.