Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Vize školy Podmínky smysluplné inkluze Realizace inkluze PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.
2
Vize školy musíme jít cestou inkluze systém ČR
inkluze = nevýběrová škola inkluzivní x exkluzivní škola náročnější pro učitele užitečnější pro společnost PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.
3
Podmínky inkluze Pedagog Žák - důvěra v inkluzi
změna role – průvodce, motivátor, nikoliv předkladatel, krotitel, „nutitel“ hledání cest, jak to lze podpůrný přístup respektování individualit Žák příjemce nabídky vzdělávání větší samostatnost respektování svých možností PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.
4
Realizace inkluze - cíl
Vnitřní motivace ke vzdělávání Rozvoj myšlení dětí Socializace PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.
5
Realizace inkluze Podpůrný přístup Podpůrná opatření
Samostatnost dětí - dělají děti Individualizace - vzdělávání všech žáků na maximum jejich možností Předkládání přiměřeně náročných úloh Lehké úlohy demotivují Příliš těžké úlohy odrazují Podpůrný přístup Podpůrná opatření Vnitřní motivace žáků PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.
6
Podpůrný přístup - patří všem dětem !! Pozitivní přístup.
U všech dětí hledáme, co umí, nikoliv co neumí. Kontrola porozumění zadání a realizace úkolů. Nenecháváme děti jít špatnou cestou. Monitorujeme jeho postup, ukazujeme na chyby, navádíme je na správnou cestu řešení. Chyba je výzvou ke zlepšení, nikoliv cíl vzdělávání Individualizace ve výuce. Věnování se všem dětem! Přiměřeně náročné úlohy. Respektování handicepů – realizace podpůrných opatření Hodnocení výsledků. PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.
7
Podpůrná opatření - dětem, které to potřebují
Vyrovnání handicapu k dosažení stejných cílů! Stanoveno v IVP Dopolední a odpolední podpůrné aktivity Paměťové tabulky Kratší testy Delší čas Větší text Jiná forma hodnocení MUP Asistent pedagoga Adekvátní cíle vzdělávání PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.