Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSilvie Pospíšilová
1
12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
2
Funkce a možnosti e-Commerce možnosti kastomizační a personalizační kastomizační systémy – konkrétnímu uživateli je povoleno měnit vzhled a obsah aplikace modifikace rozsahu dodávaného obsahu by měla být důsledně řízena dodavatelem
3
Funkce a možnosti e-Commerce příklad - poskytování zpravodajství – uživatel definuje svůj zájem pouze o domácí zpravodajství, odstranit zahraniční zpravodajství příklad - u elektronického obchodu by zmíněná možnost vedla k omezení prodejce
4
Personalizační systémy cílem je vybudovat zákaznickou loajalitu, spokojenost na poskytování kvalitních služeb s odpovídající komunikací budování znalostního systému (úplný model cílového subjektu) systémy se zaměřují na poznání uživatele
5
Personalizační systémy – techniky a modely model získání obecné znalosti – využity znalosti o uživateli během komunikace, grafické umístění uživatele model rozpoznávání uživatele – základní forma personalizace, uživatel bude v komunikaci oslovován jménem, dopisy – přicházející na adresu uživatele (name recognition)
6
Personalizační systémy – techniky a modely model jednoduché odpovědi (check box) – uživatel požádán o zaškrtnutí přijatelných odpovědí na jednoduché otázky, systém sestaví www stránku s obsahem a strukturou blížící se uživateli a jeho zájmu
7
Personalizační systémy – techniky a modely model pravidel (rule based) – postaven nad demografickými a statistickými údaji o cílových subjektech a pravidlech vztahů mezi produkty vlastní nabídky
8
Personalizační systémy – techniky a modely model chování a preferencí (behaviour preference based)- porozumění chování jednotlivých uživatelů, systémy porovnávají chování daného uživatele s ostatnímu uživateli a snaží se předvídat jeho požadavky
9
Personalizační systémy – techniky a modely systémy porovnávají chování daného uživatele s ostatnímu uživateli a snaží se předvídat jeho požadavky příklad - uživatel rád on-line čte informace ze sportu, při příští návštěvě mu nabídnout takových informací rovnou co nejvíce
10
Techniky kontent – bace filtering collaborative filtering zajištění přístupnosti (accessibility) a použitelnosti (usebility)
11
Techniky zajištění přístupnosti takové prostředí a stav, kdy aplikace nebude uživateli klást žádné překážky přístup uživatelů s handicapem (zrakově postižení, sluchově a zrakově postižení atp).
12
Techniky zajištění použitelnosti: jak dobře se uživatelé orientují, jak snadno pochopí uspořádání a ovládání, přehlednost, srozumitelnost aplikace
13
Použitelnost technik sleduje pět základních cílů nový web pochopí a zvládne jej používat na známém webu dosahuje svých cílů pamatuje si uspořádání webu dělá minimum závažných chyb má z používání webu příjemný zážitek
14
Elektronické obchodování – hodnocení podíl obchodu typu B2B z celkového objemu elektronického podnikání představuje dnes přes 80 % obchodní vztahy mezi podnikem a konečným spotřebitelem představují jen malou část obchodů
15
Statistická řešení založena na pasivních web stránkách www prezentace prodejce (zákazník může využít kontaktů telefon, fax, e- mail a zaslat svůj požadavek nebo objednávku) statistický katalog zboží – seznam nabízeného zboží bez možnosti jej dynamicky aktualizovat
16
Obchodní webové aplikace – interaktivní www aplikace dynamický katalog zboží – obdoba statického katalogu údaje o zboží a službách nejsou fixně vyjádřeny v html souborech, ale generují se z datových zdrojů objednávky se stále zasílají e-mailem
17
Obchodní webové aplikace – interaktivní www aplikace elektronický obchod “nákupní košík” – běžný princip internetového obchodu, na virtuálním nákupním košíku, zákazník do něho vkládá vybrané zboží komplexní elektronický obchod – komplexní specializované řešení odpovídající potřebám prodejce (moduly pro prodej, sklady, marketing)
18
Komplexní elektronický obchod zákazník si na www stránkách obchodníka nebo výrobce přímo konfiguruje zboží dle stanovených pravidel (navrženo a vyrobeno přímo dle představ zákazníka) k tomu je nutné příslušné zázemí v systému ERP ( Enterprise Resource Planning )
19
Komplexní elektronický obchod funkcionalita “Konfigurátor výrobku konfigurátor umožní nastavit pravidla a vy vygeneruje programový kód tak, aby po sestavení výrobku zákazníkem byl vytvořen kusovník a technologický postup pro naplánování a zajištění výroby
20
Elektronický obchod – Amazon. Com americká firma Amazon. Com – orientuje se na prodej knih sídlí v Seattlu ve státě Washington a nemá zděné obchody prodeje realizovány internetem
21
Elektronický obchod – Amazon. Com dodávky koordinovány s vydavateli publikací (žádné sklady nemá firma, žádné zásoby a v nich vázaný kapitál) efektivní prodej, pohodlný pro spotřebitele, využití řady www služeb (prezentační, personalizační)
22
Závěry elektronického obchodování E-Commerce představuje služby a aktivity podporující prodej produktů a služeb prostřednictvím elektronických médií konečným spotřebitelům
23
E-Commerce je možné realizovat formou samostatný elektronický obchod e- shop účastí v elektronickém obchodním centru (e-mall) účastí na elektronickém tržišti
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.