Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd."— Transkript prezentace:

1 12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd

2 Funkce a možnosti e-Commerce  možnosti kastomizační a personalizační  kastomizační systémy – konkrétnímu uživateli je povoleno měnit vzhled a obsah aplikace  modifikace rozsahu dodávaného obsahu by měla být důsledně řízena dodavatelem

3 Funkce a možnosti e-Commerce  příklad - poskytování zpravodajství – uživatel definuje svůj zájem pouze o domácí zpravodajství, odstranit zahraniční zpravodajství  příklad - u elektronického obchodu by zmíněná možnost vedla k omezení prodejce

4 Personalizační systémy  cílem je vybudovat zákaznickou loajalitu, spokojenost na poskytování kvalitních služeb s odpovídající komunikací  budování znalostního systému (úplný model cílového subjektu)  systémy se zaměřují na poznání uživatele

5 Personalizační systémy – techniky a modely  model získání obecné znalosti – využity znalosti o uživateli během komunikace, grafické umístění uživatele  model rozpoznávání uživatele – základní forma personalizace, uživatel bude v komunikaci oslovován jménem, dopisy – přicházející na adresu uživatele (name recognition)

6 Personalizační systémy – techniky a modely  model jednoduché odpovědi (check box) – uživatel požádán o zaškrtnutí přijatelných odpovědí na jednoduché otázky, systém sestaví www stránku s obsahem a strukturou blížící se uživateli a jeho zájmu

7 Personalizační systémy – techniky a modely  model pravidel (rule based) – postaven nad demografickými a statistickými údaji o cílových subjektech a pravidlech vztahů mezi produkty vlastní nabídky

8 Personalizační systémy – techniky a modely  model chování a preferencí (behaviour preference based)- porozumění chování jednotlivých uživatelů,  systémy porovnávají chování daného uživatele s ostatnímu uživateli a snaží se předvídat jeho požadavky

9 Personalizační systémy – techniky a modely  systémy porovnávají chování daného uživatele s ostatnímu uživateli a snaží se předvídat jeho požadavky  příklad - uživatel rád on-line čte informace ze sportu, při příští návštěvě mu nabídnout takových informací rovnou co nejvíce

10 Techniky  kontent – bace filtering  collaborative filtering  zajištění přístupnosti (accessibility) a použitelnosti (usebility)

11 Techniky  zajištění přístupnosti  takové prostředí a stav, kdy aplikace nebude uživateli klást žádné překážky  přístup uživatelů s handicapem (zrakově postižení, sluchově a zrakově postižení atp).

12 Techniky  zajištění použitelnosti: jak dobře se uživatelé orientují, jak snadno pochopí uspořádání a ovládání, přehlednost, srozumitelnost aplikace

13 Použitelnost technik sleduje pět základních cílů nový web pochopí a zvládne jej používat na známém webu dosahuje svých cílů pamatuje si uspořádání webu dělá minimum závažných chyb má z používání webu příjemný zážitek

14 Elektronické obchodování – hodnocení  podíl obchodu typu B2B z celkového objemu elektronického podnikání představuje dnes přes 80 %  obchodní vztahy mezi podnikem a konečným spotřebitelem představují jen malou část obchodů

15 Statistická řešení  založena na pasivních web stránkách  www prezentace prodejce (zákazník může využít kontaktů telefon, fax, e- mail a zaslat svůj požadavek nebo objednávku)  statistický katalog zboží – seznam nabízeného zboží bez možnosti jej dynamicky aktualizovat

16 Obchodní webové aplikace – interaktivní www aplikace  dynamický katalog zboží – obdoba statického katalogu  údaje o zboží a službách nejsou fixně vyjádřeny v html souborech, ale generují se z datových zdrojů  objednávky se stále zasílají e-mailem

17 Obchodní webové aplikace – interaktivní www aplikace  elektronický obchod “nákupní košík” – běžný princip internetového obchodu, na virtuálním nákupním košíku, zákazník do něho vkládá vybrané zboží  komplexní elektronický obchod – komplexní specializované řešení odpovídající potřebám prodejce (moduly pro prodej, sklady, marketing)

18 Komplexní elektronický obchod  zákazník si na www stránkách obchodníka nebo výrobce přímo konfiguruje zboží dle stanovených pravidel (navrženo a vyrobeno přímo dle představ zákazníka)  k tomu je nutné příslušné zázemí v systému ERP ( Enterprise Resource Planning )

19 Komplexní elektronický obchod  funkcionalita “Konfigurátor výrobku  konfigurátor umožní nastavit pravidla a vy vygeneruje programový kód tak, aby po sestavení výrobku zákazníkem byl vytvořen kusovník a technologický postup pro naplánování a zajištění výroby

20 Elektronický obchod – Amazon. Com  americká firma Amazon. Com – orientuje se na prodej knih  sídlí v Seattlu ve státě Washington a nemá zděné obchody  prodeje realizovány internetem

21 Elektronický obchod – Amazon. Com  dodávky koordinovány s vydavateli publikací (žádné sklady nemá firma, žádné zásoby a v nich vázaný kapitál)  efektivní prodej, pohodlný pro spotřebitele, využití řady www služeb (prezentační, personalizační)

22 Závěry elektronického obchodování  E-Commerce představuje služby a aktivity podporující prodej produktů a služeb prostřednictvím elektronických médií konečným spotřebitelům

23 E-Commerce je možné realizovat formou  samostatný elektronický obchod e- shop  účastí v elektronickém obchodním centru (e-mall)  účastí na elektronickém tržišti

24


Stáhnout ppt "12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd."

Podobné prezentace


Reklamy Google