Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585
NÁZEV: VY_32_INOVACE_463_Konstrukce čtverce AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM: 5., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Matematika, Čtverec ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
2
ANOTACE Materiál je určen pro výuku matematiky – geometrie 5. ročníku. Popisuje a ukazuje žákům konstrukci čtverce. Cílem materiálu je opakování postupu a konstrukce čtverce. Je vhodný pro práci na interaktivní tabuli
3
Čtverec má … vrcholy a … strany délka všech stran je ……………
vedlejší strany jsou na sebe ………….. ……………… strany jsou rovnoběžné …………………. e, f mají stejnou délku, navzájem se půlí a jsou na sebe kolmé Označte vrcholy, strany a úhlopříčky čtverce.
4
Čtverec má 4 vrcholy a 4 strany délka všech stran je stejná
vedlejší strany jsou na sebe kolmé protější strany jsou rovnoběžné úhlopříčky e, f mají stejnou délku, navzájem se půlí a jsou na sebe kolmé
5
Který z obrazců je čtverec?
obdélník kosoúhelník trojúhelník čtverec ovál
6
Konstrukce čtverce ABCD o straně 6 cm.
Sestrojíme úsečku AB, │AB│= 6 cm. Bodem A vedeme kolmici k úsečce AB. Vyznačíme bod D, pro který platí │AD│= 6 cm. Opíšeme oblouk kružnice se středem D a poloměrem r = 6 cm. Průsečík oblouků kružnic označíme C. Narýsujeme čtverec ABCD.
7
Konstrukce čtverce ABCD o straně 6 cm
AB, │AB│= 6 cm →AX AB D, │AD│= 6 cm k ( B, r = 6 cm ) k ( D, r = 6 cm) C, │DC│ = │BC│= 6 cm ABCD X D C A B
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.