Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAgáta Kovářová
1
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc, 14. 4. 2005
2
Organizace tutoriálu 14.4.2005 ČASOVÝ PLÁN 13.00 – 14.30 hod. Modul č. 3 Studijní texty v DiV 14.30 – 14.45 hod. přestávka 14.45 – 16.15 hod. Modul č. 2 Tutor DiV OBSAH tutoriálu TUTOR prezence účastníků, organizace setkání organizace studia – dotazy, stručné zhodnocení úkolů kompetence učitele v DiV řešení problémů principy hodnocení úkolů Diskuse Případové studie Týmová práce Diskuse Případové studie Týmová práce
3
Úkol M-chart strukturovaná metoda přípravy na diskusi tzv. M-chart porovnání role učitele v prezenční a distanční formě vzdělávání uvědomění si specifických a nalezení společných znaků Znění zadání Do tabulky o třech sloupcích vepište znaky, které jsou: A)typické pro učitele v prezenční formě studia (sloupec 1), B)společné pro učitele v obou formách studia a C)typické pro učitele v distanční formě studia (sloupec 3). Na závěr napište stručnou odpověď (max. 200 slov) na otázku "Jaké společné/rozdílné znaky mají učitelé v prezenční a distanční formě vzdělávání?".
4
Skupinová práce č. 1 Brainstorming Jaké dovednosti a schopnosti má mít učitel k efektivní práci v DiV ??? Co potřebuje učitel (mít a umět) k přípravě a realizaci distanční výuky ??? S jakými problémy se setkává učitel v distanční formě vzdělávání? Jak lze efektivně motivovat učitele k práci tutora ??? Jaké největší překážky mohou bránit učiteli v kvalitní práci tutora ??? Jak může tutor účinně podporovat studujícího ve studiu ???
5
Klasický tradiční výukový styl Autoritativní Předávání „hotového“ Závazný předem určený program Lektor expert Účastník objekt Úvod prezentace programu a pravidel lektora Výklad Závěr hodnocení školení lektorem) Lektor poskytuje hotové poznatky Participativní Objevování nového Pružnost programu (obsah/metody/techniky) Trenér facilitátor Účastník subjekt Úvod debata o programu a pravidlech dle potřeb a možností účastníků Facilitace Závěr společná kritická sebereflexe Trenér „učí se učit“, rozvíjet, kultivovat Barták, J. Základní kniha lektora/trenéra. Praha : Votobia 2003, s. 213.
6
Kompetence tutora Odborná připravenost Zkušenosti Praxe Pedagogické schopnosti/dovednosti ve VD Schopnost veřejně vystupovat Schopnost řídit interaktivní vzdělávací formy Metodická způsobilost Adaptabilita (přizpůsobivost i otevřenost) Pozitivní přístup, aktivita, iniciativa, kolegialita + osobnostní kvality (např. analytická schopnost) Barták, J. Základní kniha lektora/trenéra. Praha : Votobia 2003, s. 129.
7
Role a základní úkoly tutora TECHNICKÁ (podmínky pro studenty, vlastní znalost) MANAŽERSKÁ (plánování, organizace, administrace) PEDAGOGICKÁ (dodržování didaktických zásad) SOCIÁLNÍ (kooperativní studijní prostředí) ZÁKLADNÍ ÚKOLY TUTORA ÚKOLY (zadávání a hodnocení) STUDIJNÍ VÝSLEDKY (sdělování studujícím) DOTAZY (zodpovídání) TUTORIÁLY (vedení a hodnocení) POMOC
8
Příručka pro tutory vysvětlení základních pojmů pravidla komunikace se studenty povinnosti a práva tutora, studujících a realizátora charakteristika kurzu personální zabezpečení kurzu, organizace práce tutora vedení studijní agendy
9
Skupinová práce č. 2 Hodnocení úkolů Řešení konfliktů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.