Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Nový KIVS Technologická část
Ing. Libor Neumann, CSc.
2
Nový KIVS – základní principy
Obsah Nový KIVS – základní principy Vztah RS KI ISVS a nového KIVS (co řeší a co ne) Obsah 1. etapy Obsah 2. etapy
3
Nový KIVS - principy Komunikační infrastruktura veřejné správy
Trvale udržovatelná, efektivní a bezpečná infrastruktura Prostředí pro efektivní sdílení dat a elektronickou komunikaci ve VS Nový KIVS se skládá ze služeb přenosové infrastruktury (přípojky, linky) služeb integrátora společné KI (sítě) centrálně zajišťovaných služby nad KI (monitoring) Propojování dalších sítí se společným KIVS KI subjektů VS Regionální sítě Samospráva
4
Služby přenosové infrastruktury
Nový KIVS - principy Služby přenosové infrastruktury Hromadně nakupované běžné služby Více poskytovatelů Technologická neutralita Tlak na zlepšování poměru cena/výkon Služby integrátora Vybudování a správa jednotné infrastruktury přizpůsobené potřebám VS Propojení služeb více poskytovatelů Zjednodušení řízení KIVS pro subjekty VS Centrálně zajišťované služby Nezávislý monitoring TESTCOM Kontinuita požadovaných služeb KI Nové služby (autentizace, autorizace, PKI, časové razítko,…)
5
Nový KIVS – principy
6
RS KI ISVS a nový KIVS RS KI ISVS – příloha B Nový KIVS
Hlasové základní služby Spojení do VTS, neveřejná telefonní síť, mobilní služby, pronájem telefonních ústředen Oddělené VŘ dle nového zákona Datové základní služby IP přípojka - IP konektivita,VPN, správa aktivních prvků,… Samostatná VŘ na jednotlivé druhy služeb (PI, Internet, pronájem SP, integrátor) Ostatní služby Centrální podpora uživatelů Je součástí jednotlivých služeb (integrátor nebo PPI) Proaktivní dohled, Monitoring, vyhodnocování, řízení a dohled, Školení, konsultace, projektování a výstavba Součást služeb TESCOM a integrátora
7
RS KI ISVS a nový KIVS RS KI ISVS Nový KIVS Ostatní služby
– UM integrovaný komunikační systém pro občany se zdravotním postižením, Hlasový portál VS, – Portál/gateway VoiceXML VS, Call centrum, SMS gateway, WAP portál, Informační kiosky, Přístup do bilingových služeb, Housing, Služby autorizovaného přístupu, Adresářové služby, Infrastruktura veřejného klíče, Přístupový portál, – TCTV telefonní centrum tísňového volání, Portál veřejné správy, Systémová integrace v projektu, Projekt management, Řízení jakosti v projektu, Služby přístupu k aplikacím Není součást nového KIVS
8
1.etapa
9
Problémy k řešení: Obsah 1.etapy Zajištění funkčnosti po skončení RS
Cena a kapacita Start podle principů nové koncepce KIVS v rozsahu dle možností č. 40/2004 Sb
10
Obsah 1.etapy Přenosové služby sloužící k propojení lokálních sítí VS Připojení sítí VS k internetu Pronájem síťových prvků Připojení knihoven k internetu Připojení škol k internetu Zajištění služeb integrátora KIVS
11
Dělení balíčků RS do částí nové KIVS
12
Role integrátora Projekční příprava a realizace migrace na nový KIVS etapa Podpůrné provozní činnosti nového KIVS Řešení opravy či nápravy provozních poruch Zajišťování odborné podpory při drobných změnách a modifikacích Průběžné měření technických parametrů KIVS, zpřístupnění a zpracování výsledků Součinnost s uživatelem KIVS Nezávislá kontrola a ověřování parametrů KIVS Vyhodnocování trendů a zpracování návrhů na optimalizaci KIVS v nových podmínkách Údržba provozní dokumentace a vedení provozních evidencí Projekční příprava a realizace rozsáhlejších změn Vzdělávání, školení Odborná a organizační podpora komunikace mezi subjekty zapojenými do projektu KIVS
13
Cíle a metody výběrových řízení PPI
Snížení ceny Navýšení kapacit Zajištění a zlepšení uživatelských vlastností KIVS Metody Malý počet typů standardních služeb Technologická neutralita Jednoduché SLA podle potřeb VS Výběrová kriteria
14
Služby nového KIVS
15
OVS - možnosti k výběru Možnost
OVS musí zajistit pro funkci KIVS jako celku Financování Vše si zajišťuji sám Přenosovou infrastrukturu pro připojení do KIVS a integraci se společným KIVS (respektování definovaného rozhraní ) Vlastní rozpočet Využiji výběrových řízení PPI zajištěných MI a integraci své KI zajistím sám Integraci se společným KIVS (respektování definovaného rozhraní) Rozpočet MI Využiji výběrových řízení PPI a integračních služeb integrátora KIVS zajištěných MI Zadání a kontrolu zadaných požadavků
16
2.etapa
17
Problémy k řešení: Cena a kapacita
Obsah 2.etapy Problémy k řešení: Cena a kapacita Zlepšení dostupnosti a odolnosti proti nepříznivým vlivům Zlepšení důvěrnosti a řízení přístupů Integrované služby (VoIP,video,…) Mobilní přístup Lepší služby pro podporu sdílení dat ve VS Lepší služby pro komunikaci s veřejností
18
Druhé kolo výběrových řízení
Způsob řešení První kolo Více vítězů Rámcové smlouvy Druhé kolo výběrových řízení Jednotlivé projekty Více času a zkušeností Rozšíření technických parametrů
19
Více poskytovatelů záměnných služeb Stálý tlak konkurence
Cena a kapacita Více poskytovatelů záměnných služeb Stálý tlak konkurence
20
Zlepšení dostupnosti a odolnosti
Více poskytovatelů Dynamické směrování Redundatní prvky a linky Záložní centra
21
Zlepšení dostupnosti a odolnosti
22
Zlepšení důvěrnosti a řízení přístupů
Šifrování na síťové úrovni Vylepšení bezpečnostních zón a řízení přístupu (další VPN, FW, další bezpečnostní ochrany) Monitoring neoprávněného chování (IDS,..) Integrovaná správa uživatelů a přístupových práv (identity management) – vazba na síťové služby (individuální řízení přístupu k síťovým službám) Využití rozšířených bezpečnostních funkcí síťových prvků
23
Rozšířené vybavení síťových prvků (VoIP GW)
Integrované služby VoIP Video Vyšší požadavky na vlastnosti přenosových služeb a na přenosové kapacity Rozšířené vybavení síťových prvků (VoIP GW)
24
Integrované služby
25
Mobilní přístup Podpora externích přístupů do vnitřních sítí Mobilní sítě (GPRS, UMTS, WiFi,…) Internet Nové služby poptávané v 2.etapě Nové bezpečnostní riziko - řízení přístupu
26
Mobilní přístup
27
Podpora sdílení dat ve VS
Nové a vylepšené služby pro podporu sdílení dat Stanovení pravidel a rozhraní (specifikace Referenčního rozhraní) Redundantní propojovací síť VS Centrálně zajišťované služby Služby pro podporu autentizace a autorizace Metainformační služby Certifikační služby a služby časového razítka Dohled a provozní služby (help-line, servis,..)
28
Infrastruktura pro zlepšení komunikace s veřejností
Více komunikačních kanálů Osobní komunikace Telefonická komunikace Elektronická komunikace Komunikační služby pro zlepšení uživatelských vlastností elektronické komunikace s veřejností Podpora integrovaného přístupu Prostředí pro personifikaci přístupu Autentizace a autorizace
29
Děkuji za pozornost Kontakt
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.