Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SPACE ANALÝZA
4
Space analýza Space Využívá 4 dimenze
Strategic position and action Evalution Využívá se pro vymezení strategické pozice pro podnik a jeho jednotlivé činnosti Využívá 4 dimenze Finanční potenciál (FS) Konkurenční výhoda (KV) Síla odvětví (SO) Stabilita prostředí (StO) Hlavní Determinanty strategické pozice podniku Charakterizují Strategickou Pozici celého odvětví
5
Faktory ovlivňující stabilitu prostředí
Technologické změny Míra inflace Proměnlivost poptávky Cenové rozpětí konkurenčních výrobků Cenová elasticita Tlak ze strany substitutů
6
Faktory ovlivňující sílu odvětví
Růstový potenciál Ziskový potenciál Finanční stabilita Využití zdrojů Složitost vstupu do odvětví Produktivita práce Využití kapacit Vyjednávací síla výrobců
7
Faktory ovlivňující konkurenční výhodu
Podíl na trhu Kvalita výrobků Životní cyklus výrobků Inovační cyklus Loajalita zákazníků Vertkální integrace
8
Faktory ovlivňující finanční sílu podniku
Návratnost investice Likvidita Míra zadlužení Požadovaný versus disponibilní kapitál Cash flow Obrat zásob
9
Postup Každý dílčí faktor – přiřazena hodnota od 0 -6
Hodnota celkového faktoru je stanovena průměrem Takto získané hodnoty vytváří vícerozměrný graf který umožňuje: zobrazit vícedimenzionální působení některých dílčích faktorů
10
Graf SPACE
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.