Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SPACE ANALÝZA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SPACE ANALÝZA."— Transkript prezentace:

1 SPACE ANALÝZA

2

3

4 Space analýza Space Využívá 4 dimenze
Strategic position and action Evalution Využívá se pro vymezení strategické pozice pro podnik a jeho jednotlivé činnosti Využívá 4 dimenze Finanční potenciál (FS) Konkurenční výhoda (KV) Síla odvětví (SO) Stabilita prostředí (StO) Hlavní Determinanty strategické pozice podniku Charakterizují Strategickou Pozici celého odvětví

5 Faktory ovlivňující stabilitu prostředí
Technologické změny Míra inflace Proměnlivost poptávky Cenové rozpětí konkurenčních výrobků Cenová elasticita Tlak ze strany substitutů

6 Faktory ovlivňující sílu odvětví
Růstový potenciál Ziskový potenciál Finanční stabilita Využití zdrojů Složitost vstupu do odvětví Produktivita práce Využití kapacit Vyjednávací síla výrobců

7 Faktory ovlivňující konkurenční výhodu
Podíl na trhu Kvalita výrobků Životní cyklus výrobků Inovační cyklus Loajalita zákazníků Vertkální integrace

8 Faktory ovlivňující finanční sílu podniku
Návratnost investice Likvidita Míra zadlužení Požadovaný versus disponibilní kapitál Cash flow Obrat zásob

9 Postup Každý dílčí faktor – přiřazena hodnota od 0 -6
Hodnota celkového faktoru je stanovena průměrem Takto získané hodnoty vytváří vícerozměrný graf který umožňuje: zobrazit vícedimenzionální působení některých dílčích faktorů

10 Graf SPACE


Stáhnout ppt "SPACE ANALÝZA."

Podobné prezentace


Reklamy Google